Hoi huizebuys, de olieslangen lopen bovenlangs naar achteren en dan net achter de linker en rechter carb aansluiting naar onderen naar de olie slangpilaren. Gaat allemaal net, ik moet wel bij kleppen stellen de slangen een beetje wegdrukken, na afloop fixeer ik ze dan weer met een paar Tyraps.Hey Willem.....hoe lopen bij jou de olieslangen naar de oliekoeler ? linksom ? en/of bovenlangs ? zie op de foto ze wel ergens achter de carterontluchter lopen maar dan ben ik ze kwijt.....vertel...vertel ?
@ SMAMS, tja i.p. hoeft het hier ook niet zo wat huizebuys al zei maar het kan ook geen kwaad. Die koeler zit er al zeker 35 jaar op (nog gekocht bij Jos Smit in Haarlem) Was speciaal voor de Z900, is ook niet zo'n heel grote koeler en ik laat 'm dus maar zitten. Bovendien is mijn Z ook niet helemaal standaard Overigens was het al heel snel na de introductie van de Z een extra accessoire, evenals en extra schijf en een stuurdemper (vanwege de speed-wobbles) Bij cilinder 2 en 3 ontstaan vaak de crackjes tussen bougiegat en klep(pen) als gevolg van een hitte probleem, de knar van de Z staat hierom bekend das wat extra koeling help wellicht. Ik ben er mee half europa doorgereden en vooral in zuid Frankrijk en Italie kon het zeker geen kwaad. We reden toen soms in korte broek en T shirt omdat het zo heet was . Of mijn Z knar crackvrij is weet ik niet want die binnenkant heb ik al heel lang niet gezien. Recentelijk wel kleppen gesteld en compressie gemeten en dat was allemaal prima