Mag ik vragen waarom. Ik vind de Tracer namelijk een hele mooie fiets en wellicht dat die over een paar jaar mijn Versys gaat vervangen.
In een proef rit merk namelijk niet alles en daarom is de ervaring van een ander best belangrijk.
Nee want die verwarmen alleen de binnenzijde van je hand. Ik gebruik zelf verwarmde handschoenen. Veel fijner (voor mij)Hallo, zojuist mezelf geregistreerd op dit forum aangezien ik eergisteren de import van een Versys 650 uit 2016 afgerond heb. Dit is mijn eerste motor en ik heb nog aardig wat te leren echter zijn de eerste kilometers zijn inmiddels gemaakt. Nadat ik deze kilometers in de vroege morgen gemaakt had waren mijn vingers behoorlijk gekoeld.
Mijn vraag dan ook, gebruiken jullie Oxford handvatverwarming? Zoja, de touring of adventure versie?
Nee want die verwarmen alleen de binnenzijde van je hand. Ik gebruik zelf verwarmde handschoenen. Veel fijner (voor mij)
Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar ik gebruik ze onverwarmd ook in het na en voorjaar. Ik heb ook in totaal maar 2 paar, deze en een setje zomer handschoenen.Heb deze van oxford net geïnstalleerd dit weekend.
Ik heb de premium touring versie en heb deze gekocht op helmspecialist.(64 euro)
Ik heb ze nog niet rijdend kunnen testen enkel stilstaand op de oprit, en ik moet zeggen, die dingen worden serieus warm...
Verwarmde handschoenen, zoals Freubeltje en Flox zeiden, zullen waarschijnlijk wel beter zijn.
Maar kosten misschien ook dubbel zoveel. Misschien wel meer, ik ben niet echt op de hoogte.
Ik denk, met mijn handschoenen die ik al heb + de handkappen die er al op staan, dat dit voor mij wel gaat werken.
Ik apprecieer de geste uiteraard, maar ... eh... waarom ?
Niels heeft een 2017 en denkt dat-ie aan een onderhoud toe is op 6.000 km.
Mijn dealer zei me dat , vanaf 2015, de VERSYS slechts een onderhoud behoeft om de 12.000 km (of 1x per jaar).
Ik heb nu een 2018... enneuh... dus ook om de 12.000 km...
Overigens : bvb . de Franse zadelmaker TopSellerie maakt ook een onderscheid vanaf 2017 en mijn Belze dealer vertelde me dat er een aantal technische verschillen zijn vanaf 2017 (slipperkoppeling en Euro 4)... indien hij bazelt, dan bazel ik ook... maar die Euro 4 is er echt slechts gekomen vanaf 2017...
De Tracer is uiteraard, net als de VERSYS, een budgetfiets en bij de YAMAHA kan je daar, qua afwerking en gebruikte materialen, echt niet naast kijken... in vergelijking daarmee, speelt onze Versys echt wel een categorie hoger.
Een Hyperstrada zit ook in een heel andere prijsklasse.. logisch dat-ie hoger scoort...
Het rare is, dat ik het concept van een driecilinder wél prachtig vind : het koppel van een tweecilinder en de power op hoge toeren van een viercilinder... ik begrijp alleen niet waarom YAMAHA die ride-by-wire zo rukkerig en bruut heeft geprogrammeerd... iedereen klaagt er over, maar er wordt niet aan verholpen... (tenzij nu, bij het nieuwe model dat op de EICMA werd gepresenteerd ?).
Wat een propere garage Marc....