Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat is er met het aansluiten dat is toch niet zo moeilijk


Voor jou misschien niet, ik wordt al zenuwachtig als ik al die draden zie. Maar als je tijd en zin hebt .......

Die verlichting van jou is trouwens ook erg mooi
 

Ja de prijs is pittig , maar ziet er ook niet onaardig uit

Hoe is trouwens bij jou de lichtopbrengst en het lichtbeeld met de ander unit erin
En met de gekleurde lampjes tussen de lampen zal bromsnor ook niet helemaal heppie-de-peppie zijn denk ik zo
De geïntegreerde knipperlichten zijn wel mooi gemaakt
 
Als je met die gekleurde lampjes gaat rijden vraag je erom om aangehouden te worden.
Bij mij zit er ook ergens een blauwe lamp in maar die heb ik niet aangesloten,wel geven die ledjes aan de zijkant ook een hele lichte blauwe gloed af maar dat zie je amper dus die gok neem ik wel
De knipperlichten zijn wel mooi ja.
Koplampen stonden erg laag afgesteld

Heb ze wel hoger afgesteld maar daarna eigenlijk niet meer in het donker gereden dus weet niet echt hoe ze nu staan. Maar met 2x xenon brandend kan je denk ik nooit te weinig licht hebben
 

Zo te zien staan ze nu "op zijn Engels " afgesteld
Dit omdat de linker lamp hoger staat als de rechter.
Kun je de lampen afzonderlijk in hoogte en richting afstellen

Of zitten er , net zoals bij dezelfde soort lampen van een Tiger, reflectie plaatjes in welke je om kunt draaien
Bij de Tiger kon je als je de lamp eruit nam, 1 schroefje los draaien tussen lamp en reflector, reflectie plaatje omdraaien ( van Engels naar Europees v.v.), schroefje erin en klaar
Alleen heeft het bij mij meer als een uur geduurd voordat ik ontdekt had dat het zo simpel was
Ik was al bezig de kit los te snijden ....................
Maar omdat dit zo slecht ging ben ik toch maar eens verder gaan kijken.
 
Zo te zien staan ze nu "op zijn Engels " afgesteld
Dit omdat de linker lamp hoger staat als de rechter.
Kun je de lampen afzonderlijk in hoogte en richting afstellen

Daarom zei ik al "dat de koplampen niet goed staan afgesteld" zoals te zien is op de foto.
je kan de koplampen afzonderlijk afstellen.

Voor zover ik weet zit er geen plaatje wat je kan omdraaien.

Er zitten projectors in dan gebruik je niet de reflector van de koplamp.
 
Laatst bewerkt:
een beetje abracadabra hoor

Lamp is dan de halogeen- of Xenonlamp, deze schijnt natuurlijk in de richting van het projectieglas. Maar tussen de halogeen-of Xenonlamp en het projectieglas staat dan een plaatje welk een deel van het licht tegen houdt zodat je het juiste lichtbeeld krijgt. Dit plaatje kan je bij de Tiger dus omdraaien.

Hopelijk is het nu duidelijk.
 
Laatst bewerkt:


ja duidelijk ik snap het ,maar nee dat heeft de versys niet
 
Ben druk aan het poetsen
Ik heb de originele binnentassen voor in de koffers. Deze vullen alleen het vaste binnenste kofferdeel.
Eigenlijk zou ik grotere tassen willen die ook het deksel vullen. Dus eigenlijk de tassen gelijk aan de koffers. Iemand een idee?
 

Ik zou dan daarnaast plastic tassen gebruiken of kijken voor een passende (rug)tas.
 
Iemand hier de babytoeter al vervangen voor een degelijke claxon?
Zoek een type die 1 op 1 te vervangen is zonder enige aanpassing.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag naar een dealer geweest voor een proefrit op een Versysy 1000.

Dat kon helaas niet "want anders moet ik de motor daarna wassen" kreeg ik te horen

Sorry dan, ga ik toch maar verder zoeken..........
 
Iemand hier de babytoeter al vervangen voor een degelijke claxon?
Zoek een type die 1 op 1 te vervangen is zonder enige aanpassing.

Ja ben ook benieuwd. Zijn genoeg alternatieven met allerlei aanverwante compressoren. En de aftermarket die er hetzelfde uitzien presteren waarschijnlijk ook gelijk
 
Vandaag naar een dealer geweest voor een proefrit op een Versysy 1000.

Dat kon helaas niet "want anders moet ik de motor daarna wassen" kreeg ik te horen

Sorry dan, ga ik toch maar verder zoeken..........

Ik moet eerlijk toegeven dat in vergelijking met auto proefritjes een gemiddelde motor dealer niet heel erg moeilijk doet en je niet persé een week vantevoren afspraak moet maken en nog een hele verhandeling van een half uur naderhand met je wil om zijn verkooptactieken op je los te laten.

Ik heb dan ook regelmatig uit nieuwsgierigheid een proefrit gemaakt (dat natuurlijk altijd kan leiden tot aanschaf) en heb dit van regen of pekel al vaker gehoord. Dan heb je als serieuze potentiële koper denk ik last van het feit dat ze normaliter niet zo moeilijk doen, maar poetsen naar showroomstaat na een nat ritje ook een hoop werk is.
 


Tis gelukt hoor! Vanmiddag gewoon nog een keer geprobeerd en ik kon hem meenemen. (het was droog )

Ik moet zeggen: het rijdt totaal anders dan een Tiger, veel rustiger op het gas. (En ja, hij stond op vol vermogen)
Ik moest erg wennen aan het sturen door lange bochten maar dat kan heel goed liggen aan de bijna vierkante banden. Korte bochtjes en slechte wegen waren prima te doen. Voor de rest stuurt het makkelijk ondanks het zwaardere gewicht t.o.v. de Tiger. Ik kon redelijk met mijn voetjes bij de grond en manoeuvreren in de tuin was ook goed te doen.

Windbescherming is wel oke. Wat ik wel beter vind t.o.v. de Tiger is de bediening van de elektronische ondersteuning en de afstelling van de achtervering. Ik bedoel: op de Tiger is het resp. een knop op het dashboard en d.m.v. een haaksleutel, dat is niet meer van deze tijd.

Nadeel? koffers zijn kleiner, knipperlicht gaat niet vanzelf uit (gewenning) en er brandt maar 1 koplamp.

Nu ff afwachten wat ik betalen moet met inruil en dan de knoop doorhakken.
 

Komt wel goed je klinkt enthousiast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.