Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

waar komt die brug vandaan ik vind het ook niet echt passen maar wel netjes gedaan..
Is een Gpz 1100 uit '81 achterbrug komt uit een Appie RSV mille had er eerst een brug uit een zx10r in zitten maar deze is een stuk korter en daardoor stuurt ie veel beter misschien poeder ik m wel een keer zwart toont dan wat anders.
 
Laatst bewerkt:
IET dus
Zijn race brommers. Volle Accu is genoeg voor een race.
Je wilt niet weten hoe snel een fiets op toeren komt zonder vliegwiel (en dus dynamo)
GEEN dynamo´s dus op deze fietsen
Bijzonder, maar voor een racefiets wel begrijpelijk. Minder massa, en vooral minder draaiende massa (massatraagheid en middelpuntvliedende kracht) is vooral in een racemotor wel handig.
Wist niet dat dit men deed, maar als de accu genoeg capaciteit heeft voor een heat is het een mooie oplossing.
Weer wat geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Is een Gpz 1100 uit '81 achterbrug komt uit een Appie RSV mille had er eerst een brug uit een zx10r in zitten maar deze is een stuk korter en daardoor stuurt ie veel beter misschien poeder ik m wel een keer zwart toont dan wat anders.

was dat oorspronkelijk zo n injectie fiets of kwam die later????

ik meen al de de brug uit een mille kwam maar was er niet zeker van...leuk...zwart zou hem beter staan denk ik...meer 1 geheel dan...denk ik...
 
was dat oorspronkelijk zo n injectie fiets of kwam die later????

ik meen al de de brug uit een mille kwam maar was er niet zeker van...leuk...zwart zou hem beter staan denk ik...meer 1 geheel dan...denk ik...

Achterbruggen van de RSV Mille zijn er bij overvloed aangezien daar veel problemen mee waren en per kilo onder garantie vervangen werden
 
was dat oorspronkelijk zo n injectie fiets of kwam die later????

ik meen al de de brug uit een mille kwam maar was er niet zeker van...leuk...zwart zou hem beter staan denk ik...meer 1 geheel dan...denk ik...


Een zwarte achterbrug staat absoluut beter
 
Laatst bewerkt:

Ook met een moderne kloon is niets mis mee.
Ik heb ook een ZRX1100 uit 2000 rijdt fantastisch zo'n motor
 

Hmm , herhalingen tja zo zou je het kunnen noemen!
Gelukkig zijn ze goed gecloond , en zijn het zeker verbeteringen van het origineel wat betreft techniek , wat de looks betreft ja , oordeel zelf.

GREETZ
 

Heel gebruikelijk in de dragrace.
 
Is jullie trouwens aan de Sanctuary Z1 die Marcel recent plaatste opgevallen dat het heel goed mogelijk is een oliekoeler op een Z te monteren en de leidingen een stuk subtieler weg te werken dan buitenom te leiden? Eigenlijk valt het daardoor juist niét op. In mijn ogen een veel 'rustiger' beeld zo waarin het blok mooier blijft.

Die verbouwde Z's vind ik ook mooi om te zien als het netjes is gedaan hoor, maar misschien ben ik iets te veel iemand die de Z zoals ie van de band is gerold eigenlijk al supermooi vindt.
 


Op mijn Z1-R liepen de leidingen over de klepdeksel en dan van boven in de koeler die ietsje lager hing. Zag je de leidingen nog minder
 
Op mijn Z1-R liepen de leidingen over de klepdeksel en dan van boven in de koeler die ietsje lager hing. Zag je de leidingen nog minder
Zoiets??
Hier zie je echt amper iets van het leidingwerk...
Ze lopen mooi tussen de voorste framebuizen door zelfs.
Wel wat spul van Yamaha 'geleend'

Ik vind dit toch mooier, maar ieder zijn smaak of voorkeur uiteraard.
Heel de fiets is eigenlijk wel gaaf.
 
Laatst bewerkt:
Prettige feestdagen en een gezond volgend jaar alvast gewenst aan jullie allemaal hier.
En veilige kilometers met de Kawa's

GREETZ
 
Olie leidingen van de gpz serie zaten allemaal over de kleppen deksels, dus weggewerkt.
Maar omdat iedereen toen rvs goodrich leidingen ging monteren, gingen ze langs de zijkant.
Iedereen vond dat toen prachtig, zo buitenom, ze hadden in ieder geval genoeg gekost.
Ook zal het wel wezen dat die rvs leidingen dikker en moeilijker te buigen zijn, dus niet erg makkelijk met kleppen stellen.
 
@ Dolorfin

Las bij de Z1-Z900 mannen dat jij vragen had over 19T voortandwiel.
Ik rij zowel met de Z1000 als de GPz1100 met een 19T voortandwiel.
Ik begon met tandwielen van Kosman maar heb nu op de Z1000 een 19T van Kruger & Junginger zitten met een 525 ketting
Op beide motoren zit een off-set van 5/8 inch (16mm) De tandwielen kunnen direct geplaatst worden omdat de moer binnen in het tandwiel valt.
De tandwielen van Kosman bestelde ik bij Jan Smit maar deze worden niet meer geleverd. vandaar dat ik ben over gestapt naar een tandwiel van K&J.
Ik heb K&J een mailtje gestuurd met een tekening om aan te geven wat ik wilde hebben, je kan alles aangeven, aantal tanden, dikte ketting en off-set.
ik kreeg een mailtje terug dat dit geen probleem was en een levertijd.
Tandwiel besteld kosten 112 euro incl. verzendkosten.