Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De temperatuur die je ziet is koelwatertemperatuur, niet de olietemperatuur....Misschien hoort het wel zo, maar ik blijf het raar vinden dat een motor niet op bedrijfstemperatuur komt door koude rijwind, dit zou n.m.m. de thermostaat moeten opvangen. In ieder geval al bedankt voor de reacties.
Gr. Huub
Als de motor niet op bedrijfstemperatuur komt, kan dit inderdaad aan de koelwater thermostaatklep liggen. Meestal blijft hij doorlekken waardoor hij niet goed meer regelt en er teveel water blijft rondstromen. Motor koelt gewoon teveel af. Dan thermostaatklep vervangen volgens werkplaatsboek. In werkplaatshandboek staat doorgaans bij welke temperatuur hij moet openen en moet sluiten., temperatuur staat meestal ook op de thermostaat zelf. Daartussen zit zijn normale regelgebied voor de hoeveelheid rond stromend water. Krijgt de motor helemaal geen rijwind dan gaat deze klep maximaal open, is dan ook helemaal buiten het regelgebied. Bij mij varieert de temperatuur doorgaans tussen de 70 en 85 graden, sta ik een tijd stil of stapvoets rijden komen de ventilators in bij 105 graden en slaan ze weer af bij 95 graden. Zoals al vernoemd is de olietemperatuur iets heel anders als de koelwatertemperatuur, koelwatertemperatuur zie je op de display afkomstig van de voeler. Er zit trouwens altijd een vertraging in.Misschien hoort het wel zo, maar ik blijf het raar vinden dat een motor niet op bedrijfstemperatuur komt door koude rijwind, dit zou n.m.m. de thermostaat moeten opvangen.
Hij is verkocht.Ik wil komend seizoen iets anders gaan halen, en dan met "elektronische" vering.
Óf een Versys 1000 SE, 2019 of 2020, ÓF een Tiger1200 XRT 2018-2019.
Dit betekent dat mijn Versys 1000 SX GT, 2015, nu op mrktplts staat.
Dus mocht er een liefhebber zijn............
Verstand komt met de jarenooh jhee vandaag even test gereden op de versys 1000gt uit 2015
Wat een heerlijk sturende motor!
Heb nog een Triumph street triple r uit 2009 maar die is hopelijk echt totallos en krijg ik centjes voor deze te halen binnenkort.
Wat is dat zalig zeg uit de wind en meer tour motor weer. Dan zo gooi en smijt fiets die je telkens uitnodigt voor nog meer gas
Bekijk bijlage 1822069
Helemaal niks aan de hand met jouw motor. Volkomen normaal, rijden & genieten.Vandaag een stukje gereden, was 8-10 graden buiten. eerste tijd rond 67 graden. 3 minuten stilstaan en zat op de 95 graden, ga je dan wer rijden zakt ie snel naar de 80 en later verder. ik maak me er ook geen zorgen om maar het is wel opmerkelijk.
Mocht je nog niet achter je probleem zijn van de teller op 0 springen? Reset alle waardes op de dashboard. Gemiddelde snelheid e.d.Ok, sinds vandaag de trotse bezitter van een Versys 1000 GT uit 2016.
Wat mij opgevallen is dat de dagteller altijd terug naar 0 gaat als je de motor uitzet.
Doe ik iets verkeerds of hoort dat zo?
Thermostaat gaat open bij een bepaalde temperatuur om je blok zo snel mogelijk op temperatuur te brengen en zorgt ervoor als het te warm word dat de ventilator aan slaat , dat je temperatuur zakt tijdens rijden is vrij wel normaal de rijwind koelt ookIk heb even een vraag over de motortemperatuur tijdens het rijden. Je kunt de motortemperatuur aflezen in het scherm en mij viel op dat bij stilstand de temperatuur snel oploopt boven de 80 C, wat ook normaal is.
Maar bij het rijden met een buitentemperatuur van 13 C loopt de temperatuur terug naar zo ongeveer 65C.
Dit wordt veroorzaakt door de koude rijwind. Hoort de thermostaat er niet voor te zorgen dat de motor op bedrijfstemperatuur van rond de 80C blijft lopen?
Of is dit normaal???
Gr. Huub
Dat piepgeluidje komt bij mijne door de druk van de benzinetank thv tankdop.Mijn 2 vorige versys'en hadden dat ook.Zowel de tankmeter en de graden meter met een korretje zout nemen denk ik.in de zomer borrelt het wat na. soms ook een gek hoog piep geluidje als die ff stil staat na een lekkere gasgeef rit.
Het moest haast wel , een motor die een geluid geeft als die even stilstaat zijn er denk ik niet veel van. Net van het werk terug gereden en hoorde het weer, Ik gaan de volgende keer eens met het oor naar de tankdop. bedankt voor je reactie.Dat piepgeluidje komt bij mijne door de druk van de benzinetank thv tankdop.Mijn 2 vorige versys'en hadden dat ook.
Doet hem soms ook in garage als er niet mee gereden is.
Weet niet of we het over hetzelfde piep geluidje hebben natuurlijk.
Op dit moment heb ik een BMW gs 1200 lc met 70000 km op de teller. Bij een kawasaki dealer heb ik een proefritje gemaakt met de Versys 1000.
Ik was verbaasd van het rijcomfort maar om me over de streep te trekken heb ik meer nodig dan enkel een kort proefritje. Daarom hier mijn vraag: is er iemand bereid om tijdens een rit van motor te verwisselen? Zo kan iemand die nog niet op de gs 1200 gereden heeft de boxermotor eens ervaren en zelf kom ik dan ook tot de juiste inzichten. Ik woon in de rand van Antwerpen. Ik ben benieuwd naar de reacties.
Groeten
RICH007
Tips genoeg natuurlijk om je centen daar aan op te maken.Binnen kort omdat ik dus een Triumph Street heb laten crashen de Versys 1000 eens halen uit Bels. Even nog invoeren enzo maar wordt een mooie 2014 model.
Centjes zijn onderweg dus kan eigenlijk niet wachten.
Ben wel benieuwd hoe snel het allemaal geregeld is met invoeren enzo.
Kenteken aanvragen, poort en achter tuin aanpassen want droog wil de motor wel staan!
Ben al wel aan het shoppen voor leuke extra's op de bike. Handkappen verlengde spatbord voor ivm heel veel modder spat die op zag ik al.
Iemand tips.
Dat onderhoud zit wel goed met 19k op de teller, en al wilbers vering er onder.Tips genoeg natuurlijk om je centen daar aan op te maken.
Mistlampen
radiateur beschermer
zacht zadel
valbeugel
handverwarming
kofferset 3 delig
3derde remlicht in de topkoffer
Maar de tip in deze, ik zou wachten totdat hij op naam in de achtertuin staat.
Dan eens kijken naar wanneer moet er iets aan gedaan worden,
Ketting en tandwielen
remblokken
bougies
luchtfilter
banden
hypro vering
balhoofd lager
wiellagers
kleppen stellen
kortom je centen raak je wel vanaf hoor.
veel plezier en we zien de foto wel gauw tegemoet.