Kawasaki W650 en W800 topic

Heb er toen ik hem kocht heel klein stukje op gereden rijd wel lekker. Maar weet nu al dat ik de Kawasaki ga missen maar ja kan niet anders. Als de temperatuur wat omhoog gaat even stukje langer uitproberen.
Kawasaki W650 is nog niet verkocht.
 
Gaat iemand nog naar de Central Classic beurs in Houten dit weekend ?
Ik denk dat ik zaterdag langs ga, ff "ouwe" spullen bekijken (nostalgie)
Ik was zondag, en het was leuk 🥳 *O*:9
IMG_0778.jpeg
IMG_0784.jpeg
IMG_0788.jpeg
 
Hallo allen,

Even voorstellen, Ik ben Marcel en ik heb na 40 jaar afscheid genomen van mijn oude BMW 1972 R50/5 wegens oplopende restauratiekosten etc.
Na diverse proefritten op Royal Enfield Interceptor 650 en een Kawasaki W800 met ademhalingsproblemen uiteindelijk tegen de advertentie van een W650 alhier aangelopen.

Ik ben sinds afgelopen zaterdag dus eigenaar geworden van de W650 Kawasjakie van Sjaak NSU1200TT.
Zondag heb ik samen met mijn echtgenote de W650 opgehaald en hem naar mijn woonplaats Alkmaar gereden. Wat een belevenis. Het geluid doet me erg denken aan mijn oude BMW schicht "Herr Schwarz", maar de W650 rijdt en presteert veel beter.

Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb en hoop ook ooit in de komende tijd eens samen een rit te maken of elkaar te ontmoeten.
IMG-20230108-WA0000.jpg
 
Hou MaBerY (Marcel)
Wat een goede keuze 👍🏼
Maar wat bedoel je met W800 met ademhalingsproblemen?
En een ritje is zo gepland in oh zo mooie (vlakke) NoordHolland 😁
Maar de Westfriese Omringdijk doe ik best wel vaak.
 
Hou MaBerY (Marcel)
Wat een goede keuze 👍🏼
Maar wat bedoel je met W800 met ademhalingsproblemen?
En een ritje is zo gepland in oh zo mooie (vlakke) NoordHolland 😁
Maar de Westfriese Omringdijk doe ik best wel vaak.
Slecht lopend motorblok en hoop backfire geplof.
 
Hallo allen,

Even voorstellen, Ik ben Marcel en ik heb na 40 jaar afscheid genomen van mijn oude BMW 1972 R50/5 wegens oplopende restauratiekosten etc.
Na diverse proefritten op Royal Enfield Interceptor 650 en een Kawasaki W800 met ademhalingsproblemen uiteindelijk tegen de advertentie van een W650 alhier aangelopen.

Ik ben sinds afgelopen zaterdag dus eigenaar geworden van de W650 Kawasjakie van Sjaak NSU1200TT.
Zondag heb ik samen met mijn echtgenote de W650 opgehaald en hem naar mijn woonplaats Alkmaar gereden. Wat een belevenis. Het geluid doet me erg denken aan mijn oude BMW schicht "Herr Schwarz", maar de W650 rijdt en presteert veel beter.

Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb en hoop ook ooit in de komende tijd eens samen een rit te maken of elkaar te ontmoeten.
Bekijk bijlage 1837682
Welkom bij ons clubje Marcel. Waarschijnlijk heb je met de aankoop van Sjaak zijn motor en goede deal gemaakt. Daar zal je geen spijt van krijgen. Deze motor heeft onlangs nog een flinke onderhoudsbeurt gekregen bij Nol Bikker. Door serieuze gezondheidsproblemen hebben wij geen club treffen meer gehad de laatste twee jaren maar er zit verbetering in de zaak dus hopelijk gaat het dit jaar wel lukken.
 
Hallo allen,

Even voorstellen, Ik ben Marcel en ik heb na 40 jaar afscheid genomen van mijn oude BMW 1972 R50/5 wegens oplopende restauratiekosten etc.
Na diverse proefritten op Royal Enfield Interceptor 650 en een Kawasaki W800 met ademhalingsproblemen uiteindelijk tegen de advertentie van een W650 alhier aangelopen.

Ik ben sinds afgelopen zaterdag dus eigenaar geworden van de W650 Kawasjakie van Sjaak NSU1200TT.
Zondag heb ik samen met mijn echtgenote de W650 opgehaald en hem naar mijn woonplaats Alkmaar gereden. Wat een belevenis. Het geluid doet me erg denken aan mijn oude BMW schicht "Herr Schwarz", maar de W650 rijdt en presteert veel beter.

Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb en hoop ook ooit in de komende tijd eens samen een rit te maken of elkaar te ontmoeten.
Welkom Marcel, en gefeliciteerd met je goede keuze 🥳 👍
Groeten Iwan
 
Slecht lopend motorblok en hoop backfire geplof.
Een w800 kan wel wat rommelen uit de uitlaat, dit wegens dat er lucht bijgemengd word in de uitlaatgassen.

Slecht presteren… Dat zou niet moeten mogen,,, misschien luchtfilter verstopt (Wat bijna niet kan). Ga dan eerder aan vervuiling denken van de injectoren of een rotte bougie?

Qua prestaties moet het gewoon soepel en behoorlijk vlot zijn,,,, mag het niet zeggen maar een W800 trekt vele motoren er toch wel redelijk uit bij het stoplicht :YY (de eerste meters…:+)

Ik hoop dit jaar ook op een grote samenkomst van W rijders, samen een rondje ergens rijden is altijd leuk.
 
650 of 800?

Ik vond de 800 leuk rijden, maar de 650 mooier.
Iemand hier die beide gehad heeft en iets zinnigs kan zeggen daarvan?
 
650 of 800?

Ik vond de 800 leuk rijden, maar de 650 mooier.
Iemand hier die beide gehad heeft en iets zinnigs kan zeggen daarvan?
Ik rijd al vele jaren een W650 en heb ooit bij Nol Bikker in Noordeloos een uitgebreide proefrit gemaakt op een W800. Die proefrit was voor mij geen reden om mijn W650 in te ruilen. Het voordeel van de W650 is dat je er toch iets meer zelf aan kan sleutelen dan aan de W800 de injectie versie. Dan heeft de W650 een Kickstarter de je moet missen bij de W800. Niet dat ik hem ooit gebruik om te starten maar het gezegde "less is more" gaat in dit geval niet op, je weet maar nooit. Qua rijden en response op het gashandle heb ik nauwelijks verschil gemerkt. Het zijn beide zeer betrouwbare motoren waar over het algemeen nauwelijks problemen bij voordoen. Waarschijnlijk zijn zowel de bezitters van een W650 als van een W800 beiden zeer tevreden met hun motoren.
033.jpg
099.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan