Kawasaki W650 en W800 topic

Vorig weekend lekker rondgetoerd
Sauerland.jpg
in het Sauerland
 
Dat was een lekker ritje dan. Alles goed gegaan, geen problemen met de motor?
350 km om er naar toe te rijden is me te ver en over de rijksweg te saai.
Langste wat ik ooit op 1 dag heb gereden was 285km met 100k rijksweg.
Motor op de aanhanger achter de auto naar Grevenstein gereden en daar mooie ritten gereden leuke bochten en hellingen 12% en meer echt super mooi daar.
1x op mijn plaat gegaan grindweg met driesprong was voorrijder kwijt en stil gaan staan op helling ging niet goed gelukkig niets aan overgehouden, mijn vrouw achterop gelukkig ook niks.
 
350 km om er naar toe te rijden is me te ver en over de rijksweg te saai.
Langste wat ik ooit op 1 dag heb gereden was 285km met 100k rijksweg.
Motor op de aanhanger achter de auto naar Grevenstein gereden en daar mooie ritten gereden leuke bochten en hellingen 12% en meer echt super mooi daar.
1x op mijn plaat gegaan grindweg met driesprong was voorrijder kwijt en stil gaan staan op helling ging niet goed gelukkig niets aan overgehouden, mijn vrouw achterop gelukkig ook niks.
Dat is zo verraderlijk dat grind, ik ben ook een keer onderuit gegaan bij een kruising waar wat grind lag. Wel handig als je de motor op een aanhanger kan vervoeren. Ik vind een ritje van 125 km door de polder ook voldoende, dan heb je al een behoorlijke plat zitvlak. Ik heb de laatste twee weken nog niet gereden. Volgende week maar weer.
 
Waar rij jij zoal heen als je een toertje wil maken? Overijssel of bij jullie in de polder? In de polder alleen maar lange rechte wegen dus iets minder leuk lijkt me.
In de polder rijd ik zelden want SAAI. De polders Fl. land en NO. polder rij ik alleen maar door om er uit te komen of richting Friesland ed. te gaan.

Meestal dus:

Bij Muiderberg de brug over richting Groene Hart.
Of bij Nijkerk de brug over richting de Veluwe.( naar zeedijk - Putten enz )

Dat zijn 2 mooie gebieden om wat te touren.... :]
 
In de polder rijd ik zelden want SAAI. De polders Fl. land en NO. polder rij ik alleen maar door om er uit te komen of richting Friesland ed. te gaan.

Meestal dus:

Bij Muiderberg de brug over richting Groene Hart.
Of bij Nijkerk de brug over richting de Veluwe.( naar zeedijk - Putten enz )

Dat zijn 2 mooie gebieden om wat te touren.... :]
Ik woon in de perfecte omgeving om een ritje te maken, ik kan kiezen . Ik woon tegen de Drunense duinen, dus meteen een glede start. Voor een kort ritje (2 uurtjes) kies ik al gauw voor een rondje Biesbos. Aansluitend aan de Drunense duinen hebben we het natuurgebied de Kampina en landgoed de Utrecht dus keuze genoeg. Dus als we een clubtour willen maken, roept U maar en ik regel het wel.
 
Dan woon je inderdaad in een mooi gebied, mijn ouders woonden in de buurt van Moergestel, lekker rijden daar!
 
Het is een hot-topic op dit moment; geluid veroorzaakt door motoren in bepaalde gebieden met afsluitingen als gevolg. Bewonersgroepen die geluidsoverlast door motorvoertuigen bestrijden hebben zich als volgende stap nu verenigd in de Nederlandse Federatie Omgevingslawaai Motorvoertuigen (NEFOM). Sinds de oprichting begin deze maand telt de NEFOM nu al 23 bewonersgroepen vanuit heel Nederland. De NEFOM wil dat overheden paal en perk gaan stellen aan geluidsoverlast die wordt veroorzaakt door een deel van de motorvoertuigen. En dat laatste vinden wij als motor-organisatie wel zo eerlijk. De NEFOM richt zich op alle motorvoertuigen en niet alleen ‘ons’ motorrijders.

70dB(A) voor alle motorvoertuigen
Hoofddoel is het met ingang van uiterlijk 1 juni 2023 vaststellen en handhaven van een maximale geluidsnorm van 70dB(A) voor alle motorvoertuigen, zowel oude als nieuwe. Verder ondersteunt de NEFOM het streven om uiteindelijk alle motorvoertuigen, auto’s, motorfietsen, (water)scooters, speedboten en bromfietsen, elektrisch te laten zijn per 1 januari 2030.

Geluidsnormen lopen achter
De NEFOM stelt vast dat zich op vele plekken in ons land geluidsoverlast door motorvoertuigen voordoet. Vaak gaat het daarbij om kwetsbare locaties, zoals stads- en dorpskernen, landschappelijk waardevolle gebieden en stiltegebieden. Het stoort de NEFOM dat de geluidsnormen voor motorfietsen ver achterlopen bij personen – en vrachtauto’s. Daar komt bij dat de gemiddelde leeftijd van personenauto’s 10 jaar is en voor motorfietsen het dubbele. Dit verklaart dat het gemiddelde geluidsvolume voor personenauto’s geschat wordt op 72-74 dB(A) en voor motorfietsen op 80 dB(A). Voor de zwaardere en oudere motoren kan dit oplopen tot maximaal 106 dB(A).

De NEFOM noemt het ironisch dat passerende motoren regelmatig meer geluidsoverlast veroorzaken dan bijvoorbeeld zwaar vrachtverkeer. Handhaving door de politie blijkt in de praktijk vaak een lastige opgave met als gevolg onder meer dat een deel van de motorrijders zich vrij voelt om zowel (extreme) geluidshinder als extra uitstoot van fijnstof te veroorzaken. Aangepaste (sport)uitlaten spelen daarin zeker regelmatig een rol.

Geluid als een straaljager
Uit TNO-onderzoek blijkt dat elke 3dB(A) een verdubbeling van het geluid oplevert. Voorbeeld: als een personenauto 70 decibel maakt, produceert een “rustige“ motorfiets met 84 dB(A) 32 x zoveel lawaai als die auto. Bij 95 dB(A) krijgt een motorfiets het geluid van een straaljager.

Motorrijders blijven welkom
De NEFOM verzet zich nadrukkelijk niet tegen motorrijders als zodanig. Als straks de70 dB(A) – norm ook voor motoren wordt ingevoerd en gehandhaafd, is er geen enkel bezwaar tegen motorrijders die zich houden aan de regels. Maar in een steeds voller Nederland is het tijd om onverantwoorde geluidsoverlast alsnog aan te pakken en te begrenzen. De komende tijd zal de NEFOM proberen de landelijke, provinciale en lokale overheden mee te nemen in het bereiken van haar doelstellingen.

Moeten wij onze dempers weer terug aanbrengen.
 
Wishfull thinking van dat zooitje ,onder het mom van "we willen met iedereen " proberen een draagvlak te creëren nou mij nemen ze niet in de maling en noem mij maar een zure oude man die van negativiteit aan elkaar hangt , maar alles wat er nu gebeurt ,gebeurt in opdracht van een kliek ware machthebbers bekend als zijnde de Bilderberg groep en die hebben één doel en dat is de wereldmacht en om dat te bereiken wordt er chaos gecreërd en bevolkinggroepen tegen elkaar uitgespeeld . Het ware beter als de mensheid in het algemeen wat meer van elkaar zou accepteren en elkaar in de waarde zou laten .
 
Wishfull thinking van dat zooitje ,onder het mom van "we willen met iedereen " proberen een draagvlak te creëren nou mij nemen ze niet in de maling en noem mij maar een zure oude man die van negativiteit aan elkaar hangt , maar alles wat er nu gebeurt ,gebeurt in opdracht van een kliek ware machthebbers bekend als zijnde de Bilderberg groep en die hebben één doel en dat is de wereldmacht en om dat te bereiken wordt er chaos gecreërd en bevolkinggroepen tegen elkaar uitgespeeld . Het ware beter als de mensheid in het algemeen wat meer van elkaar zou accepteren en elkaar in de waarde zou laten .
Je hebt helemaal gelijk Eddy maar zo houden wij ze wel de discriminatie in de wereld. Als een individu van een ander kleur of ras tegen mij zegt "zullen wij nu samen een biertje drinken" dan ga ik direct akkoord maar als die zelfde persoon tegen mij zegt "jij moet dit doen en dat niet meer doen" dan zet ik onmiddellijk mijn hakken in het zand. Hoe is het toch mogelijk dat elke vreemdeling die hier in Nederland binnen komt gelijk begint met een eisenpakket neer te leggen dat wij Nederlanders onze gewoonten en gebruiken maar beter even kunnen aanpassen, want anders! Laat iedereen in zijn waarde en heb respect voor elkaar.
Maar even terug naar het eerdere bericht, want daar klopt ook geen mallemoer van; Uit TNO-onderzoek blijkt dat elke 3dB(A) een verdubbeling van het geluid oplevert. Volgens mij is dit al eeuwenlang een vaststaand feit en heeft TNO dit zeker niet onderzocht. Pure onzin. Dus gewoon lekker doorrijden en RESPECTEER elkaar. BTW, Wim Bax en Annie van Beek zijn vandaag jarig.
 
Wishfull thinking van dat zooitje ,onder het mom van "we willen met iedereen " proberen een draagvlak te creëren nou mij nemen ze niet in de maling en noem mij maar een zure oude man die van negativiteit aan elkaar hangt , maar alles wat er nu gebeurt ,gebeurt in opdracht van een kliek ware machthebbers bekend als zijnde de Bilderberg groep en die hebben één doel en dat is de wereldmacht en om dat te bereiken wordt er chaos gecreërd en bevolkinggroepen tegen elkaar uitgespeeld . Het ware beter als de mensheid in het algemeen wat meer van elkaar zou accepteren en elkaar in de waarde zou laten .
Eddy, ik noem je niet een "oude zuurpit", dat ben je al :o _O-_O-_O- maar ik hou van je zoals je bent, en blijf je zelf :t en je heb gelijk 👏
In 2030 alles op elektrisch laten rijden 8)7nou dat is net zo als wat de eeuwen lang 🗣🗣 in alle die godshuizen wordt geroepen dat ergens na de dood een hemel 🌤 zou zijn maar van deze 🌍 hemel / paradijs, is een hel gemaakt 😈
Om alle 🚲🛵🏍🚗🚌🚂🚀🚚 elektrisch te laten rijden met de technologie van nu, ben je echt een 👽🤡 doorgedraaide "profeet".
Hoe je het wendt of keert, is waterstof en deels elektriciteit de toekomst, maar de accu's van nu zijn ook een enorme beperking en milieu vervuiling.
Maar onze "motorleven" zullen wij nog lang genoeg de W650 / 800 kunnen :]:]:]*O**O**O*
Ik wens jullie een fijne :] zondag en groeten uit Diemen :W
Iwan
 
Eddy, ik noem je niet een "oude zuurpit", dat ben je al :o _O-_O-_O- maar ik hou van je zoals je bent, en blijf je zelf :t en je heb gelijk 👏
In 2030 alles op elektrisch laten rijden 8)7nou dat is net zo als wat de eeuwen lang 🗣🗣 in alle die godshuizen wordt geroepen dat ergens na de dood een hemel 🌤 zou zijn maar van deze 🌍 hemel / paradijs, is een hel gemaakt 😈
Om alle 🚲🛵🏍🚗🚌🚂🚀🚚 elektrisch te laten rijden met de technologie van nu, ben je echt een 👽🤡 doorgedraaide "profeet".
Hoe je het wendt of keert, is waterstof en deels elektriciteit de toekomst, maar de accu's van nu zijn ook een enorme beperking en milieu vervuiling.
Maar onze "motorleven" zullen wij nog lang genoeg de W650 / 800 kunnen :]:]:]*O**O**O*
Ik wens jullie een fijne :] zondag en groeten uit Diemen :W
Iwan
Onze profeet Ivan heeft onder andere de gelijkheid en broederschap van motorrijders benadrukt, evenals het belang van elkaar goed behandelen: “De hele mensheid stamt af van Adam en Eva. Dus is een Motorrijder niet beter dan een niet-motorrijder en een niet-motorrijder is niet beter dan een motorrijder. Verder mogen wij allen aanschouwen wat de toekomst ons zal brengen; waterstof, benzine of elektrisch. Gaat U allen heen op de motor die u geboden wordt aldus onze profeet Ivan.
 
Onze profeet Ivan heeft onder andere de gelijkheid en broederschap van motorrijders benadrukt, evenals het belang van elkaar goed behandelen: “De hele mensheid stamt af van Adam en Eva. Dus is een Motorrijder niet beter dan een niet-motorrijder en een niet-motorrijder is niet beter dan een motorrijder. Verder mogen wij allen aanschouwen wat de toekomst ons zal brengen; waterstof, benzine of elektrisch. Gaat U allen heen op de motor die u geboden wordt aldus onze profeet Ivan.
:t
 
Is dit misschien een oplossing? 🔊🏍🏎🏍🏎

Voor sommige motorrijders is er geen grotere kick dan met brullende machines over smalle rivierdijken en landweggetjes te scheuren. Tot woede van aanwonenden. Maar dit probleem lijkt te verdwijnen, mede dankzij de ‘herrieflitser’.

„Op een drukke weekenddag komen er per uur zo’n zestig tot tachtig motoren voorbij. Dat zorgt voor veel geluidsoverlast. We zijn het helemaal zat”, vertelt Jantine uit Venhuizen aan de media. Tony Hardenberg uit de Krimpenerwaard is genuanceerder. Hij pleitte in het KRO-programma De Monitor voor het plaatsen van akoestische flitspalen, dus niet voor het afsluiten van dijken. „Dan benadeel je ook de goede motorrijders.” Kranten staan vol met klachten van boze bewoners. Een oplossing is echter in zicht.

Arjan Everink, hoofd verkeer en rijopleiding van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV), is optimistisch. Hij constateert een ontwikkeling in techniek en mentaliteit die het voor alle partijen op de weg een stuk prettiger maakt, inclusief de 800.000 Nederlandse bikers.

„Het is vooral een weekend- en mooiweerprobleem”, verduidelijkt Everink. „Iedereen gaat dan de(zelfde) weg op en het wordt ook steeds drukker in Nederland. Daarbij komt dat het aantal motorrijders jaarlijks toeneemt. Zo’n 10 procent zorgt voor overlast doordat ze vaak bewust de
 
Qua remmerij wel Jan.
Van de week de uitlaten nog even aangepast zodat ik db killers kan plaatsen. Deze heb ik apart gekocht en kan ik nu naar believen monteren. Vooral bij ritjes in Duitsland (mijn achtertuin) ga ik die erin schroeven.
Haakt in op jouw posting van hierboven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan