Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wel, een vriend en ik hebben dezelfde SE uit 2019. Wij zijn net terug van Andorra en Spanje met de motor en hij heeft het ook zitten. Zijn linker voorvork lekte redelijk wat , hij heeft ongeveer 24000 km. Dat is inderdaad veel te vroeg! Hoeveel heb je betaald voor de herstelling?Deze week motor laten herstellen, lekkende voorpoot en balhoofdlagers versleten, wel snel op 20.000 km. Betreft een Versys SE 2019. Iemand ook al die kosten gehad ?
Zou het te maken kunnen hebben met de elektronische vering, die constant aan het regelen is en zodoende wellicht kleppen abrupt opent en sluit wat, bijv. zoals in een waterleiding, "waterslag"( het klapperen in de waterleiding bijv. als de wasmachine water pakt en de klep sluit), of in dit geval "olieslag" veroorzaakt.Wel, een vriend en ik hebben dezelfde SE uit 2019. Wij zijn net terug van Andorra en Spanje met de motor en hij heeft het ook zitten. Zijn linker voorvork lekte redelijk wat , hij heeft ongeveer 24000 km. Dat is inderdaad veel te vroeg!
Vind ik ook snel.Op mijn vorige Versys van 2015 heb ik ze vervangen bij een goei 90000km.Had die dag door een laag modderpap gereden en de voorpoten hingen vol modder.Waarschijnlijk dit de oorzaak en had toen ook balhoofdlager vervangen omdat er een lichte knik inzat wat alleen bij stapvoets rijden te merken was.Deze week motor laten herstellen, lekkende voorpoot en balhoofdlagers versleten, wel snel op 20.000 km. Betreft een Versys SE 2019. Iemand ook al die kosten gehad ?
Ik heb een versys van 2015. Vorkpoot keerringen zijn nooit vervangen. Heb wel bij 47.000 km progressieve veren en nieuwe olie gedaan, maar heb de oude keerringen laten zitten. Lekt niet. Balhoofdlagers heb ik toen wel moeten vervangen, er zat een beetje een dood punt in. Zitten nu ook van die conische lagers in ipv kogellagers.Deze week motor laten herstellen, lekkende voorpoot en balhoofdlagers versleten, wel snel op 20.000 km. Betreft een Versys SE 2019. Iemand ook al die kosten gehad ?
Ja het is idd zoiets. Hij heeft een 500€ betaald..Setje nwe voorvork keerringen + nwe balhoofdlagers 560 € . Zijn vooral de werkuren die doorwegen
Denk jij dat echt ..Zoude n de ingenieurs dat niet genoeg bekeken hebben dan? Ik denk eerder aan een mindere kwaliteit van bepaalde onderdelen die de druk niet genoeg aankunnen zoals bvb de keerringen, ik zeg maar iets...Zou het te maken kunnen hebben met de elektronische vering, die constant aan het regelen is en zodoende wellicht kleppen abrupt opent en sluit wat, bijv. zoals in een waterleiding, "waterslag"( het klapperen in de waterleiding bijv. als de wasmachine water pakt en de klep sluit), of in dit geval "olieslag" veroorzaakt.
Als je dan, in het geval van de wasmachine, de kraan opent komt er met enig geweld een eerste stoot water uit.
Zou ook zomaar kunnen.Ik denk eerder aan een mindere kwaliteit van bepaalde onderdelen die de druk niet genoeg aankunnen zoals bvb de keerringen, ik zeg maar iets...
Niet alleen de keerring maar de hele voorvork is anders in die modellenZou ook zomaar kunnen.
Heb ff in een parts list gekeken, maar ze zijn iig niet hetzelfde als in het '15-'18 model.
De keerringen van '19 zijn nog steeds dezelfde als nu.
Ik moet nog 23.425 km voordat ik aan de 24k zit, dus dat duurt nog wel ff.
Wat trouwens wel belangrijk is bij voorvorken is, dat je ze zuiver houd van insectenresten, omdat deze, als ze echt droog en hard zijn, de keerring kunnen beschadigen.
De vorkpoten af en toe inspuiten met wd40 of siliconen spray zorgt ook voor minder hechting op het chroom, en de poot schuift gemakkelijker in en uit.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst , mooie kleurIk ga mijn Versys inruilen komende zaterdag .
Tegen de deze
zeker.Heeft er iemand een radiator beschermer (radiator cover) van ALi op de Versys 1000 zitten?
Zo ja, welke merk/type/formaat?
Hoi, ik heb me zojuist aangemeld op dit forum (omdat ik gisteren een Verys-1000/2012 heb gekocht en nu op zoek ben naar accesoires etc.) Ik ben wellicht geinteressseerd. Mits je 'm nog hebt natuurlijk :-) ?iemand nog interesse Bekijk bijlage 1868260Bekijk bijlage 1868259