Kawasaki Z1 900 Deel 9

.
full
 
Vandaag om 12 uur een belletje van mijn baas of ik zin had even mee te gaan naar een oldtimer-evenement zo´n 20 km verderop.
Hij had daar ook een paar van zijn youngtimers neergezet, een Z650 (z´n eerste motorfiets) een drie H....´s.

Joh ik heb voor die van ons de kentekens nog niet opgehaald (doe ik morgen) dus ik heb geen tweewieler ter beschikking.
Dan neem je toch een demo van de zaak mee was zijn antwoord. OK, ik kom er aan..

Bij de zaak gekomen alles wat ik nodig had uit de auto, behalve m´n telefoon.
Na een vrij korte rit op de MV-Agusta komen we daar aan en bemerk dat ik mijn telefoon in de auto heb laten liggen en dus geen foto´s kon maken.
Jammer, er stond namelijk heel wat uniek spul, oude race motoren uit de 50er en 60er jaren, zoals een RC 162 en een 3 cilinder 500 MV en daar werd ook mee gereden voor het publiek.

Maar er stond ook een zeer fraaie Z1-A in groen/geel en een zeer unieke Egli Red Baron met Turbo en lachgas injectie.
Die had ik jullie graag willen laten zien maar helaas. Nu maar hopen dat ze er volgend jaar ook weer staan en mijn telefoon/camera bij me heb.

Plaatje van het internet dan maar :?

Eigenlijk best wel lelijk O-)
full
 
Hallo allen,

Zal mezelf eerst even voorstellen:
Ik ben Rob uit Noord-Holland en al jaren in het bezit van een Kawasaki Z1000-A1 (ik weet dat dit een Z900-topic is maar in het Z1000-topic kan ik helaas niets posten (of ik doe iets fout); vandaar dat ik mijn vraag hier wil stellen.

Ik ben continue bezig om mijn Zed orgineel te maken en nu struin ik al een tijdje naar orginele boutjes.
In het artikelnummer van Kawasaki kom ik meerdere letters tegen bv.: 110N0610, 113N1035 of 110G0850.
Nu betekent het getal na de letter de dikte en lengte van de bout.
Kan iemand mij vertellen wat de betekenis van de letter is?



greetZ,
Rob

Hoi Rob, ik had je ook al een appje gestuurd met het antwoord op je vraag. Maar voor de rest dit is het antwoord:

B= ZINK
C= ZWART
G= GOUDEN ZINK FINISH
N= CHROOM
R= ROESTVRIJSTAAL
 
Ik krijg de kraan van de z1b niet meer terug op de tank geschroefd. Weet iemand hier uit zijn hoofd wat voor draad op het pijpje uit de tank zit?
 
@Math,
Op de tank is het zoals geschreven M22 x 1,0mm rechtse draad (normaal dus) maar op kraan zelf is het links draad.
De wartel heeft dus twee verschillende draadrichtingen.
 
Laatst bewerkt:
he bah,ik heb net een 8 tal gebruikte zuigers bij het oud ijzer gesmeten...
dat heb ik niet goed gedaan dus... B|
Hij heeft het er ook nog niet voor gekregen hè.
Als je heel goed kijkt zie je dat er gouden pistonpennen bij zitten ;)
Zal mezelf eerst even voorstellen:
Ik ben Rob uit Noord-Holland en al jaren in het bezit van een Kawasaki Z1000-A1
(ik weet dat dit een Z900-topic is maar in het Z1000-topic kan ik helaas niets posten).
:? :? Alleen af en toe die MF-OMA wegtrappen.
Verder werkt het gewoon.
Nice bike 4strokerules! Klaar om uitgelaten te worden...
Deze stond vorig jaar nog bij de 40 years Z1000 meet and greet in Apeldoorn en was een dag erna te koop op MP.
roger_SV in "Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) ..."
Is ie inmiddels van eigenaar gewisseld?
 
Laatst bewerkt:
Denk toch van wel Hessel :Y

Anders blijft het nog jaren in de weg liggen :+

nou zo is het inderdaad wel.
daarom dus eens door de berg gekropen en de spullen die mijns inziens waardeloos zijn naar de stort gebracht.
gebruikte kleppen,zuigers en ruime dynamo rotors ed....
het maakt de boel overzichtelijk en het is niet dat je er nog wat mee kan...
ik ben overigens wel benieuwd of er nog een gek is die die zuigers koopt van MP :? dat zal toch niet :?
 
nou zo is het inderdaad wel.
daarom dus eens door de berg gekropen en de spullen die mijns inziens waardeloos zijn naar de stort gebracht.
gebruikte kleppen,zuigers en ruime dynamo rotors ed....
het maakt de boel overzichtelijk en het is niet dat je er nog wat mee kan...
ik ben overigens wel benieuwd of er nog een gek is die die zuigers koopt van MP :? dat zal toch niet :?

Je bedoeld......?
Elmo?
 
Is al weer een tijd geleden... Kan mij iemand bevestigen dat een 19T voortandwiel past? Is voor de ST/MK2. Deze krijgt een offset tandwiel met 30mm offset. Da‘s veel dus daar moet een steunlager bij. Iemand ervaring wat voor / welk lager ik het beste kan gebruiken? En moet dat zo groot zijn dat ik de moer los krijg zonder het lager te verwijderen? Alle hulp welkom..
 
Is al weer een tijd geleden... Kan mij iemand bevestigen dat een 19T voortandwiel past? Is voor de ST/MK2. Deze krijgt een offset tandwiel met 30mm offset. Da‘s veel dus daar moet een steunlager bij. Iemand ervaring wat voor / welk lager ik het beste kan gebruiken? En moet dat zo groot zijn dat ik de moer los krijg zonder het lager te verwijderen? Alle hulp welkom..

het is alweer een tijdje geleden maar volgens mij was 18 tands het grootste wat paste op een oud type z motor...
 
Een kluifje voor het forum ??
Had een nieuwe achterband nodig en gelijk poets ik weer de uitlaatjes. Die moeten er dan toch even vanaf.
Ramp o ramp, nu krijg ik ze er niet meer op. Normaal haal ik ze er elk jaar vanaf maar nu was het een tijdje geleden.
Ik zie echt niet wat er fout is. De wielas zit gewoon tegen de onderste uitlaat en die zou zeker nog een halve centimeter naar rechts moeten …
full
 
Is al weer een tijd geleden... Kan mij iemand bevestigen dat een 19T voortandwiel past? Is voor de ST/MK2. Deze krijgt een offset tandwiel met 30mm offset. Da‘s veel dus daar moet een steunlager bij. Iemand ervaring wat voor / welk lager ik het beste kan gebruiken? En moet dat zo groot zijn dat ik de moer los krijg zonder het lager te verwijderen? Alle hulp welkom..

er was een discussie hierover op 23-12-2016 op het Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic en was 19T de max.............maar dan wel met een smallere ketting en niet de lompe 630 uitvoering ........ ff nalezen dus...........mazzel
 
Terug
Bovenaan Onderaan