Kawasaki W650 en W800 topic

Dank voor het welkom Pieter.
Lijkt me wel leuk eens met een ander W800 rijder een ritje in de buurt te doen (ben overigens geen snelwegrijder; binnendoor is veel leuker :-) )
Zag ik op de foto's goed dat jij ook de demper eruit hebt gehaald?
 
Hallo W-rijders,

Aangezien mijn vriendin een W650 heeft en ik die regelmatig gebruik als mijn eigen motoren weer uit elkaar liggen mag ik mezelf toch een soort halve W rijder noemen denk ik. :9

Ik heb een vraagje, ik vind dat de W650 nogal zenuwachtig is aan de voorkant.
Aangezien dit de enige W is waar ik ooit op gereden heb kan ik hem niet vergelijken met een andere.
Is dit iets dat jullie bekend voorkomt?
Wat bedoel je met zenuwachtig :? :? :? Ik heb ook een dergelijke ervaring. Enkele jaren geleden een nieuwe voorband laten monteren en laten balanceren natuurlijk. Bij een snelheid van +80 km begon het stuur te trillen en met losse handjes is niet mogelijk. Voorwiel nogmaals laten balanceren zonder resultaat. Nogmaals bij een andere zaak laten balanceren echter het probleem blijft. Dit voorjaar de voorband vervangen en balanceren en het probleem is verdwenen.
Groet Jan :W
 
Ik word altijd links ingehaald daarom zit die badge op de linkermouw :Y Haha |(
Welkom alle nieuwe W -Brothers 8-)
 
Ja precies dat, ik was al bang dat het de band zou zijn.
Heb nieuwe balhoofdlagers gemonteerd, wiel laten balanceren enz.
Tussen de 70 en 85 km/u is met losse handen rijden zelfmoord. Daaronder en erboven voel je wel iets maar dan blijft hij recht.

Dank

Wat bedoel je met zenuwachtig :? :? :? Ik heb ook een dergelijke ervaring. Enkele jaren geleden een nieuwe voorband laten monteren en laten balanceren natuurlijk. Bij een snelheid van +80 km begon het stuur te trillen en met losse handjes is niet mogelijk. Voorwiel nogmaals laten balanceren zonder resultaat. Nogmaals bij een andere zaak laten balanceren echter het probleem blijft. Dit voorjaar de voorband vervangen en balanceren en het probleem is verdwenen.
Groet Jan :W
 
Ja precies dat, ik was al bang dat het de band zou zijn.
Heb nieuwe balhoofdlagers gemonteerd, wiel laten balanceren enz.
Tussen de 70 en 85 km/u is met losse handen rijden zelfmoord. Daaronder en erboven voel je wel iets maar dan blijft hij recht.

Dank
Dat was dus bij mij precies zo en dat is nu met de nieuwe band geheel over. Ik heb de indruk dat de wielen alleen radiaal worden gebalanceerd maar ik ben een leek op dat gebied. Bij bepaalde snelheden begon het stuur te vibreren en als je het dan losliet begon de motor behoorlijk te schudden. Welk fabricaat band heb jij er op liggen? Ik heb Dunlop TT100.
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Dat was dus bij mij precies zo en dat is nu met de nieuwe band geheel over. Ik heb de indruk dat de wielen alleen radiaal worden gebalanceerd maar ik ben een leek op dat gebied. Bij bepaalde snelheden begon het stuur te vibreren en als je het dan losliet begon de motor behoorlijk te schudden. Welk fabricaat band heb jij er op liggen? Ik heb Dunlop TT100. Ik had ook mijn voorwiel lagers vernieuwd zonder enig resultaat.
Groet Jan :W
 
Bridgestone Accolade AC03 voor en AC04 achter.
Gekozen vanwege het retro design van de band. Ik zou nu zeker andere kiezen, vind het geen fijne banden.


Dat was dus bij mij precies zo en dat is nu met de nieuwe band geheel over. Ik heb de indruk dat de wielen alleen radiaal worden gebalanceerd maar ik ben een leek op dat gebied. Bij bepaalde snelheden begon het stuur te vibreren en als je het dan losliet begon de motor behoorlijk te schudden. Welk fabricaat band heb jij er op liggen? Ik heb Dunlop TT100.
Groet Jan :W
 
Dan zou ik zeker Jan's advies volgen en de TT 100's monteren.
Recentelijk mijn achterband ook weer vervangen voor een TT100 - voorband is nog prima na 7,5K.
Prima band! Oh, en het geschetste fenomeen aan de voorzijde is bij mijn motor totaal afwezig.
Ik heb recentelijk wel een set WP voorveren gemonteerd.
 
Jan .........? }) })
:W
Waardeloos ;( ;( ;( Ed. Mijn W-tje staat weg te kwijnen in de parkeerkelder en ik pendel op en neer tussen de internist, de bloedafname en de cardioloog en vervolgens nog een uitstapje naar de apotheek maar het herstel is begonnen :t :t :t . Het zal echter wel een langdurige afaire worden volgens de geleerden. Ik hou je op de hoogte.
Groet Jan :W
 
maar ik wil niet drammen 8-) maar dan maar geen meeting meer dit jaar *O* *O* of zeg je misschien in September nog een keer kijken :Y :Y
:W
 
maar ik wil niet drammen 8-) maar dan maar geen meeting meer dit jaar *O* *O* of zeg je misschien in September nog een keer kijken :Y :Y
:W
Nu komt ons clubje net tot leven dus dat moet doorgaan. Er is toch zo'n service dat je met een ambulance gebracht en gehaald wordt :} :} :} Dus Ed gewoon blijven drammen |( |( |(
Ik ga het organiseren in de tweede helft van september. Gaan we weer naar de Vlist?
Groet Jan :W
 
maar ik wil niet drammen 8-) maar dan maar geen meeting meer dit jaar *O* *O* of zeg je misschien in September nog een keer kijken :Y :Y
:W

Hoi Eddy, gewoon op een ziekenbezoek :] :] :] bij Jan met ze alle :] :t
Jan Beterschap, en die van mij is ook in een diepe :z :z :z
totdat ik weer terug ben gekomen :Y *D

Groeten Iwan
 
Mmmm. ik heb afgelopen weekeinde nog een tourtje van 200 kilometers in Duitsland gemaakt.

Mooi ritje weer en uiteraard in stijl afgesloten met :
full
 
Nu komt ons clubje net tot leven dus dat moet doorgaan. Er is toch zo'n service dat je met een ambulance gebracht en gehaald wordt :} :} :} Dus Ed gewoon blijven drammen |( |( |(
Ik ga het organiseren in de tweede helft van september. Gaan we weer naar de Vlist?
Groet Jan :W
Nou , in het kader van dat er misschien wel mannen zijn die het te ver vinden :] ,zouden we , als raad van bestuur *O* *O* , in overweging kunnen nemen om misschien wat meer naar het oosten een knijpie :9~ :9~ te vinden en dan denk ik aan de lijn Amsterdam naar beneden Zaltbommel en dan ten oosten daarvan ! 8-) 8-)
:W
 
Nou , in het kader van dat er misschien wel mannen zijn die het te ver vinden :] ,zouden we , als raad van bestuur *O* *O* , in overweging kunnen nemen om misschien wat meer naar het oosten een knijpie :9~ :9~ te vinden en dan denk ik aan de lijn Amsterdam naar beneden Zaltbommel en dan ten oosten daarvan ! 8-) 8-)
:W
Goed plan Ed. Dat is voor mij ook lekker dichtbij. Voor de boys uit regio Amsterdam iets verder maar die zijn nog jong dus geen probleem. Zullen we Gerrit van Beek dan ook uitnodigen? Ik denk dat de eet gelegenheid wel een geschikte plaats is voor ons want wij willen natuurlijk wel iets meer op ons bordje dan Pieter heeft gekregen bij onze oosterburen.

Restaurant de Eetgelegenheid Zaltbommel - WELKOM
Ik hoor van jullie.
Groet Jan :W
 
Dat worstje was maar een tussendoortje hoor. Ik woon ca 7 km van de Duitse grens af, en vanavond even met mijn vrouw een hapje wezen eten in Duitsland. Mijn vrouw had een forel maat zeekoe en ik had hier het tweelingbroertje van (geen foto gemaakt, maar zo groot wazzie... ):
full
 
Laatst bewerkt:
We zouden bij mij kunnen verzamelen.
Heb een grote loods, waar we kunnen meeten.
Posbank, stuk Veluwe, en dan in Elten 102 tanken en schnitzel eten ter afsluiting?
Wel mooi ten oosten van de lijn Amsterdam-zaltbommel. ;)
 
We zouden bij mij kunnen verzamelen.
Heb een grote loods, waar we kunnen meeten.
Posbank, stuk Veluwe, en dan in Elten 102 tanken en schnitzel eten ter afsluiting?
Wel mooi ten oosten van de lijn Amsterdam-zaltbommel. ;)
Leuk, maar niet echt centraal gelegen boys. De jongens uit Amsterdam en ikzelf hebben al 120km achter de kiezen alvorens we in Zevenaar zijn , vervolgens een toertocht en 120km terug :] :] :] :] :] Jongens dat red ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Zondag nog even bij café de Vlist een lekker visje gegeten. Met de motor lukt nog echt niet jongens. ik kan hem niet terug op de middenbok krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan