Kawasaki W650 en W800 topic

Voor de liefhebber met een W800, er staat een Boosterplug op marktplaats voor niet duur! Voor de eerste generatie van 2011/2018
Na lange twijfel of dit nu iets extra’s brengen zal voor mijn W800 qua rijden, toch de gok genomen en de Boosterplug overgenomen. Veel over gelezen, niet iedereen merkt iets, sommige geloven er niet eens in, en een ander vind het perfect en juist enorm veel brengen. Zo nieuwsgierig als dat ik was, wilde ik het proberen en de gok nemen.

Hierbij dan ook mijn ervaring,,,


Het doet precies zoals de fabrikant vermeld! Hoe of wat het precies doet, daar verwijs ik graag door naar de website van de fabrikant.

( Detailed explanation on the BoosterPlug )



Mijn ervaring voor de w800

Krachtiger en soepeler draaien van de motor…
Minder warmte
Aangenamere reactie op het gas (minder aan/uit effect van de injectie)…
Minder abrupt remmen op de motor bij gas dicht…
Lijkt iets meer koppel te hebben bij acceleratie, loopt ook beter door op hogere snelheden… (meer brandstof, dat kan goed)

Motor gedraagt zich niet meer als een opgevoerde brommer (zenuwachtig), maar als een serieuze motor van 800cc… (ook qua trilling/vibratie, algeheel gevoel)

Al met al voelt alles gewoon net wat sappiger aan qua rijden, het komt zowel motorisch karakter als rijgedrag absoluut ten goed … (ik heb er dan ook geen spijt van, het verbaasde me positief!)
Onlangs een lichte verrijking van het brandstofmengsel (alleen bij acceleratie) blijft het verbruik net zo zuinig als altijd met een goede 1:26 bij toer gebruik… Ik kan nog lager rijden in toeren (qua 500rpm) en daardoor ook rustiger (Breder werkgebied) / Powerband)

Meer vermogen is niet van toepassing, daar moet je het dan ook niet voor doen. Het heeft voor mij wel aangetoond dat een W800 erg arm is afgesteld wegens milieueisen. Arm=warm en met de verrijking is dit ook merkbaar, het blokje draait ook koeler (minder een straalkachel als je stilstaat). Motor staat absoluut niet te rijk (hoewel ik geen testbank/uitstoot meting heb, bougies hebben nog steeds een mooie goede kleur, stinkt niet naar benzine, brandstofverbruik is niet toegenomen. De computer regelt nog steeds alles zelf binnen de eigen specificaties (wat bij een EJK of Powercommander niet echt het geval is ).

Ik ben er persoonlijk erg tevreden mee, en het laat me nog meer genieten van de W…
 
Dank je wel voor het delen, ben wel nieuwsgierig op langere termijn ivm de omgevingstemperatuur of dat ook invloed gaat hebben.
Keep us posted.
👍🏼
 
Wat is dit, ik herken deze niet.
Ik vind de SRX al jaren een erg leuke motor. Omdat er alleen een kickstarter op zit en ik van verschillende mensen gehoord had, dat het starten lastig kon zijn en ik dat ook zelf heb ervaren bij een proefrit , heb ik er uiteindelijk nooit eentje aangeschaft
 
Is het normaal bij Kawasaki dat bij koude start het toerental verhoogd is?
Ik merk met smorgens weg rijden via de achtertuin dat de motor aardig doorduwt. ( Moet dan ff een paar bochten doen op smal pad)
Vorige motor werd dat prima geregeld door de ecu.
 
Wegens verkoop W800 nu nutteloos in de kast: 2 oliefilters. Sws voor de 800 geschikt, maar vermoed ook passend voor een 650?
Gratis Af te halen of tegen verzendkosten op te sturen ( past niet door de brievenbus!)
Ze gaan per stuk weg, dan maak ik twee mensen blij. 😉
E01FD338-A12F-41F4-B9DE-8D429CBFB432.jpeg
 
Na lange twijfel of dit nu iets extra’s brengen zal voor mijn W800 qua rijden, toch de gok genomen en de Boosterplug overgenomen. Veel over gelezen, niet iedereen merkt iets, sommige geloven er niet eens in, en een ander vind het perfect en juist enorm veel brengen. Zo nieuwsgierig als dat ik was, wilde ik het proberen en de gok nemen.

Hierbij dan ook mijn ervaring,,,


Het doet precies zoals de fabrikant vermeld! Hoe of wat het precies doet, daar verwijs ik graag door naar de website van de fabrikant.

( Detailed explanation on the BoosterPlug )



Mijn ervaring voor de w800

Krachtiger en soepeler draaien van de motor…
Minder warmte
Aangenamere reactie op het gas (minder aan/uit effect van de injectie)…
Minder abrupt remmen op de motor bij gas dicht…
Lijkt iets meer koppel te hebben bij acceleratie, loopt ook beter door op hogere snelheden… (meer brandstof, dat kan goed)

Motor gedraagt zich niet meer als een opgevoerde brommer (zenuwachtig), maar als een serieuze motor van 800cc… (ook qua trilling/vibratie, algeheel gevoel)

Al met al voelt alles gewoon net wat sappiger aan qua rijden, het komt zowel motorisch karakter als rijgedrag absoluut ten goed … (ik heb er dan ook geen spijt van, het verbaasde me positief!)
Onlangs een lichte verrijking van het brandstofmengsel (alleen bij acceleratie) blijft het verbruik net zo zuinig als altijd met een goede 1:26 bij toer gebruik… Ik kan nog lager rijden in toeren (qua 500rpm) en daardoor ook rustiger (Breder werkgebied) / Powerband)

Meer vermogen is niet van toepassing, daar moet je het dan ook niet voor doen. Het heeft voor mij wel aangetoond dat een W800 erg arm is afgesteld wegens milieueisen. Arm=warm en met de verrijking is dit ook merkbaar, het blokje draait ook koeler (minder een straalkachel als je stilstaat). Motor staat absoluut niet te rijk (hoewel ik geen testbank/uitstoot meting heb, bougies hebben nog steeds een mooie goede kleur, stinkt niet naar benzine, brandstofverbruik is niet toegenomen. De computer regelt nog steeds alles zelf binnen de eigen specificaties (wat bij een EJK of Powercommander niet echt het geval is ).

Ik ben er persoonlijk erg tevreden mee, en het laat me nog meer genieten van de W…
Als ik jouw verslag goed begrijp Joost rijd jouw W800 bijna net zo fijn als mijn W650. 😂😂😂
 
Kostprijs €.14.99 Voor dat geld kun je toch eigenlijk niet tobben.
HBM Vacuüm Remontluchter Model 1
HBM Vacuüm Remontluchter  Model 1
HBM Vacuüm Remontluchter  Model 1




Artikelnummer: 3753
EAN: 7435125115118
HS-code: 8205598000
Jan heb je deze nog gekocht, of iemand anders op het forum??
Ben benieuwd naar ervaring met die ding.
 
Laatst bewerkt:
Zie niet zo snel waar ik het moet plaatsen.
Ben van plan om de Kawasaki W650 te verkopen wordt een beetje te zwaar voor mij.
Is uit 1999 en nog geen 20.000 gelopen
a4.jpg
a1.jpg
a2.jpg
a3.jpg
 
Jammer dat je wegens het gewicht deze, op de foto's, mooie W650 moet/wil wegdoen.
Ik denk dat de meeste in dit topic al voorzien zijn van zoiets moois, en dat je meer kans maakt in onderstaand topic.

Maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Succes met de verkoop.
 
Zie niet zo snel waar ik het moet plaatsen.
Ben van plan om de Kawasaki W650 te verkopen wordt een beetje te zwaar voor mij.
Is uit 1999 en nog geen 20.000 gelopenBekijk bijlage 1806951Bekijk bijlage 1806943Bekijk bijlage 1806948Bekijk bijlage 1806950

Zie niet zo snel waar ik het moet plaatsen.
Ben van plan om de Kawasaki W650 te verkopen wordt een beetje te zwaar voor mij.
Is uit 1999 en nog geen 20.000 gelopenBekijk bijlage 1806951Bekijk bijlage 1806943Bekijk bijlage 1806948Bekijk bijlage 1806950
Stop je nu helemaal met motor rijden Sjaak of wil je iets lichter terug kopen?
 
Ik wil iets lichters gaan rijden zo rond de 130 a 150 kilo . Heb ook nog een NSU Super Lux en NSU Fox . Kawasaki rijd denk gewoon het lekkerste wat ik aan motoren gereden heb.
Ieder van ons kent "gebreken" die we krijgen 👨‍🦳👴met de jaren die steeds sneller voorbij gaan.
Misschien is dit een een alternatief met volgetankt 187kg Kawa en 2 cilinders :]:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan