Hier doet de Loobman het na bijna 2 jaar nog prima. Alhoewel de slang wel eens los wil laten. Maargoed, dan stroomt de olie gewoon op je ketting. Extra smeringIk was het smeren van de ketting wel een beetje zat aan het worden, dus na een nieuwe ketting gelijk maar een loobman geinstalleerd. De installatie was verrassend makkelijk. Als olie heb ik er nu kettingzaagolie in zitten, hopen dat dit een beetje goed werkt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
10wd40 zorgt er voor dat mijn ketting in ieder geval 16.000km meegaat en mogelijk nog 10.000 meer (als het nog de originele ketting is)Ik vraag me wel af wat die soorten olie met de o-ringen van je ketting doen...
Om de 400 km : Motorfiets op de middenbok, 10 seconden kettingvet spuiten... Vind IK nu echt niet zo verschrikkelijk...
Hier doet de Loobman het na bijna 2 jaar nog prima. Alhoewel de slang wel eens los wil laten. Maargoed, dan stroomt de olie gewoon op je ketting. Extra smering
Ik heb er 10wd40 in zitten en dat is nu wel erg dik. Is kettingzaagolie ook met deze temperaturen dun?
het is de puig touring! die van de link en dat is ook een vario. persoonlijk vind ik de mra beter. die heb ik ook op mijn nieuwe over gezet.
Ik vraag me wel af wat die soorten olie met de o-ringen van je ketting doen...
Om de 400 km : Motorfiets op de middenbok, 10 seconden kettingvet spuiten... Vind IK nu echt niet zo verschrikkelijk...
hij is een jaartje oud, nieuw 120 euro. mag voor 50 euro weg. Is nog in prima staat en voor 1,5 keer het reservoir olie.
Olie was hét smeermiddel voor kettingen, tot iemand de spuitbus met kettingvet uitvond. Alleen wel dikke tandwielolie, 80W bv. Wat andere soorten doen weet ik niet, maar ik gebruik al jaren wat ik heb staan. Momenteel gewone motorolie, werkt prima.
En of je inspuiten nu wel of niet vervelend vind, elk jaar als we met onze vaste club een lang weekend gaan rijden zit deze jongen al lang en breed aan een lekkere kouwe rakker als de rest nog met spuitbussen staat te prutsen
Daarbij heb je ook nog eens veel minder last van overal klodders kettingvet, met olie blijft alles veel schoner.
Ik respecteer uiteraard je keuze, maar jouw smeersysteem is antieker en houdt dus geen rekening met wat de huidige kettingen met o- en x-ringen nodig hebben.
MIjn DROOG kettingvet heeft geen van de nadelen van jouw oliegeklieder op de achtervelg en -band.
Het is trouwens socialer om niet op je eentje te drinken...
Uit Wikipedia :
Kettingen werden soms ook gesmeerd met druppelaars, die hetzij uit een apart reservoir, hetzij uit de olietank, olie op de ketting druppelden. Bij een verkeerde afstelling van de druppelaar kon echter ook de achterband tamelijk vet (en glad) worden. In alle gevallen werden ook de achtervelgen van motorfietsen vuil van het rondvliegende smeermiddel. Vaak waren motorfietsen voorzien van gesloten kettingkasten om vervuiling van buiten tegen te gaan, en in enkele gevallen waren dit zelfs vet- of oliebadkettingkasten, zodat ook de aandrijfketting voortdurend gesmeerd werd. In de jaren zeventig werden de vermogens van motorfietsen dermate hoog dat opnieuw problemen ontstonden met de sterkte van de kettingen. Daarom werden soms duplexkettingen aangeboden. Eind jaren zeventig verscheen de O-ringenketting, waarbij rubber ringetjes vuil buiten de rollen en vet juist ín de rollen hielden. Daardoor was de inwendige smering van de ketting gewaarborgd, en hoefde een motorfietsketting alleen nog uitwendig gesmeerd te worden. Daarvoor zijn speciale kettingsprays te koop.
[afbeelding]
Zo, nieuwe is binnen!nu maar hopen dat de keur ook zo mooi blijft!
En ik zit net het boekje te lezen, maar de eerst 800 km niet boven de 4000 toeren en dan tot 1500 niet boven de 6000gaat een lange zit worden.
Aankomende week eerst maar even andere bandjes er onder doen. Ga voor de road 5.
Nog eerste effe mijn ketting smeren... ik kom zo dadelijk... schenk maar al een kopje uit... alleen suiker, graag...
[afbeelding]
Zo, nieuwe is binnen!nu maar hopen dat de keur ook zo mooi blijft!
En ik zit net het boekje te lezen, maar de eerst 800 km niet boven de 4000 toeren en dan tot 1500 niet boven de 6000gaat een lange zit worden.
Aankomende week eerst maar even andere bandjes er onder doen. Ga voor de road 5.
Arm maar blij
hoe kom ik in contact met flox ?
Heeft zijn pb uitstaan
Net de Versys opgehaald na de 40.000 beurt. Was een duur grapje, MAAR, wel met positieve bijkomstigheid. Omdat de koppelingskabel wat stroef ging en bovendien bevroor is deze dus vervangen.
Met als gevolg dat ook het hakerige schakelen voorbij is
Verder nieuwe remblokjes rondom en een Michelin bandje achterop.
Arm maar blij
Hoe zit het met je remschijven? Deze moest ik toen op mijn ER6N model 2009 met 48.000km vervangenin 2011
Toen heb ik maar gelijk mijn eerste versys gekocht