quote:
J vd Pal schreef op 25 september 2017 @ 13:12:Gelukt met de langere pijpjes Maarten? Je kunt altijd een keer langskomen als je wilt.
Ik heb nu de verlengde zoals in de afbeelding hier iets boven er in zitten. Dit zijn dus de "korte" originele, maar die heb ik verlengd tot ca. 9 a 10cm.
Daarmee rijdt ik nu gewoon rond.
Wil ooit nog eens een keer een DB-meting doen, aangezien ik persoonlijk zo mijn twijfels heb over of dit binnen de toegestane marge is, maar ik ga er direct niet iets aan veranderen.
Ik heb nu theoretisch dezelfde setup als waarop het E-keur afgegeven is dus laat ik het zo...
Wat voor type, een e-system of een v-system?
Ik heb zo'n e-system gehad, ideaal. Zeer nauwkeurig af te stellen dus geen smeerboel.
Nu een osco, werkt ook prima. Voor mij geen geklooi met een spuitbus meer met de bijbehorende vette viezigheid
Nee, past helaas niet op de A en B modellen, alleen vanaf C model.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, want ik heb het niet getest, maar SW-Motec zelf vindt dat het moet passen. ze hebben 2 varianten, 1 voor 09-14 en 1 voor 15-nu
donderdag gaat gaat de versys binnen voor zijn 36000km beurt. en heb de versys nu net een jaar in mijn bezit. das niet slecht gereden. het was afgelopen zondag weer een mooi dag tripje van 700km en 9u in het zadel gezeten. heb de 1000 bochten route gereden aangezien ik er in juni niet kon bij zijn. was vertrekken in luxembourg en dan via de vele haarspeld bochten knallen naar de moesel. s'morgens was het wel heel mistig en opletten geblazen. maar rond de middag was het warm en was de mist opgeklaard en kon dus het gas nog verder open gedraaid worden. zit nu echt tot op de schaamrand van mijn banden. en de versys blijft gewoon zijn lijnen volgen zonder een krimp te geven. ben echt super blij met de VERSYS. zijn er hier belgjes die A.S. zondag mee deze route willen rijden. is echt een hele mooie route
Herfsttoer Toervrienden 2017 – Motortreffen Kalender
Mijn eerdere lofzang over de SW-Motech middenbok blijkt helaas wat voorbarig :
zelfs bij geringe hellingshoeken schrapen de steuntjes van de middenbok vervaarlijk over het asfalt.
Ik heb de veervoorspanning voor en achter maximaal opgeschroefd, maar dat helpt niet voldoende voor mijn +/- 100 kg.
Vroeg of laat leun ik iëts te ver over en licht het achterwiel zich op.... gevaarlijke toestand !
Misschien even een foto plaatsen als de standaard omhoog zit.
Wellicht dat deze er niet goed onder zit.
Het mysterie is opgelost !
Het betreft m.i. nog steeds een ontwerpfout van SW-MOTECH, maar er is een oplossing voorhanden, mits enige extra-aandacht.
Vanop de motorfiets zittend, kan ik het niet (of zeer moeilijk) zien, maar toen ik vanmiddag aan mijn vrouw vroeg om een paar foto’s van de opgeklapte middenbok te nemen, terwijl ik op de motorfiets bleef zitten, werd het probleem duidelijk (zie ook de foto) .
Als ik op de opgebokte motorfiets stap en vervolgens éérst de jiffy weg klap (wat ik normaal altijd doe) , om de motor daarna van de middenbok te duwen, slaat de bovenkant van de hefboom van deze middenbok tegen de opgeklapte jiffy en blijft hij dus halverwege het wegdek steken… .
Daardoor wordt de bodemspeling wel érg klein… en raken de voetjes van de middenbok het asfalt in (zelfs flauwe) bochten.
Dit lijkt me een ontwerpfout te zijn, net zoals de mekanieker van de KAWASAKI-dealer ook een velcro rond de jiffy heeft moeten binden om te beletten dat de middenbok en de jiffy elkaar raken, metaal op metaal.
De enige oplossing, die géén laswerk vereist, is dus : steeds de jiffy uitgeklapt laten, dàn de motor van zijn middenbok duwen en slechts daarna de jiffy opklappen.
Dit is niet logisch of praktisch, omdat ik er dan steeds erg moet op letten dat de motorfiets niet met geweld met de uitgeklapte jiffy tegen de grond mept… .
Tenzij er echter een alternatieve montagemogelijkheid bestaat, vrees ik dat ik hiermee zal moeten leren leven… .
Redelijk knoeiwerk van SW-MOTECH, maar dat heb je wel vaker met aftermarket-spullen...
Jammer dat KAWASAKI hier zelf geen oplossing voor aanbiedt.
[afbeelding]