Kawasaki Z1 900 Deel 9

the-Z-street is er nog wel, maar is nu een prive verzameling. Met de verhuizing de helft van de motoren verkocht.
ik heb nu nog 24 brom en motorfietsen op kenteken staan maar heb er momenteel geen tijd voor.
Ja was leuk Ton om ff je collectie te aanschouwen en meteen een seminaar van je gehad over de inns and outs van de Zedjes.
Zeer leerzaam was dat.
Maar 24x voertuigen vind ik nog wel indrukwekkend hoor !:}
Begrijpelijk dat andere zaken nu meer de aandacht opeisen.
Tot ziens:W
 
Zijn er trouwens ouwe-troep-musea in de benelux die de moeite waard zijn?
D'r zijn zat privé' collecties bij mensen thuis maar dan is t alles van Norton,Triumph,HD,Indian,brommers,scooters etc. of een collectie Italiaanse,Duits of een gevarieerde selectie.
Ook hier in de bollenstreek zaten verschillende verzamelaars die als je ff een belletje of bericht deed hun schuur of garage open gooide en dat je dan onder het genot van een bakkie koffie de boel kon bekijken en er een tijdje over kon leuteren.
Valt me wel op dat de meesten hun collectie van de hand hebben gedaan (aanvulling AOW/pensioen) maar ik denk dat scrollen op het net nog wel wat oplevert ?
We waren een tijdje geleden bv. in het Italiaanse museum van Cees Callenfels en die had ook een grote voorraad motoren,reclameborden en ander leuk spul maar alles is ook verkocht en wordt nu gebruikt voor de oude dag voorziening.
Techniek museum Sinsheim is zowiezo leuk om te bezoeken als je van techniek in t algemeen houd.
Heel interessant met veel variatie en daar zijn we pakweg 7 jaar geleden geweest en toen hadden ze een Münch special.
Buiten staan ook 2x grote vliegtuigen waaronder een Concorde,leuk om ff doorheen te wandelen.
Eind September waren de vrouw en ik in Ibbenbüren/Duitsland waar een privé museum was.
En dan kom je oude en "nieuwere" fietsen tegen van vooral Duitse origine.
Daar kreeg ik de hint voor:
Heb begrepen dat er verschillende collecties met auto's,bussen,tractors,motoren is op verschillende locaties?
Dacht dat er een gebouw was met verschillende verdiepingen en vanaf bovenste verdieping de oudste motoren en hoe meer je naar de begaande grond gaat wordt het nieuwere bouwjaren ?
Staat bij ons op de nominatie voor 2023....................(en ook nog dat museum in Oostenrijk)
Ach zoveel doelstellingen................................we zien wel........................... :rblablablabla
 
Ik zit in een schrijfmodus dus:
Deze vraag ook al elders gesteld ?
Iemand ervaring met de easy clutch oplossing voor ons Zedje ?Bekijk bijlage 1831034
Schijnt minder belasting te geven aan t linkerhandje ?
Als vervanging van mijn oude setje ? (rechts)Bekijk bijlage 1831035
Iemand ?
toevallig heb ik dit setje, vond het zelf niet zo super zacht gaan. Maar ik ben ook eerlijk gezegd het referentiepunt volledig kwijt, want ik heb dit bijna sinds ik de Z heb gemonteerd (alweer paar jaren terug). In vergelijking met mijn andere brommer koppelt de Z sowieso niet zwaar maarja... wat ik wel kan herinneren is dat het monteren een uitzoekwerkje was omdat die op een bepaalde manier gemonteerd moest worden en het zat allemaal een beetje los....

Helaas geen goede plaatjes geschoten (is toch weer 8 jaar terug) maar hier zie je het toevallig gemonteerd.
1671186676661.png


Ik ken iemand die heeft een hydraulische koppeling gemaakt op z'n Z en dat maakt pas echt verschil.
 
Was dat niet die @Tonturbo van enkele posts hierboven? Meen hier gelezen te hebben dat ie alles verkocht heeft en museumpje niet meer bestaat. Website is nog in de ether maar laatste update van 2017: the Z street Maar allicht kan hij dat zelf beter toelichten…

Zijn er trouwens ouwe-troep-musea in de benelux die de moeite waard zijn?
Tony ben je al eens bij Nol Bikker in Noordeloos geweest? Da’s nog redelijk te doen vanuit België. Geen echt museum maar er staan zeker een stuk of mooie 30 klassiekers opgesteld. Voornamelijk tweetakten van ‘67 tot ‘76 maar ook een paar Z modellen. Alles Kawasaki uiteraard, Nol is allergisch voor andere merken.
 
