Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ik heb vaak dat als er iets wind staat en ik rij op een constant gas dat voel dat de motor wat inhoudt met vlagen , dit lijkt overeen te komen met de wind die in voel, heeft iemand hier ook last van met een hoger scherm dan orgineel?
Ik had eerder het idee dat het mijn verotte schakels waren op de ketting maar die is inmiddels vervangen.

Het is wat moeilijk uit te leggen , maar het is het zelfde gevoel als je het gas iets los laat maar dat doe je niet dan. maar dat gevoel.
Dat heb ik ook, en ik stoor me daar best wel heel erg ontzettend veel aan😡🤬
Hij doet het ergens tussen de 3300-3400 en 4000 toeren, wat je vooral merkt bij gebruik van de cruisecontrol zo rond de 90km/u, net een snelheid die je vaak rijdt.
Je ziet het dan ook op de snelheidsmeter dat deze enkele km/u heen en weer gaat.
Dat zou via de huidige software er toch gemakkelijk uit gehaald moeten kunnen worden zou je zeggen.

En als het dan een motor is van een jaartje of 10-15 met 50k op de teller........
De mijne is van dit jaar met nog geen 3k op de klok.😤
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een foto van het goedkope Ali flip-up ruitje (€19).
Ik heb gekozen om hem te bouten op de bestaande ruit, klemmen zou ook kunnen.
Zoals je kunt zien is ze aan beide kanten instel- en vergrendelbaar, zodat je nogal wat mogelijkheden hebt voor wat betreft de hoogte.
Hij steekt nu iets van 2 cm boven de ruit uit, met deze in de laagste stand: Geen vliegen meer op het vizier en geen turbulentie meer, wel wat windgeruis, maar zeer goed te doen zonder gehoorbescherming.
Dikte is ca. 4 mm.
Bekijk bijlage 1890054
Ik heb er 1 besteld die je erop moet kliken , deze komt boven op de mega deur die ik er al op heb.
 
Dat heb ik ook, en ik stoor me daar best wel heel erg ontzettend veel aan😡🤬
Hij doet het ergens tussen de 3300-3400 en 4000 toeren, wat je vooral merkt bij gebruik van de cruisecontrol zo rond de 90km/u, net een snelheid die je vaak rijdt.
Je ziet het dan ook op de snelheidsmeter dat deze enkele km/u heen en weer gaat.
Dat zou via de huidige software er toch gemakkelijk uit gehaald moeten kunnen worden zou je zeggen.

En als het dan een motor is van een jaartje of 10-15 met 50k op de teller........
De mijne is van dit jaar met nog geen 3k op de klok.😤
Ik denk dat dat niet veel te maken heeft met software/afstelling, maar meer met de onregelmatige winddruk/windbelasting op een groot oppervlak. En de Versys heeft met de grote ruit en de forse kuip nogal een groot frontaal oppervlak. Doet-ie dat ook als je bijvoorbeeld in een lange tunnel rijdt?
 
Ik heb net de sw motech pro city met ring in mijn winkelmandje gezet en zo ook uit gechecked.
Louis was hier een stuk goedkoper.

Ik denk dat dat niet veel te maken heeft met software/afstelling, maar meer met de onregelmatige winddruk/windbelasting op een groot oppervlak. En de Versys heeft met de grote ruit en de forse kuip nogal een groot frontaal oppervlak. Doet-ie dat ook als je bijvoorbeeld in een lange tunnel rijdt?
Door de tunnel zou ik eens moeten proberen , ik had die grote deur even op zijn laagst gezet en dan is het puur minder inderdaad. achter passagier had alleen nu nog meer wind. ik denk dat we er dan mee leven moeten.
 
Een andere vraag , wie heeft er een goede cruisecontrol waar die blij mee is , ik wil graag dit op de motor bouwen, niet zo zeer voor de lange einden maar meer even voor de rechterhand/arm even een andere houding geven , ik heb namelijk na 2 uur behoorlijk last van de schouder, stap ik van de motor is het met een minuut weg/2. Dus even bewegen af en toe maar met rechts op de 100km weg wordt dat wat vervelend voor de achterligger,..
 
Een andere vraag , wie heeft er een goede cruisecontrol waar die blij mee is , ik wil graag dit op de motor bouwen, niet zo zeer voor de lange einden maar meer even voor de rechterhand/arm even een andere houding geven , ik heb namelijk na 2 uur behoorlijk last van de schouder, stap ik van de motor is het met een minuut weg/2. Dus even bewegen af en toe maar met rechts los van het gas op de 100km weg wordt dat wat vervelend voor de achterligger,..
 
Omdat ik zo geduldig ben heb ik net deze besteld: kijken of dat gaat passen op de versys, ik heb de top besteld ivm tanktas die er ook wel eens op zit.
Vindt de ontgrendeling knop dan ook beter zitten denk ik.
we gaan het beleven.

1686573000336.png
 
gashendel bijgesteld, stationair wat hoger en het hele 'gas'-gat is verdwenen, lekkuuuuurrrr r!!!! en nu de koppeling, pfoe dat valt tegen , zou de koppeling bijna 'op' zijn (hoe weet ik dat) ? En wat kost het vervangen (niet zelf, maar laten doen) ?
Koppeling is zwaar van bj 2012-2014.Vanaf bj 2015(model dubbele koplampen) gaat de koppeling stukken soepelder.
 
Is ook een kwestie van af en toe wat teflon smeermiddel in de kabel spuiten vanaf de koppelingshendel zijde .
Dat scheelt echt.
Heeft niet met de kabel te maken.Vanaf model 2015 is er ander type koppeling (slipper clutch).Heb op mijn 2015 model juist geen 100000km gedaan en nooit iets in de kabel gespoten en deze kon je met pink bedienen.Met model 2012/2014 moest ik het niet proberen.
 
Ik heb nu een windscherm van Puig op mijn versys 1000, doet het prima maar wil net iets groter, ik had bij Ali zo'n opzet stukje besteld , dit werkt voor de wind prima maar het is net of je door en lachspiegel heen kijkt en die doppen bevestigingen zitten we in de weg bij het kijken in de bocht.
Ik zoek dus een (nog) grotere deur als windscherm.
Heeft iemand ideen of wat liggen voor een zacht prijsje?
Toegevoegd wat er nu op zit.
bvd
 

Bijlagen

  • IMG_5804.PNG
    IMG_5804.PNG
    407,8 KB · Weergaven: 30
Ik heb nu een windscherm van Puig op mijn versys 1000, doet het prima maar wil net iets groter, ik had bij Ali zo'n opzet stukje besteld , dit werkt voor de wind prima maar het is net of je door en lachspiegel heen kijkt en die doppen bevestigingen zitten we in de weg bij het kijken in de bocht.
Ik zoek dus een (nog) grotere deur als windscherm.
Heeft iemand ideen of wat liggen voor een zacht prijsje?
Toegevoegd wat er nu op zit.
bvd
.

Naamloos.png
 
Ik heb nu een windscherm van Puig op mijn versys 1000, doet het prima maar wil net iets groter, ik had bij Ali zo'n opzet stukje besteld , dit werkt voor de wind prima maar het is net of je door en lachspiegel heen kijkt en die doppen bevestigingen zitten we in de weg bij het kijken in de bocht.
Ik zoek dus een (nog) grotere deur als windscherm.
Heeft iemand ideen of wat liggen voor een zacht prijsje?
Toegevoegd wat er nu op zit.
bvd
ik had een erg groot tour ruitje ook van ali
 
Ik denk dat dat niet veel te maken heeft met software/afstelling, maar meer met de onregelmatige winddruk/windbelasting op een groot oppervlak. En de Versys heeft met de grote ruit en de forse kuip nogal een groot frontaal oppervlak. Doet-ie dat ook als je bijvoorbeeld in een lange tunnel rijdt?
Ik heb het nagevraagd bij een dealer, en het onregelmatige is er niet uit te halen zeggen ze, het komt door de Euro 5. 😤
Bij euro4 was er nog wel wat te manipuleren, nu dus niet meer........
 
Dat heb ik ook, en ik stoor me daar best wel heel erg ontzettend veel aan😡🤬
Hij doet het ergens tussen de 3300-3400 en 4000 toeren, wat je vooral merkt bij gebruik van de cruisecontrol zo rond de 90km/u, net een snelheid die je vaak rijdt.
Je ziet het dan ook op de snelheidsmeter dat deze enkele km/u heen en weer gaat.
Dat zou via de huidige software er toch gemakkelijk uit gehaald moeten kunnen worden zou je zeggen.

En als het dan een motor is van een jaartje of 10-15 met 50k op de teller........
De mijne is van dit jaar met nog geen 3k op de klok.😤
Als boven omschreven vind IK de nieuwe Versys niet wat ik er van verwacht had.
Ook de semi actieve vering brengt mij niet wat ik gehoopt had, wat zeker NIET wil zeggen dat hij anderen niet bevalt.
Dat is altijd persoonlijk.
Vandaar dat ik besloten heb hem te verkopen, en over te stappen op iets anders....
 
Als boven omschreven vind IK de nieuwe Versys niet wat ik er van verwacht had.
Ook de semi actieve vering brengt mij niet wat ik gehoopt had, wat zeker NIET wil zeggen dat hij anderen niet bevalt.
Dat is altijd persoonlijk.
Vandaar dat ik besloten heb hem te verkopen, en over te stappen op iets anders....
Kijk eens naar de Tracer 9gt.
 
Kijk eens naar de Tracer 9gt.
Komt in de buurt van het andere merk met de 3-cylinder......
Ik heb een (nieuwe)Triumph Tiger 1200 GT Pro gekocht, en uiteraard de Versys ingeruild......
Uiteraard moet je (flink) wat geld laten vallen maar mijn frustratie was groter dan het bedrag wat ik moest laten vallen, dus de knoop doorgehakt.
 
Ik heb een (nieuwe)Triumph Tiger 1200 GT Pro gekocht, en uiteraard de Versys ingeruild......
Uiteraard moet je (flink) wat geld laten vallen maar mijn frustratie was groter dan het bedrag wat ik moest laten vallen, dus de knoop doorgehakt.

Mooie fiets, met cardan, en inderdaad best aan de prijs 8-)
Kom zelf van de Triumph Trophy SE, erg fijne motor maar vond 'm te lomp / zwaar.
Waarom voor deze gekozen?
 
Ik heb het nagevraagd bij een dealer, en het onregelmatige is er niet uit te halen zeggen ze, het komt door de Euro 5. 😤
Bij euro4 was er nog wel wat te manipuleren, nu dus niet meer........
Mijn SE staat nu bij MadRacing om de ECU te flashen (Woolich); niet voor het onregelmatige wat jij beschrijft (en wat ik zelf trouwens niet ervaar), maar vooral omdat-ie met vervangingsdemper, verwijderen broodtrommel en K&N filter -zeker onderin- te arm loopt. Maar vermogen/koppel/AF ratio worden dan uiteraard over het gehele toerenbereik geoptimaliseerd.

Ben benieuwd.
 
Mooie fiets, met cardan, en inderdaad best aan de prijs 8-)
Kom zelf van de Triumph Trophy SE, erg fijne motor maar vond 'm te lomp / zwaar.
Waarom voor deze gekozen?
Ben altijd toch wel wat Triumph "fan" gebleven na de Tiger 1050.
Al is het huidige Tiger 1200 blok kompleet nieuw met Crossplane krukas, dus met iets van een onregelmatige ontsteking, waardoor hij min of meer klinkt als een V4.
Hierdoor is het koppel en vermogen toegenomen, vooral onderin en in het middengebied.

Omdat de GS 1250 ( wss niet voor niets) een van de meest verkochte motoren is, deze, van een vriend van me, uiteraard ook gereden.
Conclusie: Sturen heel goed, bochtenwerk: heel goed, Quickshifter: mwaaaahhh, Koppel van het blok: heel geweldig, vermogen: ruim voldoende, draai eigenschappen van het blok : constant geroffel en gebrom dus voor mij helemaal niets.

Ik had bij de aanschaf van de Versys natuurlijk ook rond gekeken, waar het aan het einde ging tussen de Versys en Tiger 1200 XRT ( vorige generatie) met het lineaire 3 cylinder blok. Laatste niet gereden...............
Nu, op dit moment, zeker financieel gezien, geen goede zet.
Maar ja dat is achteraf.......

Van de andere kant, heb ik nu het nieuwe type ( Lucerne Blue) met 3 koffers, valbeugel onder, goed werkende quickshifter (ook in lage toeren).
Zeker ruim voldoende vermogen met 150pk en 130Nm en 25kg lichter als de vorige versie ( nu 245kg vol getankt).

Afgelopen zondag gekocht bij Goedhart in Bodegraven.
Heb aangegeven dat ik de accessoires er zelf wel op monteer.
Dat betekent dat ik hem a.s. zaterdag al kan gaan halen, of anders gezegd, dan hebben hun de Kawa al om te verkopen 😆
 
Terug
Bovenaan Onderaan