Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki VN 800 Topic


Dat was niet het enige nadeel, het was in het algemeen een volledige kutreis.
 
Laatst bewerkt:
~
 
Laatst bewerkt:
Na een groot aantal jaar weer terug in het zadel.....bloed kruipt waar het net gaan kan denk ik, erg blij met mijn nieuwe oude aanwinst......
 
Ik smeer mijn ketting niet zo vaak omdat ik het nogal een gedoe vind... steeds dat ding een half metertje verrijden en inspuiten. Zeker nu ik bijna dagelijks woon-werk rijd met de VN800 lijkt het me toch wel verstandig dit iets vaker op te pakken.

Ik dacht eraan iets van een motorlift te kopen. Nu zie je op internet voor enkele tientjes al kleine liftjes als deze: Mini motorlift MW 50 500kg
Is zulks stabiel genoeg voor dat werk of kan ik beter wat meer uitgeven en een grotere kopen?

Hoe doen jullie dit?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu nog een gewoone hydraulische garage krik, die plaats ik onder de verdikking van het blok onder de motor. Gaat prima, alleen blijft de motor wel scheef staan omdat hij op zijn standaard blijft rusten, ideaal dus niet, maar wel handig om even snel te smeren of je wiel te poetsen. Kortom ben op den duur ook op zoek naar een simpele schaarkrik, maar red het nu voorlopig nog wel zo.
 
Kijk eens bij HBM, herman buitelaar in Moordrecht, die heeft die schaarkrikjes die je ook op een heftafel kan gebruiken, ideaal, ik gebruik zoiets al jaren en zefs de 1500 was makkelijk te heffen. Enige nadeel is dat je hem op moet draaien met sleutel 24 of dop 24
 

ik gebruik oa zo ene, gaat geweldig gemakkelijk! alleen heb ik van de 2 "poten" de helft moeten afzagen en terug op lassen omdat hij er anders niet onder kon.
 
investeer gewoon in een schaartafeltje kost 85 euro
heb je altijd plezier van ook als je de wieltjes er uit wil hebben
 
Zo, grote twijfelaar dat ik ben komt zelfs oma in beeld tegen de tijd dat ik 't liffie heb.

Deze is het uiteindelijk geworden.

Van de week binnen gekomen, gisteravond even rap in elkaar gezet:


Ja, slechte telefoonfoto, ja ik moet m'n fiets nodig eens wassen. Lift werkt prima. Hij staat er super stabiel op. Had ik veul eerder moeten kopen.
 
Ziet er idd goed uit! Maar draagt hij niet op de motor ipv op het frame? Ik heb twee houtblokjes met een uitkeping gezaagd en met tec7 op de lift vastgezet, werkt prima! Alleen leg ik er voor de zekerheid toch nog een spanband om als ik het achterwiel of zo er vanonder uithaal!
 
dag allemaal,
vraagje.
heb bij mij vn 800 de originele uitlaten ingekort. eigenlijk gewoon die dikke demper er afgezaagd. is het nu verstandig om een bevestigingen punt te maken voor die 2 korte pijpjes. of kan ik ze zo laten dat ze alleen op het blok vastzitten. of breken ze dan af. wie heeft er ervaring mee??
 
Vastzetten.
Alleen op het blok is te weinig.