Tony ben je al eens bij Nol Bikker in Noordeloos geweest? Da’s nog redelijk te doen vanuit België. Geen echt museum maar er staan zeker een stuk of mooie 30 klassiekers opgesteld. Voornamelijk tweetakten van ‘67 tot ‘76 maar ook een paar Z modellen. Alles Kawasaki uiteraard, Nol is allergisch voor andere merken.
Nol organiseert trouwens ook ieder jaar de Z-dag, ook erg leuk om eens te bezoeken Tony! Veel Zed's te zien op het terrein, leuke kraampjes met onderdelen, en uiteraard kun je dan ook de verzameling van Nol zien. 👍
 
Hey Tony.
Het Italiaanse museum kan je van je lijst afhalen.
Zoals ik al schreef heeft de eigenaar (Cees) alles een paar jaar geleden verkocht en is nu aan t rentenieren in het Noorden van Olland.
Ook Hans (die eigenlijk meer met Engelse racers bezig was en nu aan t woord is) is naar het Oosten van Olland vertrokken.
Beiden weg uit de drukte van A'dam en nu rustig van hun oude dag genieten.
Maar het filmpje geeft al weer wat je allemaal gemist hebt.........................jammer................niets aan t doen.
Gelukkig heb ik de foto's nog............................IMG_20170128_144951180.jpgIMG_20170128_145104685+.jpgIMG_20170128_145416506.jpgIMG_20170128_150033510.jpg
 
Morgen met de motormaten naar de Central Classics in Houten om wat rond te snuffelen.
Ik ga mee voor de gezelligheid want heb al genoeg zooi..........
Niet met de motor deze keer want t is ff te glad dus met de auto (Jesus we lijken wel een stel bejaarden)
 
Morgen met de motormaten naar de Central Classics in Houten om wat rond te snuffelen.
Ik ga mee voor de gezelligheid want heb al genoeg zooi..........
Niet met de motor deze keer want t is ff te glad dus met de auto (Jesus we lijken wel een stel bejaarden)
Ik ga ook zo naar Central Classics, neuzen tussen de onderdelen, motoren kijken, altijd leuk die beurs!
 
Nieuws van uw reizende reporter: Central Classics
Al met velen stonden we voor 10.00h buiten in de kou te wachten om naar binnen te mogen om het alle moois te kunnen aanschouwen.
Dat begon dus goed en later werd het steeds drukker en stond iedereen in de bakken te graaien om hun buit op te eisen.
Zoals gezegd kom je weer alle oude bekenden tegen en is er weer reden om te kunnen discussiëren (discuzeuren kan ook) over verschillende onderwerpen.
Meteen maar weer het old boys network vernieuwen want er gaat wel eens iemand dood of stopt met zijn handel.
20221217_113214.jpg

Een van de maten zocht NSU info/parts en een ander kleine spul voor zijn Engelse motor verzameling,de ander op zoek naar gereedschap,weer een ander is bezig met een Suzuki GS rijdend te maken dus op zoek naar een werkplaatshandboek etc,nog een zocht een voorvork en andere hebbedingetjes,en ikke had geen plan maar had van de vrouw €100 meegekregen voor het geval dat (wat kent ze me toch goed).
Dus wat kleine prulletjes gekocht en wat pakkingpapier (jaja de überschrieper maakt ook zijn pakkingen desnoods).
Kortom was ieder van ons in zijn eigen wereldje bezig dus waren we elkaar na een half uur kwijt.
Kawaspul ??? tja hier en daar wat.
20221217_102737.jpg

20221217_104152.jpg

Nog ff bij Willem staan lullen over diverse zaken en daar stond deze.
20221217_111644.jpg

Gelukkig hebben we een "groepsapp" dus verzamelen bij de ingang !!!
Een voor een kwamen de bejaarden aanlopen.
Iedereen had wel een tasje vol met gescoorde spulletjes en een glimlach dus de truc was gelukt.
Plasje plegen en op zoek naar eten&drinken elders want hier werd het t druk.
De bejaardensoos heeft weer een dagje uit gehad.
Bij de ingang stond deze en die vond ik ook wel O.K.
20221217_102758.jpg

Sorry voor de wazige foto's,denk dat de Tequila van gisteren nog niet uit t systeem is................................
 
Ook ik heb een leuk dagje gehad! Net als jij bij Willem staan ouwehoeren, 4 knipperlichten gekocht voor de z650B2, rond gewandeld en leuk spul gezien. Ben 2,5 uur aanwezig geweest, maar was er pas rond 11:00, toen was het al flink druk.
 
Met kop en schouders de beste beurs die ik al gezien heb. Beurzen in België zijn toch vooral bakken roest voor de hoofdprijs - leuk als je daar dat ene obscure onderdeel voor jouw obscure bromfiets in vind - maar weinig echt moois te zien.

Central Classic loste de verwachtingen wél in: mooie mix van motoren van ca 1900 tot 1980, kraampjes met folders, wphb’en, onderdelen en motoromemiromalibilia! En ook alle clichés maakten zich waar: zo sprak ik enkele marktverziekende motorhandelaren, werd ik uitgekafferd door een arrogante Ducatist - “Heula! Daar mot je me je fikken afbleuve!”, doelend op een vies, vuil en roestig Ducati Darmah zijpaneeltje, “Of ga jij dat keuwpe?!?” Nou Harry, ik wou het wel keuwpen maar nu, excusez le mot, stektet maar in a gat. Verder werd ik verlief op enkele hele mooie fietsen (Nimbus Sport, Laverda 750SF en een Royal Enfield V-twin), en stak m’n boodschappenlijstje gauw terug weg toen Classickawaparts me 27,5€ vroeg voor een oring van het oliefilterdeksel - ik vroeg nog of de komma verkeerd stond maar dat bleek niet het geval. En zelfs bij min 5•C zijn er nog die met de motor kwamen - het zijn ten slotte niet allemaal zo’n watjes als der Huysebuys 😉
83AF8246-8D92-4C0B-B7AA-E01A70E04DBC.jpeg90C3A055-C5C3-40CE-B3DF-A7CB880BF959.jpeg4E81B317-B5FE-465D-9A10-F7A368969F6D.jpeg70500B3D-8C67-4324-BBF7-2040CA026AA6.jpeg
Voor de onderdelen duss maar bij Z-Fever aankloppen en meteen bestellen als ie weer opent op 22/12. Toch blij met de oogst van vandaag (iemand moet die Benelli Sei uit m’n hoofd praten!).
8E781721-A0C9-4763-AF6D-335834B035A9.jpeg
 
Toch is Z fever ook niet echt goedkoop is mijn ervaring. Nou ja, in elk geval pech voor mij want corona kreeg mij toch uiteindelijk te pakken, dus dit jaar voor mij geen Central Classics helaas
 
Hey Tijger Tony,
Spullen zoals o-ringen , keerringen en lagers kun je beter bij een industriële groothandel betrekken , dan heb je ze voor een fractie van de prijs als wat ze er bij een webshop voor vragen , of op een beurs.
Al is het ooit zoeken voor de goeie maat , zeker als het om o-ringen gaat .
Gelukkig heb ik een schone broer die bij zo'n groothandel werkt en krijg de spullen dan aan inkoop prijs , dan zie je pas hoe dat we op andere plaatsen genaaid worden , maar ja als het maar geen pijn doet 8)7
 
Met kop en schouders de beste beurs die ik al gezien heb. Beurzen in België zijn toch vooral bakken roest voor de hoofdprijs - leuk als je daar dat ene obscure onderdeel voor jouw obscure bromfiets in vind - maar weinig echt moois te zien.

Central Classic loste de verwachtingen wél in: mooie mix van motoren van ca 1900 tot 1980, kraampjes met folders, wphb’en, onderdelen en motoromemiromalibilia! En ook alle clichés maakten zich waar: zo sprak ik enkele marktverziekende motorhandelaren, werd ik uitgekafferd door een arrogante Ducatist - “Heula! Daar mot je me je fikken afbleuve!”, doelend op een vies, vuil en roestig Ducati Darmah zijpaneeltje, “Of ga jij dat keuwpe?!?” Nou Harry, ik wou het wel keuwpen maar nu, excusez le mot, stektet maar in a gat. Verder werd ik verlief op enkele hele mooie fietsen (Nimbus Sport, Laverda 750SF en een Royal Enfield V-twin), en stak m’n boodschappenlijstje gauw terug weg toen Classickawaparts me 27,5€ vroeg voor een oring van het oliefilterdeksel - ik vroeg nog of de komma verkeerd stond maar dat bleek niet het geval. En zelfs bij min 5•C zijn er nog die met de motor kwamen - het zijn ten slotte niet allemaal zo’n watjes als der Huysebuys 😉

Voor de onderdelen duss maar bij Z-Fever aankloppen en meteen bestellen als ie weer opent op 22/12. Toch blij met de oogst van vandaag (iemand moet die Benelli Sei uit m’n hoofd praten!).
Tony , in de zaanstreek zit een Motorfietsbedrijf Raukema, daar kost zo'n O ring voor je oliefilterdeksel 7,20 € . Snap het trouwens niet want op de site van Willem staat die ring voor 13,50.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan