kawasaki z ltd 550 loopt onregelmatig

TheGOoSTaD

MF'er
9 nov 2006
228
0
Enschede
Hoi,

mijn kawasaki z ltd 550 loopt dus onregelmatig.
het probleem doet zich voor als de motor koud is en je hem start. Tot de 2000 toeren loopt de motor dan heel slecht en onregelmatig en je hoort wat rammelen/slaan en als je veel gas geeft valt de motor uit
Bij 3000 toeren of hoger lijkt de motor prima te lopen en ook als de motor wat warmer is is het probleem zo goed als weg.

De bougies heb ik vernieuwt dus daar kan niks mis mee zijn en de vorige eigenaar (mijn oom) heeft de carberateurs helemaal af laten stellen. Ook hij had dit probleem toen al.

De motor is inmiddels 25 jaar oud, maar heeft maar 9000 miles op de teller. Ik heb ook het idee dat het benzine verbruik erg hoog is, maar dat weet ik (nog) niet zeker.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen wezen? en waar zou ik eventueel de motor kunnen laten nakijken/afstellen en wat kost dat ongeveer?

mvg,

Reinder Hilarius
 
Begin eens met een grote controlebeurt;

- Klepspeling ( ja, daar reageert de carburatie dus wel op )
- Inlaatrubbers
- Valse lucht
- Carburateurs een keer goed schoonmaken en controleren op slijtage
- Bougies, kappen en kabels.

Ik denk dat je hierin het probleem zult vinden
succes
 
....25 jaar oud!...en nog geen 15.000km...
..ik denk dat de cartburateurs er even af kunnen....
geheel ( laten) reinigen ( ultrasoon) en nieuwe vlotternaalden er in ( laten) zetten...
...bekabeling ( bougies+kabels) vernieuwen...

Ik heb het vermoeden dat de boel gewoon verdroogd is ...
van slijtage kun je niet echt spreken bij zo'n kilometerstand,....
maar van langdurig stilstaan "slijten" ze ook....

Gaskabel goed doorsmeren met olie,.........
Controleer de olie in het blok ook ff......(incl. filter)
 
de vorige eigenaar heeft hem een grote beurt gegeven en de carberateurs laten doen, dus dat zou goed moeten wezen.

Een monteur vertelde mij dat het ook wel zou komen doordat het een import motor is en dat de sproeiers en de lagesnelheids kanaaltjes niet berekend zijn op de hogere luchtdruk hier. De motor zou dus te veel lucht krijgen.
De oplossing bleek te wezen super plus erin :)

start en loopt nu prima, ook koud en bij lage toeren.

TheGOoSTaD
 
de vorige eigenaar heeft hem een grote beurt gegeven en de carberateurs laten doen, dus dat zou goed moeten wezen.

Een monteur vertelde mij dat het ook wel zou komen doordat het een import motor is en dat de sproeiers en de lagesnelheids kanaaltjes niet berekend zijn op de hogere luchtdruk hier. De motor zou dus te veel lucht krijgen.
De oplossing bleek te wezen super plus erin :)

start en loopt nu prima, ook koud en bij lage toeren.

TheGOoSTaD

De meeste motorzaken zullen als ze "de carburateurs doen" alleen maar synchroonstellen. Dat zegt dus helemaal niks en is nogal zinloos als het ding verder niet helemaal in orde is.
Dat importmotor-verhaal is in mijn beleving 100% BS , alsof waar dat ding vandaan komt alleen maar grote hoogten bestaan _O-.
Is m.i. een typisch zoek-het-maar-uit lulpraatje !

En super-plus erin is niks anders dan symptoombestrijding, dat ding moet probleemloos op amerikaanse benzine ( 87 octaan ! ) kunnen lopen ! Dat het met 98 octaan beter gaat bewijst alleen maar dat er e.e.a. beter kan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan