Kawasaki Z1 900 Deel 9

Hey Willem.....hoe lopen bij jou de olieslangen naar de oliekoeler ? linksom ? en/of bovenlangs ? zie op de foto ze wel ergens achter de carterontluchter lopen maar dan ben ik ze kwijt.....vertel...vertel ?
Hoi huizebuys, de olieslangen lopen bovenlangs naar achteren en dan net achter de linker en rechter carb aansluiting naar onderen naar de olie slangpilaren. Gaat allemaal net, ik moet wel bij kleppen stellen de slangen een beetje wegdrukken, na afloop fixeer ik ze dan weer met een paar Tyraps.
@ SMAMS, tja i.p. hoeft het hier ook niet zo wat huizebuys al zei maar het kan ook geen kwaad. Die koeler zit er al zeker 35 jaar op (nog gekocht bij Jos Smit in Haarlem) Was speciaal voor de Z900, is ook niet zo'n heel grote koeler en ik laat 'm dus maar zitten. Bovendien is mijn Z ook niet helemaal standaard 😇 Overigens was het al heel snel na de introductie van de Z een extra accessoire, evenals en extra schijf en een stuurdemper (vanwege de speed-wobbles) Bij cilinder 2 en 3 ontstaan vaak de crackjes tussen bougiegat en klep(pen) als gevolg van een hitte probleem, de knar van de Z staat hierom bekend das wat extra koeling help wellicht. Ik ben er mee half europa doorgereden en vooral in zuid Frankrijk en Italie kon het zeker geen kwaad. We reden toen soms in korte broek en T shirt omdat het zo heet was 😱. Of mijn Z knar crackvrij is weet ik niet want die binnenkant heb ik al heel lang niet gezien. Recentelijk wel kleppen gesteld en compressie gemeten en dat was allemaal prima😊
 
Sorry voor de compromitterende foto's maar een manuele switch vond ik ook wel makkelijk.
s'winters de flow blokkeren en bij warme/hete omstandigheden op "flow thru"
HD4 (12).JPG

Toegepast op mijn HD (sorry mannen geen Zed)
HD4 (14)+.jpg

was al een hele verbetering maar in de file in Toulon toch nog in de problemen gekomen
dan maar ff stoppen om een ijsje te eten en de boel laten afkoelen en daarna maar weer proberen...........
zo zie je maar dat elke motor zijn pro's and cons heeft...........
 
Heren goedemiddag, misschien al gemeld maar gister vertelde iemand mij een te koop staande Z900 uit '75 misschien iets wat iemand hier zoekt, kost €12950 en staat bij MVM in De Meern naast Utrecht, betrouwbaar adres, mijn collega is er tijden klant met goede gebruikte motoren, daarbij een eerlijk verhaal wat ik mee heb gemaakt, dat is wat ik kan melden
 
Heren goedemiddag, misschien al gemeld maar gister vertelde iemand mij een te koop staande Z900 uit '75 misschien iets wat iemand hier zoekt, kost €12950 en staat bij MVM in De Meern naast Utrecht, betrouwbaar adres, mijn collega is er tijden klant met goede gebruikte motoren, daarbij een eerlijk verhaal wat ik mee heb gemaakt, dat is wat ik kan melden
 
oliekoelers.. ik herken het allemaal. Ee standaard zed wordt inderdaad erg heet in zuid Frankrijk..En gaat rottig lopen op de boulevard in Nice met 30C". Ik heb er ook 1 op met de leidingen over de cilinderkop naar achter. Full flow, geen thermostaat. Deze zit op mijn 1200 cc blok en zelfs met koeler wordt deze nog erg heet. Ga er een gotere opzetten. Loopvlakken lagers nokkenassen waren toch wel wat verkleurd.
 
oliekoelers.. ik herken het allemaal. Ee standaard zed wordt inderdaad erg heet in zuid Frankrijk..En gaat rottig lopen op de boulevard in Nice met 30C". Ik heb er ook 1 op met de leidingen over de cilinderkop naar achter. Full flow, geen thermostaat. Deze zit op mijn 1200 cc blok en zelfs met koeler wordt deze nog erg heet. Ga er een gotere opzetten. Loopvlakken lagers nokkenassen waren toch wel wat verkleurd.
o.k. ik begrijp t.........ook bovenlangs dus.............ga ik s rustig over na denken of ik slangen via de zijkant of bovenlangs ga laten lopen......eerst maar eens een gebakje in elkaar zetten en dan zie ik wel
verkleurde nokjes ? ............wel genoeg olieflow ?...........of zit je gashandle constant tegen de aanslag ?
 
o.k. ik begrijp t.........ook bovenlangs dus.............ga ik s rustig over na denken of ik slangen via de zijkant of bovenlangs ga laten lopen......eerst maar eens een gebakje in elkaar zetten en dan zie ik wel
verkleurde nokjes ? ............wel genoeg olieflow ?...........of zit je gashandle constant tegen de aanslag ?
Ik heb het indertijd bovenlangs gedaan omdat ik die slangen niet teveel wil zien. Het is een beetje druk onder de tank maar kan dus wel. Heb er ook nog een poosje een thermostaatje tussen gehad maar de doorlaat diameter was iets kleiner dan de slangpilaren bij het blok. nu dus al jaren full flow en dat gaat prima. In de winter rijd ik tegenwoordig toch bijna niet meer en als het echt moet en het is koud plak ik wel wat voor op de cooler.
 
yep...duidelijk....denk ook dat t meer toepasselijk is voor vakantie in Zuid Europa en race/dag doeleinden
 
o.k. ik begrijp t.........ook bovenlangs dus.............ga ik s rustig over na denken of ik slangen via de zijkant of bovenlangs ga laten lopen......eerst maar eens een gebakje in elkaar zetten en dan zie ik wel
verkleurde nokjes ? ............wel genoeg olieflow ?...........of zit je gashandle constant tegen de aanslag ?
nee niet contstat tegen de aanslag, misschien eerder te laag in toeren. De nokken zijn oke, het gaat om het lageroppervlak. as
 
FF een vraag, werd een dergelijk boekje ook in NL geleverd bij aankoop van een Z?
20210413_215342.jpg
 

Bijlagen

  • 20210413_215342.jpg
    20210413_215342.jpg
    187,2 KB · Weergaven: 4
Vraagje heeft er iemand zoeen veer liggen? Is voor een set carburateurs voor een z1a of z1b! Of wie weet waar deze te koop is?! Gr 😉
Screenshot_20210415_213536.jpg
 
Hallo bedankt Madvo69 😉 ik heb net net alles bekeken! Maar ik zoek echt net een hele andere veer als dat zij daar bij alles afbeelden! Ze beelden alleen af voor de type dubbele veer! Ik zoek de type met 1 veer! Zie foto!

Boven is wat ik zoek! En onder is wat ze daar alleen maar afbeelden! Zie ook wat ze schrijven erover 😉
IMG-20201008-WA0024.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan