En gelukt?
Vandaag was het mooi weer -wel fris- maar mooi.
Dus aan de slag, even kijken wat er met de toeter aan de hand is en dan wellicht rondje rijden. Stuurschakelaar opengemaakt, zat allemaal lekker vast. Dus contactspray erbij gepakt en schoongeschrobt. Zitten er opeens 3 draadjes wel wat los, die horen natuurlijk op de hazardswitch-printplaat te zitten...
Nou alles zat zo strak als maar kon dus even de motor verplaatst naar onder het afdakje, dichtbij een tafel... Koplamp los om de kabel wat ruimte te geven, kom je dit tegen:
Ohja, dat was met de vakantie gebeurd, aangereden en op het knipperlicht terecht gekomen. Geen wonder dat het zo scheef staat.
En zo hoort het eruit te zien
Maargoed, dat was het probleem niet. Zoek ik die kabel op, schijnt die helemaal niet in het koplamphuis te zitten. Daar gaan slechts een dikke kabel heen voor de lampjes in het dashboard en voor de aan/uit schakelaar. En voor de koplamp en knipperlichten. De kabels voor de schakelaar gaan gewoon naar de hoofdboom... onder de tank.
Nou in dat geval maar het stuur tegen de stuuraanslag gezet zodat er zoveel mogelijk kabel strak kan staan, met beetje lomp geweld de kabel er zodanig uitgetrokken dat ik er bij kon.
Wezen solderen... eerste keer dat ik het er weer in probeerde te duwen in de stuurschakelaar ging ie al los.
Weer solderen... iets minder bruusk het erin proppen en jawel, alles kon weer dicht.
toeter testen, doet het
knipperlichten, doen het
hazardlights, doen het
algemeen licht aan...doet het... maar waarom gaan de knipperlichten opeens uit?
En als ik de fitting van de H4 eraf haal gaan de knipperlichten weer aan?
En het achterlicht knippert enigszins ook mee?
En als ik de Stop Engine switch op uit zet, gaat het knipperlicht het beter doen?...
Oh wat leuk, een massaprobleem.
Alles in het koplamphuis maar nagegaan, fitting van de H4 gecontroleerd, schema's opgezocht ditjes en datjes. Alles schoongemaakt maar niets mocht baten.
Zegt pa 'wellicht is een van je dashboard lampjes kapot, als dan een draadje doorverbonden wordt in dat lampje trekt ie alleen maar meer stroom'.
Dat is makkelijk te controleren, want dan haal je de grootste stekker los in het koplamphuis, vierkant en die met 9 draden erin.
Maar nee, dat was het ook niet.
Moet dan toch helaas de tank eraf en die hele boom nagaan.
Ondertussen alweer pikdonker dus...
lekker gereden