Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
IMG_20230412_190738.jpg

Beetje ver ingezoomde foto...
 
Vandaag eens wezen rijden weer naar een weekendje weg met de versys 1000 gt vorig week.
En bij een dealer wel een erg mooie andere motor gevonden. Ik heb deze versys geimporteerd in februari en toch is het niet helemaal mijn motor!
Al rijd het zalig en heerlijk rechtop en uit de wind. Kofferset is ook geweldig alleen ik heb toch met mijn lengte moeite met deze grote zware motor! Past ook helaas niet in de schuur dus staat die onder een zeil in de tuin!
Versys 1000gt 2015-7 op kenteken gegaan in België van eerste eigenaar over gekocht en ingevoerd naar Nederland.
Eerste eigenaar heeft elk jaar een kleine beurt gedaan en alle andere onderhoud zelf gedaan.
Staan nu 21540 km op heb hem zelf nu +/- 1900km gereden.
Hij heeft de complete en zonder beschadigingen een kofferset in witte kleur.
Banden 90%
scotoiler
hyperpro vering voor en achterzijde
handvat verwarming
tour ruit en orginele ruit
cruise control
Bobins
led verlichting voorzijde
Scorpion uitlaat en orgineel aanwezig
Comfort zadel
Tanktas SW motech daypack pro
Garmin 390lm europa en onroutekaart west europa
8.800 euro ex gps met gps en tanktas 9.100

Als jullie iemand kennen die er ene zoekt
 

Bijlagen

  • 2023-04-15 15.07.27.jpg
    2023-04-15 15.07.27.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 45
  • 2023-04-15 15.06.28.jpg
    2023-04-15 15.06.28.jpg
    129,3 KB · Weergaven: 44
  • 2023-04-15 14.54.47.jpg
    2023-04-15 14.54.47.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 48
  • 2023-04-15 14.53.16.jpg
    2023-04-15 14.53.16.jpg
    252,4 KB · Weergaven: 46
Deze week motor laten herstellen, lekkende voorpoot en balhoofdlagers versleten, wel snel op 20.000 km. Betreft een Versys SE 2019. Iemand ook al die kosten gehad ?
 
Deze week motor laten herstellen, lekkende voorpoot en balhoofdlagers versleten, wel snel op 20.000 km. Betreft een Versys SE 2019. Iemand ook al die kosten gehad ?
Wel, een vriend en ik hebben dezelfde SE uit 2019. Wij zijn net terug van Andorra en Spanje met de motor en hij heeft het ook zitten. Zijn linker voorvork lekte redelijk wat , hij heeft ongeveer 24000 km. Dat is inderdaad veel te vroeg! Hoeveel heb je betaald voor de herstelling?
 
Wel, een vriend en ik hebben dezelfde SE uit 2019. Wij zijn net terug van Andorra en Spanje met de motor en hij heeft het ook zitten. Zijn linker voorvork lekte redelijk wat , hij heeft ongeveer 24000 km. Dat is inderdaad veel te vroeg!
Zou het te maken kunnen hebben met de elektronische vering, die constant aan het regelen is en zodoende wellicht kleppen abrupt opent en sluit wat, bijv. zoals in een waterleiding, "waterslag"( het klapperen in de waterleiding bijv. als de wasmachine water pakt en de klep sluit), of in dit geval "olieslag" veroorzaakt.🤔

Als je dan, in het geval van de wasmachine, de kraan opent komt er met enig geweld een eerste stoot water uit. :?
 
Deze week motor laten herstellen, lekkende voorpoot en balhoofdlagers versleten, wel snel op 20.000 km. Betreft een Versys SE 2019. Iemand ook al die kosten gehad ?
Vind ik ook snel.Op mijn vorige Versys van 2015 heb ik ze vervangen bij een goei 90000km.Had die dag door een laag modderpap gereden en de voorpoten hingen vol modder.Waarschijnlijk dit de oorzaak en had toen ook balhoofdlager vervangen omdat er een lichte knik inzat wat alleen bij stapvoets rijden te merken was.
 
Deze week motor laten herstellen, lekkende voorpoot en balhoofdlagers versleten, wel snel op 20.000 km. Betreft een Versys SE 2019. Iemand ook al die kosten gehad ?
Ik heb een versys van 2015. Vorkpoot keerringen zijn nooit vervangen. Heb wel bij 47.000 km progressieve veren en nieuwe olie gedaan, maar heb de oude keerringen laten zitten. Lekt niet. Balhoofdlagers heb ik toen wel moeten vervangen, er zat een beetje een dood punt in. Zitten nu ook van die conische lagers in ipv kogellagers.
 
Zou het te maken kunnen hebben met de elektronische vering, die constant aan het regelen is en zodoende wellicht kleppen abrupt opent en sluit wat, bijv. zoals in een waterleiding, "waterslag"( het klapperen in de waterleiding bijv. als de wasmachine water pakt en de klep sluit), of in dit geval "olieslag" veroorzaakt.🤔

Als je dan, in het geval van de wasmachine, de kraan opent komt er met enig geweld een eerste stoot water uit. :?
Denk jij dat echt :?..Zoude n de ingenieurs dat niet genoeg bekeken hebben dan? Ik denk eerder aan een mindere kwaliteit van bepaalde onderdelen die de druk niet genoeg aankunnen zoals bvb de keerringen, ik zeg maar iets...
 
Ik denk eerder aan een mindere kwaliteit van bepaalde onderdelen die de druk niet genoeg aankunnen zoals bvb de keerringen, ik zeg maar iets...
Zou ook zomaar kunnen.
Heb ff in een parts list gekeken, maar ze zijn iig niet hetzelfde als in het '15-'18 model.
De keerringen van '19 zijn nog steeds dezelfde als nu.😐

Ik moet nog 23.425 km voordat ik aan de 24k zit, dus dat duurt nog wel ff.
Wat trouwens wel belangrijk is bij voorvorken is, dat je ze zuiver houd van insectenresten, omdat deze, als ze echt droog en hard zijn, de keerring kunnen beschadigen.
De vorkpoten af en toe inspuiten met wd40 of siliconen spray zorgt ook voor minder hechting op het chroom, en de poot schuift gemakkelijker in en uit.
 
Je leest verschillende reacties over WD40 , bij verschillende testen spreken ze over dat WD40 rubber aantast en dat je beter siliconen spray kan gebruiken.
Misschien dat dit een oorzaak kan zijn .
 
Zou ook zomaar kunnen.
Heb ff in een parts list gekeken, maar ze zijn iig niet hetzelfde als in het '15-'18 model.
De keerringen van '19 zijn nog steeds dezelfde als nu.😐

Ik moet nog 23.425 km voordat ik aan de 24k zit, dus dat duurt nog wel ff.
Wat trouwens wel belangrijk is bij voorvorken is, dat je ze zuiver houd van insectenresten, omdat deze, als ze echt droog en hard zijn, de keerring kunnen beschadigen.
De vorkpoten af en toe inspuiten met wd40 of siliconen spray zorgt ook voor minder hechting op het chroom, en de poot schuift gemakkelijker in en uit.
Niet alleen de keerring maar de hele voorvork is anders in die modellen ;)
 
Afgelopen zaterdag een langere rit gemaakt: naar en door de Eifel , en via de Ardennen weer terug ( 515km)
Moest ondertussen maar eens de 1000km erop zetten (totaal nu 1200km op de teller).
Aangezien de N676 in de Ardennen serieus was afgesloten, moest ik een alternatieve route naar het noorden zien te vinden, en dat is gelukt.
Al was het dan wel ca. 15km onverhard, van als op de foto tot en met losser zand en gravel/stenen.
Versys staat, vrij vertaalt, voor "veelzijdig", dus dat moest ie ook maar bewijzen.
Nu was het op sommige plaatsen wel wat modderig, en dat is niet echt lekker met de 100% wegbanden, maar goed ik moest toch van A naar B.
Dus proberen "ontspannen" te rijden, wat dan toch niet echt meevalt.
Voordeel van zo'n stuk "offroad" route is wel, dat je er mooie plaatjes kunt schieten;)
1683235282602.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan