Kawasaki Z1 900 Deel 9

Dat zijn toch de vroege carbs, zonder ribbels?
Type 74/75 😉 ik heb na deze set 3 sets! 2 waarvan 1 met aftap-bouten en dalijk 2 sets met aftap-schroeven! Waarvan 1 setje laat ik smooth opboren, door een maatje! Die set wil ik even op mijn Z1000 gooien met k&N luchtfilters kijken hoe dat loopt en klinkt?!

(En wordt opgebouwd met rest onderdelen! Dus ik sloop niks! Is al wat gerommeld aan die carbs!)

Ik zal er later fotos van plaatsen! Die hebben ze ooit echt vernaggeld 😭 maargoed! Die laat ik herstellen, en dan ga ik voor de looks! Inwendig worden ze geheel aangepast. Ik weet het er fijne niet van, maar hij is handig erin.

Bhoooooopp! 😁
 
Kijk dit zijn die gesloopte race carbs! Ook type 74/75 😉 effe sleutelen dan weer 😴😴 het is al laat 😳
 
Laatst bewerkt:
Kruipolie,wasbenzine,thinner,wd40 maakt niet uit als t maar penetreert. In een bak gooien en geduld hebben. Ik had er al eens over geschreven (waarschijnlijk in een ander topic) ?
Ook ik had problemen met oude vergomde benzine.
Z1R (84).jpg

Beetje hulp geven met bandenlichter en wat doeken.
Z1R (79).jpg

2x M4 schroeven en verder trekken.
Z1R (81).jpg

En nu maar schoonmaken.
Z1R (82).jpg

Succes
 
Nooit eerder gezien die maar klepstelplaatjes. Ik heb er toch zeker 200 liggen ook NOS maar niet op 5/1000e
Ik leg m maar apart in mijn kast met hebbedingetjes..................denk niet dat ik m hergebruik......(maar waar dat ding vandaan komt is mij een raadsel) ?
 
W.T.F. ? Al aan aardig wat Zed blokjes gesleuteld maar nu kom ik toch iets afwijkend tegen ?
Ik was wat onderdelen aan t schoon maken en controleren op bruikbaarheid voor latere projecten en was de klep-stel-platen aan t separeren voor de grijpvoorraad.Bekijk bijlage 1624223
Nu weet ik dat de 29mm reeks van 2,00mm tot 3,2mm loopt oplopend per 0,05mm en deze ook gebruikt worden in Yams,BMW of andere voertuigen.
Kom ik opeens een plaatje tegen van 2,575mm ???
Bekijk bijlage 1624225
Meestal staat de maat erop en soms ontbreekt deze dus is een micrometer wel makkelijk.
Bekijk bijlage 1624227
Bekijk bijlage 1624235
En deze is 2,575mm ?
Bekijk bijlage 1624236
Iemand hier ervaring mee ?
Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak of heb ik iets gemist ?
Wie o wie weet t ?
ben benieuwd ?
Ik heb XS-Yamaha’s en die maten zijn hetzelfde. Maar er zijn natuurlijk hobbyisten die de beschikking hebben over slijpmachines..
 
Ik heb XS-Yamaha’s en die maten zijn hetzelfde. Maar er zijn natuurlijk hobbyisten die de beschikking hebben over slijpmachines..
Klopt Yam. heeft ze ook (staat er een Y extra op) en ook per 0,05mm oplopend. Maar t plaatje wat ik heb is niet geslepen en er staat ook de maat op ge etst ? Dus ga ik ervan uit dat t fabrieksmatig gemaakt is ? Zal me niets verbazen als t uit de auto industrie komt ?
 
