Tijger Tony
Die hard MF'er
25.800 van jouw lieve euro’s wil de beste man er graag voor vangen dankuwel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat zeker en die gele vin ik wel mooi, heb ik nog niet! Maarreh, denk dat de vrouw niet akkoord gaat
zijn dat deze??Die Amerikaanse fiets heeft wel de juiste carburateurs, dus zonder de verstevigen op de body's en heel zeldzaam.
Even gekeken in John Brookes Z1AB(moet je echt kopen) en je eerste prentje is juist voor een Z1BEven een vraagje tussendoor. Ik ben momenteel bezig een oude, onderkomen Z1B uit elkaar te halen en gebruik de “Z1B parts catalog” om elk onderdeel te herkennen en af te kruisen. Nu heb ik al enkele keren gemerkt dat mijn parts catalog (Z1B met foto staat op de titelpagina) allicht toch niet voor een Z1B maar voor een Z1 of Z1A is. Zo staat er bvb nog een kettingsmeersysteem in opgenomen (verviel ergens halverwege Z1A ?) en gisteren kwam ik bij het ontmantelen van de dynamo ook een afwijking tegen:
Bekijk bijlage 1617060
De draad van de dynamo naar de “stekkerkast” heeft twee vertakkingen, voor de oliedruksensor en voor de neutraalsensor, zie foto. De afbeelding in mijn “Z1B” parts catalog heeft deze vertakkingen niet:
Bekijk bijlage 1617063
Na wat rondzoeken op de interwebs kwam ik onderstaand prentje tegen:
Bekijk bijlage 1617065
Dus nu mijn vraag:
- Is er een specifieke Z1B parts catalog en is de mijne allicht gewoon een Z1 / Z1A catalog?
- Indien “ja”, enige kans dat iemand een .pdfje kan delen?
Domweg niet aan gedacht - heb dat boek hier liggen. Bedankt Willem! Ik heb trouwens wel spijt dat ik dat boek ooit gekocht heb, want daardoor ben ik net zo’n zeikerd als de gemiddelde Z1 eigenaar die gaat lopen zeuren over foute boutjes, knobbeltjes, lettertypes, spiegels, datumcodes en meer van die miserie. Naar volkje en die John Brookes lijkt me een eng mannetjeEven gekeken in John Brookes Z1AB(moet je echt kopen) en je eerste prentje is juist voor een Z1B
Das een mooie inderdaad! En omdat de auteur nogal focust op de tijdschriftartikels uit die tijd is onderstaand boek een absolute aanrader op parallel met bovenstaand boek te lezen...Over boekjes gesproken, ben dit aan het lezen, geweldig boekje, beschrijft de gehele voorbereiding, ontwerp en release van de Z1 serie met alle betrokkenen, testen, verslagen enz.
Bekijk bijlage 1617168
dat zijn ze onderdaad, eerste model carbs.
vanwaar die oliekoeler?? is toch niet nodig op een standaard zet?Hey Willem.....hoe lopen bij jou de olieslangen naar de oliekoeler ? linksom ? en/of bovenlangs ? zie op de foto ze wel ergens achter de carterontluchter lopen maar dan ben ik ze kwijt.....vertel...vertel ?
normaal in dit koude kikkerlandje niet echt nodig maar op vakantie in de zomer in Italië, Spanje,Zuid Frankrijk vind het Zedje het wel fijn een beetje meer oliekoeling vooral als er bergpassen gereden worden,trouwens op de heen weg door Oostenrijk,Zwitserland moet ons oude 40+jaar paardje al flink meer zijn best doen dan de reguliere A2 met 100km/h parade snelheid afrijden. Enne het staat wel mooi/stoer zo'n koeler en met gebruik thermostaat slaat deze toch alleen maar aan bij hele hete dagen.....vanwaar die oliekoeler?? is toch niet nodig op een standaard zet?
duidelijk op deze manier...............thermostaat regelde vanaf 80°C ?Op mijn Z1000 had ik de leidingen rechts lopen en ook met een thermostaat. Dit is een foto uit 1997. Nog voor de lachgastijd. Toen ik met lachgas begon heb ik de oliekoeler verwijderd, omdat het te druk werd met leidingen achter het blok.
Bekijk bijlage 1617367