Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Vandaag even in de gaten gehouden, maar bij mijn motor kwam de koelwatertemperatuur ook niet hoger dan 62gr. Buitentemperatuur 7gr.
 
Stationair bij een graad of 15 naar de 87, bij een graad of 30 van de zomer net boven de 100 gehad. ik dacht dat ventilator bij 115 aangaat.
Zowel de tankmeter en de graden meter met een korretje zout nemen denk ik.in de zomer borrelt het wat na. soms ook een gek hoog piep geluidje als die ff stil staat na een lekkere gasgeef rit.
 
Misschien hoort het wel zo, maar ik blijf het raar vinden dat een motor niet op bedrijfstemperatuur komt door koude rijwind, dit zou n.m.m. de thermostaat moeten opvangen. In ieder geval al bedankt voor de reacties.
Gr. Huub
 
Misschien hoort het wel zo, maar ik blijf het raar vinden dat een motor niet op bedrijfstemperatuur komt door koude rijwind, dit zou n.m.m. de thermostaat moeten opvangen. In ieder geval al bedankt voor de reacties.
Gr. Huub
De temperatuur die je ziet is koelwatertemperatuur, niet de olietemperatuur....
 
Misschien hoort het wel zo, maar ik blijf het raar vinden dat een motor niet op bedrijfstemperatuur komt door koude rijwind, dit zou n.m.m. de thermostaat moeten opvangen.
Als de motor niet op bedrijfstemperatuur komt, kan dit inderdaad aan de koelwater thermostaatklep liggen. Meestal blijft hij doorlekken waardoor hij niet goed meer regelt en er teveel water blijft rondstromen. Motor koelt gewoon teveel af. Dan thermostaatklep vervangen volgens werkplaatsboek. In werkplaatshandboek staat doorgaans bij welke temperatuur hij moet openen en moet sluiten., temperatuur staat meestal ook op de thermostaat zelf. Daartussen zit zijn normale regelgebied voor de hoeveelheid rond stromend water. Krijgt de motor helemaal geen rijwind dan gaat deze klep maximaal open, is dan ook helemaal buiten het regelgebied. Bij mij varieert de temperatuur doorgaans tussen de 70 en 85 graden, sta ik een tijd stil of stapvoets rijden komen de ventilators in bij 105 graden en slaan ze weer af bij 95 graden. Zoals al vernoemd is de olietemperatuur iets heel anders als de koelwatertemperatuur, koelwatertemperatuur zie je op de display afkomstig van de voeler. Er zit trouwens altijd een vertraging in.
 
Vanaf dag 1 heeft mijne dag ook dat die niet bepaald warm wordt alsof er geen thermostaat tussen zit.
Bij stipt 100 graden gaat de fan aan maar neem aan dat het met de temperatuur gewoon zo hoort en maak me er weinig zorgen over.
Ga me pas zorgen maken als die te hoog wordt :P
 
Is normaal bij de Versys, vanaf dag 1 is bij mij de temp ook in de 60gr en als het echt warm is eind 70gr en volgens mij slaat de fan aan bij 102gr .
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een stukje gereden, was 8-10 graden buiten. eerste tijd rond 67 graden. 3 minuten stilstaan en zat op de 95 graden, ga je dan wer rijden zakt ie snel naar de 80 en later verder. ik maak me er ook geen zorgen om maar het is wel opmerkelijk.
 
Ik wil komend seizoen iets anders gaan halen, en dan met "elektronische" vering.
Óf een Versys 1000 SE, 2019 of 2020, ÓF een Tiger1200 XRT 2018-2019.
Dit betekent dat mijn Versys 1000 SX GT, 2015, nu op mrktplts staat.
Dus mocht er een liefhebber zijn............ 🤔
Hij is verkocht.
Hij rijdt nu rond in de omgeving van Breda
Dus ik kan/ga op zoek naar een andere motor.:]
Ik blijf het topic wel nog volgen, iig voorlopig :Y
 
ooh jhee vandaag even test gereden op de versys 1000gt uit 2015
Wat een heerlijk sturende motor!
Heb nog een Triumph street triple r uit 2009 maar die is hopelijk echt totallos en krijg ik centjes voor deze te halen binnenkort.
Wat is dat zalig zeg uit de wind en meer tour motor weer. Dan zo gooi en smijt fiets die je telkens uitnodigt voor nog meer gas
2022-11-12 16.21.42.jpeg
 
ooh jhee vandaag even test gereden op de versys 1000gt uit 2015
Wat een heerlijk sturende motor!
Heb nog een Triumph street triple r uit 2009 maar die is hopelijk echt totallos en krijg ik centjes voor deze te halen binnenkort.
Wat is dat zalig zeg uit de wind en meer tour motor weer. Dan zo gooi en smijt fiets die je telkens uitnodigt voor nog meer gas
Bekijk bijlage 1822069
Verstand komt met de jaren O-)
 
Vandaag een stukje gereden, was 8-10 graden buiten. eerste tijd rond 67 graden. 3 minuten stilstaan en zat op de 95 graden, ga je dan wer rijden zakt ie snel naar de 80 en later verder. ik maak me er ook geen zorgen om maar het is wel opmerkelijk.
Helemaal niks aan de hand met jouw motor. Volkomen normaal, rijden & genieten. :]
 
Ok, sinds vandaag de trotse bezitter van een Versys 1000 GT uit 2016.
Wat mij opgevallen is dat de dagteller altijd terug naar 0 gaat als je de motor uitzet.
Doe ik iets verkeerds of hoort dat zo?
Mocht je nog niet achter je probleem zijn van de teller op 0 springen? Reset alle waardes op de dashboard. Gemiddelde snelheid e.d.
Heb dit probleempje ook gehad met een z1000sx uit 2014.
 
Ik heb even een vraag over de motortemperatuur tijdens het rijden. Je kunt de motortemperatuur aflezen in het scherm en mij viel op dat bij stilstand de temperatuur snel oploopt boven de 80 C, wat ook normaal is.
Maar bij het rijden met een buitentemperatuur van 13 C loopt de temperatuur terug naar zo ongeveer 65C.
Dit wordt veroorzaakt door de koude rijwind. Hoort de thermostaat er niet voor te zorgen dat de motor op bedrijfstemperatuur van rond de 80C blijft lopen?
Of is dit normaal???
Gr. Huub
Thermostaat gaat open bij een bepaalde temperatuur om je blok zo snel mogelijk op temperatuur te brengen en zorgt ervoor als het te warm word dat de ventilator aan slaat , dat je temperatuur zakt tijdens rijden is vrij wel normaal de rijwind koelt ook
 
Zowel de tankmeter en de graden meter met een korretje zout nemen denk ik.in de zomer borrelt het wat na. soms ook een gek hoog piep geluidje als die ff stil staat na een lekkere gasgeef rit.
Dat piepgeluidje komt bij mijne door de druk van de benzinetank thv tankdop.Mijn 2 vorige versys'en hadden dat ook.
Doet hem soms ook in garage als er niet mee gereden is.
Weet niet of we het over hetzelfde piep geluidje hebben natuurlijk.
 
Op dit moment heb ik een BMW gs 1200 lc met 70000 km op de teller. Bij een kawasaki dealer heb ik een proefritje gemaakt met de Versys 1000.
Ik was verbaasd van het rijcomfort maar om me over de streep te trekken heb ik meer nodig dan enkel een kort proefritje. Daarom hier mijn vraag: is er iemand bereid om tijdens een rit van motor te verwisselen? Zo kan iemand die nog niet op de gs 1200 gereden heeft de boxermotor eens ervaren en zelf kom ik dan ook tot de juiste inzichten. Ik woon in de rand van Antwerpen. Ik ben benieuwd naar de reacties.
Groeten
RICH007
 
Als ik op de kawasaki site zelf kijk ziet deze er anders uit model 2018 of 2023 , op de 1 of andere manier lukt het me niet op mijn tablet om 2019 te selecteren .
2015 t/m 2018 zijn het zelfde neem ik aan .
 
Dat piepgeluidje komt bij mijne door de druk van de benzinetank thv tankdop.Mijn 2 vorige versys'en hadden dat ook.
Doet hem soms ook in garage als er niet mee gereden is.
Weet niet of we het over hetzelfde piep geluidje hebben natuurlijk.
Het moest haast wel , een motor die een geluid geeft als die even stilstaat zijn er denk ik niet veel van. Net van het werk terug gereden en hoorde het weer, Ik gaan de volgende keer eens met het oor naar de tankdop. bedankt voor je reactie.
 
Op dit moment heb ik een BMW gs 1200 lc met 70000 km op de teller. Bij een kawasaki dealer heb ik een proefritje gemaakt met de Versys 1000.
Ik was verbaasd van het rijcomfort maar om me over de streep te trekken heb ik meer nodig dan enkel een kort proefritje. Daarom hier mijn vraag: is er iemand bereid om tijdens een rit van motor te verwisselen? Zo kan iemand die nog niet op de gs 1200 gereden heeft de boxermotor eens ervaren en zelf kom ik dan ook tot de juiste inzichten. Ik woon in de rand van Antwerpen. Ik ben benieuwd naar de reacties.
Groeten
RICH007

Er is toch wel een welwillende dealer die zegt joh ga lekker 2 uurtjes rijden of willen ze niet graag verkopen ?
Moet zeggen ik koop meestal zonder proefrit maar snap wel dat sommige graag even maar dan 10minuten willen rijden.
Of wellicht ergens ene huren ?
 
Binnen kort omdat ik dus een Triumph Street heb laten crashen de Versys 1000 eens halen uit Bels. Even nog invoeren enzo maar wordt een mooie 2014 model.
Centjes zijn onderweg dus kan eigenlijk niet wachten.

Ben wel benieuwd hoe snel het allemaal geregeld is met invoeren enzo.
Kenteken aanvragen, poort en achter tuin aanpassen want droog wil de motor wel staan!


Ben al wel aan het shoppen voor leuke extra's op de bike. Handkappen verlengde spatbord voor ivm heel veel modder spat die op zag ik al.


Iemand tips.
 
Binnen kort omdat ik dus een Triumph Street heb laten crashen de Versys 1000 eens halen uit Bels. Even nog invoeren enzo maar wordt een mooie 2014 model.
Centjes zijn onderweg dus kan eigenlijk niet wachten.

Ben wel benieuwd hoe snel het allemaal geregeld is met invoeren enzo.
Kenteken aanvragen, poort en achter tuin aanpassen want droog wil de motor wel staan!


Ben al wel aan het shoppen voor leuke extra's op de bike. Handkappen verlengde spatbord voor ivm heel veel modder spat die op zag ik al.


Iemand tips.
Tips genoeg natuurlijk om je centen daar aan op te maken.
Mistlampen
radiateur beschermer
zacht zadel
valbeugel
handverwarming
kofferset 3 delig
3derde remlicht in de topkoffer

Maar de tip in deze, ik zou wachten totdat hij op naam in de achtertuin staat.
Dan eens kijken naar wanneer moet er iets aan gedaan worden,
Ketting en tandwielen
remblokken
bougies
luchtfilter
banden
hypro vering
balhoofd lager
wiellagers
kleppen stellen

kortom je centen raak je wel vanaf hoor.
veel plezier en we zien de foto wel gauw tegemoet.
 
Tips genoeg natuurlijk om je centen daar aan op te maken.
Mistlampen
radiateur beschermer
zacht zadel
valbeugel
handverwarming
kofferset 3 delig
3derde remlicht in de topkoffer

Maar de tip in deze, ik zou wachten totdat hij op naam in de achtertuin staat.
Dan eens kijken naar wanneer moet er iets aan gedaan worden,
Ketting en tandwielen
remblokken
bougies
luchtfilter
banden
hypro vering
balhoofd lager
wiellagers
kleppen stellen


kortom je centen raak je wel vanaf hoor.
veel plezier en we zien de foto wel gauw tegemoet.
Dat onderhoud zit wel goed met 19k op de teller, en al wilbers vering er onder.
Gt versie dus al koffers handvatverwarming valbeugels mislampen zachter zadel nog niet ;)

Wordt wel invoeren maar nog niet keuren, eerst maar eens de poort vervangen en overkapping maken thuis :o
 
Aangezien er volgens mij geen 650 topic is maar even hier posten.
Morgen kijken voor een 650A Grand Tourer uit 2021 met net iets meer dan 10000 op de teller.
Nog specifieke tips waar ik op moet letten bij dit type?
 
Terug
Bovenaan Onderaan