Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Heeft iemand al eens problemen of kosten gehad met zijn versnellingsbak? Ik heb net nieuwe kettingset gestoken maar toch blijft mijn vierde versnelling voor problemen zorgen, hij schakelt soms later in en dat krijg je een klopje naar voor. Niet echt leuk en ik vrees voor mijn tandwiel!
 
Heeft iemand al eens problemen of kosten gehad met zijn versnellingsbak? Ik heb net nieuwe kettingset gestoken maar toch blijft mijn vierde versnelling voor problemen zorgen, hij schakelt soms later in en dat krijg je een klopje naar voor. Niet echt leuk en ik vrees voor mijn tandwiel!
.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand al eens problemen of kosten gehad met zijn versnellingsbak? Ik heb net nieuwe kettingset gestoken maar toch blijft mijn vierde versnelling voor problemen zorgen, hij schakelt soms later in en dat krijg je een klopje naar voor. Niet echt leuk en ik vrees voor mijn tandwiel!
Welk type/bouwjaar/km-Stand heb je?
 
Ok, ik neem aan dat de ketting niet te strak staat.
Is wel wat raar als hij het alleen in zijn 4 doet, tenminste als hij een beetje normaal is behandeld.
Ik had het al voor de nieuwe ketting hoor! Ik zag dat de ketting zijn beste tijd gehad heeft en ik dacht tijdens het rijden, dat komt door mijn ketting dat hij wat hapert... Ik gebruik wel veel mijn QS maar het zou me verbazen dat het daar aan ligt. Ik vrees dat mijn versnellingsbak open zal moeten !
 
Ik had het al voor de nieuwe ketting hoor! Ik zag dat de ketting zijn beste tijd gehad heeft en ik dacht tijdens het rijden, dat komt door mijn ketting dat hij wat hapert... Ik gebruik wel veel mijn QS maar het zou me verbazen dat het daar aan ligt. Ik vrees dat mijn versnellingsbak open zal moeten !

De QS vond ik niet altijd even lekker en soepel werken.
Ik had met enige regelmaat last dat ie niet lekker in z'n 2e versnelling ging, Handmatig (met koppeling) had ik daar geen problemen mee.
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • IMG_3245.png
    IMG_3245.png
    313 KB · Weergaven: 28
Sinds ik mijn Versys SE kocht in 2020 vond ik hem fantastisch, op één ding na: het kabaal, het geklapper van de wind dat de ruit bij mij veroorzaakte. Op mijn Vespa GTS werd ik véél minder moe, simpelweg doordat ik daar een fijne constante luchtstroom heb, in plaats van het constante geklapper.

Na het een paar jaar aangekeken te hebben (don't ask me why) heb ik recent dit ruitje van MRA gemonteerd:

IMG_6806.JPG


En daarmee werd ALLES anders, voor mij (1,92m, 'atletisch' figuur). Het is echt niet opeens stil o.i.d., maar het geklapper is weg. De luchtstroom is behoorlijk constant en (met oordoppen) geen moment vervelend.

Voor mij heeft dit ruitje een bijna perfecte motor met een inmiddels bijna onoverkomelijk minpunt, veranderd in een perfecte.

Dat wilde ik even delen, voor als anderen iets vergelijkbaars ervaren! Wie weet heeft iemand er wat aan.
 
Sinds ik mijn Versys SE kocht in 2020 vond ik hem fantastisch, op één ding na: het kabaal, het geklapper van de wind dat de ruit bij mij veroorzaakte. Op mijn Vespa GTS werd ik véél minder moe, simpelweg doordat ik daar een fijne constante luchtstroom heb, in plaats van het constante geklapper.

Na het een paar jaar aangekeken te hebben (don't ask me why) heb ik recent dit ruitje van MRA gemonteerd:

Bekijk bijlage 1879320

En daarmee werd ALLES anders, voor mij (1,92m, 'atletisch' figuur). Het is echt niet opeens stil o.i.d., maar het geklapper is weg. De luchtstroom is behoorlijk constant en (met oordoppen) geen moment vervelend.

Voor mij heeft dit ruitje een bijna perfecte motor met een inmiddels bijna onoverkomelijk minpunt, veranderd in een perfecte.

Dat wilde ik even delen, voor als anderen iets vergelijkbaars ervaren! Wie weet heeft iemand er wat aan.
super dat je het even deeld, ik heb er een hogere opzitten en is al veel beter dan origineel voor mij (2015 model) later kwamen ze met dat gekke gat erin, geen idee wat het zou moeten doen maar lijkt ook op iets van tubulentie tegen te gaan. Jij hebt het dus over het verleng stuk van mra? zat daar nog een artikel nummer aanvast?
 
Jij hebt het dus over het verleng stuk van mra? zat daar nog een artikel nummer aanvast?
Ik heb deze.

Op mijn vorige Versys (een 2017, in 2019 gestolen...) had ik ook een hogere ruit gemonteerd (van Givi) en dat was perfect. Dat heb ik altijd gemist op deze 2020, maar met dit omzetruitje ervaar ik vergelijkbaar comfort als toen met die hogere ruit.
 
super dat je het even deeld, ik heb er een hogere opzitten en is al veel beter dan origineel voor mij (2015 model) later kwamen ze met dat gekke gat erin, geen idee wat het zou moeten doen maar lijkt ook op iets van tubulentie tegen te gaan. Jij hebt het dus over het verleng stuk van mra? zat daar nog een artikel nummer aanvast?
Zoek anders ff bij Ali, daar kosten ze een paar tientjes 🧐
 
Dat durfde ik niet aan - ik heb er weinig zin in dat zo'n ruitje overdwars in m'n keel belandt. Een keurmerk vond ik in dit geval wel aantrekkelijk.
De kans is vrij groot dat die van Louis, Givi en noem maar op, uit dezelfde fabriek komen, alleen door een andere poort.
Heb het een paar jaar geleden aan de hand gehad met aftermarket Led knipperlichten .
Had er 4 ( dezelfde) besteld bij Ali, en wat bleek, op eentje stond het merk ingegraveerd van een bekend merk, weet niet meer precies welk, de " merk" knipperlichten kostten toen iets van €50 per stuk, en ik had de 4 uit de "andere poort" voor €60 thuis liggen.
 
Dat is het met ome ali, we zijn te onzeker en soms zit daar bagger bij. prachtig mooie mistlampen gekocht maar met dik een jaar vocht erin en de schakelaar met hard plastic dat als je er naar lacht breekt het, dan dat beugeltje roest in de folder al.
maar ja , de stanaard verbreder, radiateur plaat, of navi beugels zijn weer prima. Dus gaat het om veiligheid dan ligt daar ook mijn grens.
 
Ik zoek een tanktas met lockring , dat lijkt mij het handigst, weet iemand een mooi tasje die op de versys 1000 mooi past?
Liefst in nederland in winkel in noord holland te krijgen. Ben wat te laat voor ali zeg maar.
 
Die procity is er ook in wp versie, water proef. maar toch lijkt het gewoone model meer inhoud te hebben en daar boven op nog uittrekbaar.
als het regent , gebruik je dan die regentas metteen of kan het wel wat hebben?
Die regenzak neemt ook weer ruimte in en ik zie me nog niet dat zakje er overheen doen als het wat spettert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan