Mijne gaat binnenkort voor de 40.000 km beurt naar de dealer. Iemand al ervaring mee? Met andere woorden; wordt het een hele dure of valt het wel mee?
Hangt er natuurlijk van af wat er allemaal gedaan moet worden. Moet de klepspeling er deze beurt bij? Dan zal hij wel iets duurder dan normaal worden.
Voor de rest maken vaak samenloop van slijtagedelen als banden, remmen, kettingset etc de rekening hoog als deze aan vervanging toe zijn. Maar dat weet je zelf het beste.
GT's zijn meer voor de echte toerbuffels bedoeld die snel tegen de 300kg wegen.Qua gewicht, doet de Versys niet veel onder voor de "zware" allroads...
Voor welke gewichtsklasse is de GT dan bedoeld ?
Als de flanken van die band te hard zijn, zal het stuurgedrag er wel onder lijden....
één van de belangrijkste zaken is vertrouwen hebben in je materiaal. Dat heb ik in de pilot road sinds versie 2. Nooit ook maar een stapje opzij gezet. Ook niet volgas in de stromende regen mount Snowden op.De gt versie bestaat niet in de bandenmaat voor de versys 650. Ik heb nu de metzeler roadtec01 en vind die vele malen beter als de mpr4. Zowel als levensduur nu toch al 20000km. En in regen ook veel meer grip. En je kan er ook veel sportiever met rijden tegen over mpr4. Nu binnenkort komt er de mpr5 uit en die zou enorm verbetert zijn tegenover de 4. Nu ja je moet zelf weten natuurlijk. Grtn
Daar kan ik niet op wachten. Komt pas 1 Jan. En de 4 is prima.hier jeltel een artikel over de nieuwe mpr5. Alles over de nieuwe Michelin Pilot Road 5 motorband.
Mijne gaat binnenkort voor de 40.000 km beurt naar de dealer. Iemand al ervaring mee? Met andere woorden; wordt het een hele dure of valt het wel mee?
Dit was mijn rekening destijds.....
20-11-2009---Euro 480.58
36.914 km-Grote beurt.
-Gesynchroniseerd en CO waarde
-Bougies
-Luchtfilter
-Olie
-Oliefilter
-Remvloeistof
-Koelvloeistof
-Algehele 36.000km inspectie
-Voorrem klauwen schoongemaakt
Vraag er eerst naar, heb je een ideetje.
Rij ik al 2 dagen op de motoren vind dat mijn voorkant aan het zwalken is. Dacht gister nog dat het de wind was, maar vandaag begon de motor ook slecht te sturen . Ik moest nog 20 km rechtdoor naar huis dus dacht dat moet lukken. Misschien is een bout van het voorwiel los (weet niet of dat kan, maar heb er ook niet zo heel veel verstand van ).
Afijn ik thuis even wiebelen aan het voorwiel, niks. Check ik de achterband, zit er een spijker in. De achterband voelde ook slap aan dus heb het idee dat die voor het slechte rijgedrag zorgde.
5000 km oude conti roadattack 3
Ik weet iig wel wat ik voor sinterklaas moet vragen.
Een auto? Zodat de versys binnen kan overwinteren?
prop er in en je kan weer verder rijden. heb het met mijn vorige achterband gehad mpr4 was 2 dagen oud en een lange spijker erin. propje ingemaakt en heb er 14000km mee gereden zonder dat de band afging. en anders bij de bandenboer aan de binnenkant laten maken met een rubberen lapje. bij mijn volgende set banden ga ik dit product er in spuiten heb er goede reviews van gezien Buitenbanden lekpreventie/reparatiemiddel (237ml ) mvg
bedankt voor het advies!
Heb volgende week vrijdag een afspraak bij mijn bandenboer, eerder konden wij allebei niet!
Hij dacht dat het goed te maken was, dus we zullen zien!
iig verplicht een week met de auto
nee hoor salami ik ben ook van het principe als het nog de moeite waard is om te laten herstellen dan zal ik het ook herstellen. en dat het onveilig zou zijn om met een prop te rijden is lulkoek de bandenboeren zeggen dat om dat ze dan een nieuwe band kunnen aansmeren. heb enkele jaren in een Mercedes garage gewerkt ken de trucjes van de foor wel hoor.
trouwens flox wat vind je van de conti's attack 3? want zie dat die ook heel goed scoren (plaats 1) in de tests op nat wegdek.
De bandenboer denkt inderdaad dat hij hem wel kan repareren.
Ik ben heel tevreden over mijn banden, nat en droog zeer veel grip, een verademing van de standaard banden die er onder vandaan kwamen. Heb er tijdens stortbuien, hagel en donderdag nog natte sneeuw mee gereden terwijl er al een spijker in de band zat, geen probleem toen met de grip, wel wat zwalken door verkeerde bandenspanning. Midweek Eifel was ik ook niet bij te houden.Stepje gaat met vertrouwen tegen de grond.
Kortom ik ga de band zeker weer aanschaffen mits de levensduur ook normaal is omdat de band niet de goedkoopste is. Voorband heb ik wel vertrouwen in, na 5000 km zie ik nog steeds het logo op het loopvlak, dus daar is misschien net 1 mm vanaf. Achterband is natuurlijk meer de vraag, maar als ik die gewoon gerepareerd wordt heb ik daar in mei wel een antwoord op