Kawasaki W650 en W800 topic

Foto's heb ik niet omdat ik ze nog niet had uitgeprobeerd, en nu ga ik een zadeltas kopen.
Ik moet nog zo een bagagerek plaatsen.
Ik heb die een, zo'n topkoffer rek zonder de zijbeugels. Die doe ik weg, mocht je interesse hebben en nog niets hebben gekocht.

Ik vraag me nog steeds af of er zijtassen zijn waarbij die beugels niet nodig zijn, maar dat zal wel niet.
 
Ik heb die een, zo'n topkoffer rek zonder de zijbeugels. Die doe ik weg, mocht je interesse hebben en nog niets hebben gekocht.

Ik vraag me nog steeds af of er zijtassen zijn waarbij die beugels niet nodig zijn, maar dat zal wel niet.
Ik heb vorige week deze gekocht Kriega US30 😊 en ik heb al die rek met zijkanten die ik nog moet monteren 👨‍🔧

IMG_7783.jpeg
us-30+africatwin.jpg
 
Ik heb vorige week deze gekocht Kriega US30 😊 en ik heb al die rek met zijkanten die ik nog moet monteren 👨‍🔧

Bekijk bijlage 1728318Bekijk bijlage 1728319
Dat ziet er goed uit, daar zul je veel plezier aan beleven.
 
Op het Forum van de Duitse W-650 eigenaren W650 de zijn ze op zoek naar de patch die we ooit hebben kunnen kopen van een onzer leden.
Zijn ze er nog en kunnen we ze helpen.
Compliment voor het ontwerp dus:}
 
Ik vind het een leuk project. Ik hoop alleen voor de knutselaar dat de draairichting van zijn Wolseley tegengesteld is aan die in het filmpje, want anders rijdt -als ik niets over het hoofd zie - zijn project straks achteruit. 🤔
En maar een snelheid , 1800 klappen dat dan weer wel .
Een apart motortje schijnt veel in de koeien melkerij gebruikt te zijn als vacuüm pomp voor de melkmachines .
Hij deed overigens koelen dmv water verdamping .
 
En maar een snelheid , 1800 klappen dat dan weer wel .
Een apart motortje schijnt veel in de koeien melkerij gebruikt te zijn als vacuüm pomp voor de melkmachines .
Hij deed overigens koelen dmv water verdamping .
Ja mijn vader had er ook een , een keer gruwelijk mijn handen aan de uitlaat verbrand ( ik was 3 😢)
Was wel wijs genoeg om ze gelijk in een emmer koud water te steken en daar ze een half uur in gehouden
Weet je gelijk dat het niet verstandig is om iets aan te raken dat heet kan zijn
 
Ja mijn vader had er ook een , een keer gruwelijk mijn handen aan de uitlaat verbrand ( ik was 3 😢)
Was wel wijs genoeg om ze gelijk in een emmer koud water te steken en daar ze een half uur in gehouden
Weet je gelijk dat het niet verstandig is om iets aan te raken dat heet kan zijn
auw!!!!!!!!
 
Zondag 22-05 staat de Distinguished Gentleman’s Ride weer op de agenda…..

Vorig jaar heb ik deze rit gereden, ik vond het erg mooi om dit te kunnen en mogen doen, dankzij alle donaties een leuk bedrag kunnen schenken.


Wie rijd er deze rit dit jaar ook mee?
 
Zondag 22-05 staat de Distinguished Gentleman’s Ride weer op de agenda…..

Vorig jaar heb ik deze rit gereden, ik vond het erg mooi om dit te kunnen en mogen doen, dankzij alle donaties een leuk bedrag kunnen schenken.


Wie rijd er deze rit dit jaar ook mee?
Het is overweging waard, maar dan moet ik wel in Nederland zijn 🤔
Ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd ben, en het wordt vervolgt.
Groet Iwan
 
Hoe dramatisch is het verschil in een W650 als je de achtervering aanpast? Bij mij staat 'ie op de hoogste stand. Ik hou van een lage zitpositie maar vroeg met af hoeveel 'ie zakt en wat je dan inlevert aan veerweg en stabiliteit als je hem op de laagste stand zet, of ergens er tussenin.

Kan het volgend weekend wel even proberen maar vroeg me af wat jullie ervaring is.
 
Hoe dramatisch is het verschil in een W650 als je de achtervering aanpast? Bij mij staat 'ie op de hoogste stand. Ik hou van een lage zitpositie maar vroeg met af hoeveel 'ie zakt en wat je dan inlevert aan veerweg en stabiliteit als je hem op de laagste stand zet, of ergens er tussenin.