Daar worden ze idd ook gebruikt, onderandere Ford volgens mij.
Maar waarom zouden ze bij een automotor met kleinere tolerantie werken?
Beetje zitten scrollen op t net en wat wijzer geworden. Inderdaad worden klep-stel-plaatjes overal-in gebruikt. On the bucket/under the bucket als plaatje of als ringuitvoering. En de meeste gaan in 0,05mm verschil. Zag dat de nieuwe Triumph's wel met 0,005 versies werken maar in 9,85mm dia ? Ik neem aan dat de 0,05mm uitvoeringen meer dan zat zijn als keuze materiaal,kan me ook niet voorstellen dat bij een automotor kleinere toleranties nodig zijn. Zoals gezegd gaat het plaatje in de kast met hebbedingetjes.
Ik geloof t verder wel............bedankt v/d feed-back.....
 
Zo die zitten in elkaar! De onderste set, heeft die zelfmade veer! Maar werkt supersoepel, van de week die 1e links boven, nog een x cleanen! Nu kan ik deze carbs dromen 🤪🙈
En dan deze set maareens aanpakken! Ze kwamen op mijn pad! En ik vindt ze supermooi, ook hoe alles in elkaar zit, ze zijn mooi ontworpen. Dus als er nog ergens teveel onderdelen liggen voor deze type Carbs?? Stuur mij dan een berichtje 😉
Na deze set ben ik er eel klaarmee!

Lekker bezig met fröbelen zo te zien ? wordt weer spic&span ? tis toch k*t weer buiten dus mis je niks,is dit voor je grijpvoorraad of moeten er nog motoren omheen gebouwd worden ?
 
Beetje zitten scrollen op t net en wat wijzer geworden. Inderdaad worden klep-stel-plaatjes overal-in gebruikt. On the bucket/under the bucket als plaatje of als ringuitvoering. En de meeste gaan in 0,05mm verschil. Zag dat de nieuwe Triumph's wel met 0,005 versies werken maar in 9,85mm dia ? Ik neem aan dat de 0,05mm uitvoeringen meer dan zat zijn als keuze materiaal,kan me ook niet voorstellen dat bij een automotor kleinere toleranties nodig zijn. Zoals gezegd gaat het plaatje in de kast met hebbedingetjes.
Ik geloof t verder wel............bedankt v/d feed-back.....
Volgens mij zijn het 0.025mm en geen 0.005mm intervallen. Je gaat dan van 2.55 naar 2.575 (ipv 2.555) en dan naar 2.60. Zie je bij de crossers van Kawasaki (KX). De 0.025 intervallen vind je namelijk wel met googelen (bijv. 2.575), de 0.005 intervallen niet (bijv. 2.555). KTM bijvoorbeeld gebruikte deze ook bij de fabrieksmontage en liet voor de dealervoorraad de tussenmaten weg zodat daar de voorraden niet te groot werden.
 
Beste mensen,
Nu we toch bezig zijn met de carburateurs van de Z900. Wie heeft er voor mij 4 vlotterkamers voor een set carburateurs van 1974/75. De set zelf is verder compleet en helemaal in orde. Graag een berichtje.
Bij voorbaat dank.
Grtz. Hannik.
 
Volgens mij zijn het 0.025mm en geen 0.005mm intervallen. Je gaat dan van 2.55 naar 2.575 (ipv 2.555) en dan naar 2.60. Zie je bij de crossers van Kawasaki (KX). De 0.025 intervallen vind je namelijk wel met googelen (bijv. 2.575), de 0.005 intervallen niet (bijv. 2.555). KTM bijvoorbeeld gebruikte deze ook bij de fabrieksmontage en liet voor de dealervoorraad de tussenmaten weg zodat daar de voorraden niet te groot werden.
Je hebt gelijk en ik zit uit mijn nek te lullen. 0,025mm is de interval,na taal is dus ook hoofdrekenen niet mijn sterkste punt........duuhhh
 
Gaaf he 👍 wat een bike 😎 ik zag veel handige trucjes van die man😉
 
Laatst bewerkt:
(En op welke stand zetten jullie je gasnaald dan? Hij op de 2e stand vanaf boven!) Ik zag het ook maar volgens mij start je vanaf de middelste ring en van daaruit ga je tunen. Je weet ook niet welke maat main en pilot sproeiers hij gebruikt.
Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan