Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki versys 650 deel 4

Nog wel even een dingetje over het schakelen...
al doende ben ik erachter gekomen dat het verstellen van de arm op de schakelas een enorm verschil geeft hoe de Versys schakelt.
Met de arm bedoel ik dus waar het stangetje aan de versnellingspook op zit. Deze arm zit op een asje met fijne vertanding en stond bij mijne iets naar achteren gericht. Een tandje verzet zodat ie nu bijna recht naar beneden wijst. Opschakelen gaat nu veel lichter, terug iets zwaarder.
Dit om misverstanden te voorkomen, het is absoluut geen slechte versnellingsbak
 


mm das iets te veel voor een pekelfiets.
 
Pekelfiets? die is echt wel in nieuwstaat nooit buiten gemogen als het regent, extreem goed onderhouden ik snap uw reactie niet, hoe kan je oordelen zonder een motor gezien te hebben

Hij bedoelt dat hij een pekelfiets wilt kopen zodat die van hem niet in de pekel rondrijdt. Hij bedoelt niet dat jouw fiets een pekelfiets is.
 
Beter of minder luidruchtig?

Mijn 2007 schakelt nog steeds als een heet mes door de boter maar er er zit altijd wel een "kloenk" in. (Zeker als hij koud is.)
 
De pekelfiets van Jurgen komt net te laat voor Jorgosss

Ik heb nl net een ubermacho
Ktm Superduke R gekog

Vaarwel



Gr Jorgosssss
 
Voor de geïnteresseerden : mijn dealer heeft me vandaag wel bevestigd dat de 2017-2018 versie inderdaad beter ontkoppelt en schakelt dan de 2015-2016 versie, zonder echter aan te geven waarom dat zo is.... (die slipperkoppeling, misschien ?) .

Grappig, je hoort regelmatig dat de nieuwste modellen beter schakelen, maar Kawasaki zegt niets aan het blok veranderd te hebben
Behalve millieu aanpassingen dan
 
En die befaamde lichtere krukas, dan ?

De journalisten merkten wel bijna allemaal dat de 2017-versie (opnieuw) levendiger was dan de 2015-2016 versie... bijna zoals voorheen (2007 tot 2014), schrijven ze...


ja, sorry, ik doelde meer op de bak

Ik heb trouwens ook een 2e generatie Versys gehad, een 2011 model. Ik kan nou niet zeggen dat de huidige 2015 minder levendig is dan de oude. Wel heel erg veel minder trillingen
 
Ik moet binnenkort een verse voorband regelen voor de Versys. En ik twijfel nogal, heel lang met Bridgestones gereden, Michelins gehad, en nu zit er achter een Metzeler Roadtec onder. En die is toch vrij vlot vierkant geworden, nou rijdt ik veel woon-werk en dat helpt natuurlijk niet echt, maar de Bridgestones leken daar toch minder last van te hebben. De Michelins vond ik eerder niet echt prettig, maar dat was toen onder een TDM, misschien doet ie het beter onder de Versys
En dan is er nog een Pirelli Scorpion die wel eens onder de Versys gebruikt schijnt worden.
Is er iemand hier die met deze Pirelli's rijdt?
Ik twijfel nu tussen toch weer Bridgestone T30 of eens de Pirelli's proberen
 
Ik heb nu nog de standaart fabrieksbanden onder mijn versys (2017). Echt klere banden. Was dunlop ofzo geloofk.
Als ze op zijn ga ik voor de michelin pilot road attack4. Deze hadk onder mijn tiger 1050. Top banden. Sleten niet snel. Super grip bij droog en top grip met regen. In de eifel met regen toen gereden. Had het idee alsof ik op het circuit reed zoveel grip..
Had alleen ook hyperpro op de tiger.. niet op de versys dus weet niet hoe deze banden zich gedragen hieronder...
Maar ik ga iig voor de pilot road 4 of pilot road attack 4.. weet niet meer de precieze versie en naam
 
Ik heb er de DUNLOP ROADSMART 3 onder liggen... zéér goede , vertrouwenwekkende banden... de enige DUNLOPS die ik waardeer... en een wereld van verschil met de kudtbanden die er ex-fabriek op liggen...

Ik ken ze al enige tijd van onder mijn GS...
 
Hi dames en heren, toch nog 1-maal om jullie expertise vragen vooraleer ik een Versys aanschaf. Ik heb er 1 op het oog uit Belgie, deze staat op papier op 35kw maar volgens de verkopen staat hij op vol vermogen maar kan dit in Belgie naderhand niet meer worden aangepast. Hoe kan ik dit op de fiets controleren? Word dit vanuit Kawasaki standard met een fysieke begrenzer gedaan of zit dit in de software?

En heeft iemand een idee of dit problemen zou kunnen veroorzaken bij het invoeren?
 
De RDW vertelt me dat ze bij een keuring de Belgische papieren over nemen. Ze doen geen vermogensmeting dus er komt gewoon 35kw op mijn NL kentekenbewijs te staan. Mocht ik toch vol vermogen op mijn kenteken willen moet ik dit via de importeur laten terugwijzigen?

Kortom: als ik deze importeer staat hij op vol vermogen maar 35kw op het kentekenbewijs. Wat voor problemen zou ik hier mee kunnen krijgen?
 

Je papieren kloppen niet met het voertuig. En je verzekering gaat ervan uit dat het een 35kw voertuig is.

Ik zou gewoon zorgen dat het klopt. Even vragen of de Coc bij het voertuig is. En kijken welk vermogen daar op staat?

Edit: en je importeur kan het alleen wijzigen als er een dubbele type goedkeur op de motor zit. Dit dus zeker checken op je COC.
 
Laatst bewerkt:
Als je de verzekeraar uitdrukkelijk verwittigt dat de motor op vol vermogen staat, zou je in principe geen verzekeringstechnische problemen mogen hebben bij een onverhoopt ongeval...

Klopt, maar het is weer extra rompslomp, en nog steeds kloppen je papieren niet met je voertuig. Ook bij verkoop van de motor gaat het weer gedoe geven.
 
Ik snap je punt helemaal Maarten, enkel de keurmeester geeft zelf al aan dat het alleen te controleren is met een vermogensbank, ik ben niet voornemens om mijn fiets daar op te zetten en als hij total loss is word dat een beetje lastig.

Los daarvan mag ik volgens mij rijbewijs gewoon vol vermogen rijden.

Dat er een administratieve kink in de kabel zit ben ik met jullie eens maar ik denk zelf eigenlijk niet dat dit een problem hoeft te zijn.