Kan het volgend weekend wel even proberen maar vroeg me af wat jullie ervaring is.
Wat mijn of andermans ervaring is, is niets zeggend aangezien we allemaal een andere postuur en gewicht hebben en hoe wij het beleven.
Gewoon rijden :]:]:]en experimenteren is het beste om het te doen.
Groeten en succes Iwan
 
Hoe dramatisch is het verschil in een W650 als je de achtervering aanpast? Bij mij staat 'ie op de hoogste stand. Ik hou van een lage zitpositie maar vroeg met af hoeveel 'ie zakt en wat je dan inlevert aan veerweg en stabiliteit als je hem op de laagste stand zet, of ergens er tussenin.

Kan het volgend weekend wel even proberen maar vroeg me af wat jullie ervaring is.
Hoe slapper de vering des te meer comfort, te hard is oncomfortabel. De veerweg blijft het zelfde maar zal meer inzakken bij een (te) slappe afstelling. Het is een kwestie van wat je fijn vind en het gewicht (bagage, passagier etc…)

Hardere vering stuurt wel wat beter in de bochten met name als je accelereert. Gewoon proberen… De motor laat het je wel weten qua feedback/gevoel althans dat was mijn ervaring. Zeker met vluchtheuvels, de motor moet veren/dempen en niet er overheen klappen (dat is duidelijk een standje te hard). De vering mag absoluut niet doorslaan (te slap).
 
Laatst bewerkt:
Hoe slapper de vering des te meer comfort, te hard is oncomfortabel. De veerweg blijft het zelfde maar zal meer inzakken bij een (te) slappe afstelling. Het is een kwestie van wat je fijn vind en het gewicht (bagage, passagier etc…)

Hardere vering stuurt wel wat beter in de bochten met name als je accelereert. Gewoon proberen… De motor laat het je wel weten qua feedback/gevoel althans dat was mijn ervaring. Zeker met vluchtheuvels, de motor moet veren/dempen en niet er overheen klappen (dat is duidelijk een standje te hard). De vering mag absoluut niet doorslaan (te slap).
Niks aan toe te voegen, het verhaal klopt gewoon. Als je regelmatig met een duopassagier rijd is het verstandig om de vering wat harde/hoger af te stellen. Als je altijd solo rijd dan is het enige criterium wat jezelf prettig vind. Ben je een scheurneus dan is hard een juiste instelling en voor ontspannen toeren is een softe instelling heel prettig. Ik rijd zelf altijd solo en lekker rustig aan, ik weeg 88kg en heb de schokbrekers op standje 4.
DSC01444.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik had de vering iets harder staan,,, vind ik prettig, daar het lekker strak stuurt.

Echter toen was ik ineens 25kg afgevallen (het was nodig),,, toen bleek de vering echt veel te hard staan (veerde niet meer bij drempels). En moest dus een standje zachter. Kreeg er in positieve zin een hele andere motor voor terug qua karakter/rijden…

Net als Jan nu 80kg op standje 3 of 4 is prima 👍

Beste is de vering neutraal te zetten in de middelste stand…. Even een rondje rijden. Wil je meer comfort of meer sportiviteit dan schuif je 2 standen op naar onder of boven. Dit moet je absoluut direct merken aan alles,,, is het teveel van het goede (of slechte) dan ga je er gewoon tussen in zitten!

De originele W was toen ooit der tijden een wat sportievere motor, die wel gericht is op lekker vlotjes (zonder nadenken) te toeren met comfort.

Het is zeker geen racemotor… maar ook zeker geen cruiser met slappe vering.
 
Ik vond de standaard schokbrekers te slap bij duogebruik. Ook in de zwaarste stand sloegen ze door. Vervangen door YSS - daarvan kan je de veer veel strakker zetten en probleem opgelost voor niet teveel. Maar met sologebruik voldeden de standaard schokbreker prima. Ik heb deze nog bewaard - stond slechts 7K aan kilometers op, dus z.g.a.n.
 
Beetje slapjes of beter gezegd simpel is het wel… z’n W

De nieuwe Versys 1000 past het allemaal electronisch aan, schijnt ook de weg te lezen met radar. (Dat is wel heel netjes)

Moeilijke aan de vering… als je het gaat vervangen dan is het einde zoek. (Voor mij persoonlijk ben ik dan iemand die dan ook alles gaat aanpakken, des te meer reden om het origineel te houden + het nodigt ook uit tot harder rijden :YY )

De voorvork is vrij slap, ofwel dikkere olie en progressieve veren er in.

Dan is de achterkant ook wel mooi,,, YSS Öhlins Wilbers WP noem het maar op.

Betere vering, betere remmen…. En zo voorts… maar ook dat is een deel van de hobby :Y:t

Heb een Zephyr 1100 gehad, daar zat alles van Wilbers er op. Ook meteen goede blokjes en stalen remleidingen. K&N een mooie Remus pijp (alles netjes afgesteld) Dat rijd wel erg fijn allemaal, :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan