De bmw s1000xr staat ook op mn lijst, dus ik kan je keuze goed begrijpen. Maar bij mij ligt het anders, ik heb een bmw s1000rr voor het snellere werk en nu ben ik van plan er een versys 1000 bij te kopen voor het betere sportieve toerwerk richting de dolomieten enz.
Alvast veel plezier met de s1000xr
Mocht je toch willen weten waarom ik voor de BMW ben gegaan,
Zelf 32k
Maar hier meer ervaringen over te lezen :
https://www.versys1000.com/index.php/topic,18343.msg211051.html#msg211051
Sorry dat ik weer link naar een ander forum.
Maar mocht je er gekeken hebben en een idee hebben/ conclusie trekken laat dat dan hier ook even weten
[afbeelding]
De mijne is weer uit geweest met de baas.
Eerste ritje is een feit, 17-2-2018 +/- 75km bij +5.
Jammer van de pekel op de (droge) binnen wegen, het is niet anders.
Jammer van de pekel??Dat durf ik niet aan.
In Luxemburg geven ze er een boete voorYep, dat weet ik. Maar ik vind het geen porem. Daarbij bij elke motor die ik heb gehad was dat het eerste wat er af ging.
En denk je nou echt dat je hiervoor bekeurd wordt? Volgens de wet wel, maar in de praktijk...
In Luxemburg geven ze er een boete voor
In alle jaren dat ik in of door Luxemburg ben gereden is dit zonder problemen geweest. En zo'n vaart zal het niet lopen. Zelfde geldt voor mijn db killer. Nooit er in gehad. Ook niet in de Remus op mijn Tiger 1050 en die maakte meer herrie dan mijn huidige akrapovic van Kawasaki.En dan rij ik bijna wekelijks in Duitsland. 1 keer voor snelheid aan de kant gezet. Maar geen polizei die naar de uitlaat keek of luisterde. Maar ik besef dat ik er een keer voor bekeurd kan worden. Nou die gok waag ik.
In alle jaren dat ik in of door Luxemburg ben gereden is dit zonder problemen geweest. En zo'n vaart zal het niet lopen. Zelfde geldt voor mijn db killer. Nooit er in gehad. Ook niet in de Remus op mijn Tiger 1050 en die maakte meer herrie dan mijn huidige akrapovic van Kawasaki.En dan rij ik bijna wekelijks in Duitsland. 1 keer voor snelheid aan de kant gezet. Maar geen polizei die naar de uitlaat keek of luisterde. Maar ik besef dat ik er een keer voor bekeurd kan worden. Nou die gok waag ik.
Mee eens. Maar wie hier ook de akrapovic van Kawasaki heeft en daar de db killer uit haalt merkt ook dat geluid alleen voller,donkerder is dan echt luider. Voor luider meer herrie zal je de kat moeten verwijderen. Door mijn kawa zal er geen dijk afgesloten worden[...
Ik heb de pest aan herriemakers, die zorgen voor afgesloten wegen en dijken.
In Luxemburg geven ze er een boete voor
Mee eens. Maar wie hier ook de akrapovic van Kawasaki heeft en daar de db killer uit haalt merkt ook dat geluid alleen voller,donkerder is dan echt luider. Voor luider meer herrie zal je de kat moeten verwijderen. Door mijn kawa zal er geen dijk afgesloten worden
Ach zoals ze hier in het oosten zeggen. "Vaak bu-j te bang"
Anders gezegd de standaard uitlaat vind ik een lelijk gedrocht.Kwestie van smaak.
Dan koop je toch een demper waar de db killer wel uit kan dat past gewoon.Ik ben ook aan het kijken voor een Akra maar men hanteert tegenwoordig een Euro-4 norm en dan kan de db-killer er niet meer uit heb ik begrepen. (niet dat ik dat wil)
Wat is trouwens dat blik gedeelte voor materiaal, ik dacht dat te gaan poetsen met chrome polish maar daar werd hij alleen maar doffer van, iemand een idee hoe ik dat weer blinkend kan krijgen ?
Dan koop je toch een demper waar de db killer wel uit kan dat past gewoon.
Ik ga zeker niet voor meer herrie, dat heb ik nog nooit gedaan. Elke morgen om 05.45 uur start een buurman zijn motor, laat hem 2 minuten warmdraaien en rijdt dan pas weg en dat met een open Leovince. Beetje een tokkie dus.
Ik heb hem er al eens over aangesproken maar het muntje valt gewoon niet want hij vind: loud pipes saves lives.