Kawasaki Z1000 Z750(s) Plaza 58

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, ik ben Ed
Rij op een zwarte Z750 uit 2004,(heb mij 2 jaar geleden al eens voorgesteld :o ) lees voornamelijk mee op het forum.
Na 24000 km, ben ik helaas afgelopen Donderdagavond op weg naar Goedhart motoren onderuit gegaan :
Zit nu met een gebroken rechterhand( deze is met plaatjes weer aan elkaar gezet) wat spierpijn en een pijnlijke voet
Mijn vraag is nu, heeft er iemand van jullie nog een linker motorblok (dynamo :? )deksel liggen die ik kan overkopen, deze is namelijk doorgesleten.
Voor de rest valt de schade gelukkig mee, kopphendel, schakelpook stuurstop enz, Gelukkig geen schade aan de tank, voorvork, wielen enz.
De motor heeft alleen gegleden en heeft niets geraakt.
Als er iemand een deksel heeft liggen (mag ook met wat lichte schade) of er nog een tekoop weet laat mij het dan even weten.

Bvd Ed


Mooi klote!! Sterkte ermee!!
 
Gelukkig niet, stel je voor..........




full
 
Hoi, ik ben Ed
Rij op een zwarte Z750 uit 2004,(heb mij 2 jaar geleden al eens voorgesteld :o ) lees voornamelijk mee op het forum.
Na 24000 km, ben ik helaas afgelopen Donderdagavond op weg naar Goedhart motoren onderuit gegaan :
Zit nu met een gebroken rechterhand( deze is met plaatjes weer aan elkaar gezet) wat spierpijn en een pijnlijke voet
Mijn vraag is nu, heeft er iemand van jullie nog een linker motorblok (dynamo :? )deksel liggen die ik kan overkopen, deze is namelijk doorgesleten.
Voor de rest valt de schade gelukkig mee, kopphendel, schakelpook stuurstop enz, Gelukkig geen schade aan de tank, voorvork, wielen enz.
De motor heeft alleen gegleden en heeft niets geraakt.
Als er iemand een deksel heeft liggen (mag ook met wat lichte schade) of er nog een tekoop weet laat mij het dan even weten.

Bvd Ed

dat is niet zo mooi Ed... volgens mij ben je er zelf erger aan toe dan je Zed. suc7 met het herstel aan lichaam en motor.
 
Ga van de week kijken bij een Z750 uit 2004, overigens de eerste motor, neem wel iemand mee met enig verstand bij aankoop van een motor, maar zijn er nog tips/kwaaltjes waar je op moet letten bij dit soort motoren? Kon zo gauw niets vinden!
 
Ga van de week kijken bij een Z750 uit 2004, overigens de eerste motor, neem wel iemand mee met enig verstand bij aankoop van een motor, maar zijn er nog tips/kwaaltjes waar je op moet letten bij dit soort motoren? Kon zo gauw niets vinden!

klopt :Y dat komt omdat die er nauwelijks zijn :+ gewoon letten op de standaard dingen; uiterlijk verraadt al de helft van hoe er mee omgesprongen is, daarna kijken naar de slijtagedelen; banden, remschijven, remblokken, ketting+tandwielen, olie. Als ze geen rare geluiden maakt en niet teveel onderdelen vervangen moeten worden, zit je bijna altijd safe
 
Zters vraagje:

Gister heb ik de remklauwen van mijn motor af geschroefd. (Voorwiel) Nu heb ik ze ook weer gemonteerd maar lopen aan tegen de remschijven. Het is duidelijk te horen en het wiel loopt ook stroever.

Moet ik gewoon gaan rijden en dat lost zichzelf op of heb ik iets verkeerd gedaan?
 
Laatst bewerkt:
even een klein rondje proberen, meestal lost het zichzelf op. Dat moet zich weer even Zetten :+ is het na een rondje rijden niet opgelost, dan de klauw weer loshalen, de zuigers naar binnen drukken, klauw weer monteren en opnieuw op afstand zetten.
 
De rest ook nog bedankt voor de reacties.
Vrijdag gaat verband van de hand af en dan kijken we verder, mag hem in iedergeval een maand lang niet belasten, wel bewegen.
 
ff een vraagje

wat voor olie moet er in een z1000 2003-2006 model?

ik dacht 10w-40 maar ik weet dus niet of het vol of half syntetisch moet zijn

edit: laat maar ik heb het antwoord al. moet half zijn
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik ben Ed
Rij op een zwarte Z750 uit 2004,(heb mij 2 jaar geleden al eens voorgesteld :o ) lees voornamelijk mee op het forum.
Na 24000 km, ben ik helaas afgelopen Donderdagavond op weg naar Goedhart motoren onderuit gegaan :
Zit nu met een gebroken rechterhand( deze is met plaatjes weer aan elkaar gezet) wat spierpijn en een pijnlijke voet
Mijn vraag is nu, heeft er iemand van jullie nog een linker motorblok (dynamo :? )deksel liggen die ik kan overkopen, deze is namelijk doorgesleten.
Voor de rest valt de schade gelukkig mee, kopphendel, schakelpook stuurstop enz, Gelukkig geen schade aan de tank, voorvork, wielen enz.
De motor heeft alleen gegleden en heeft niets geraakt.
Als er iemand een deksel heeft liggen (mag ook met wat lichte schade) of er nog een tekoop weet laat mij het dan even weten.

Bvd Ed

Sterkte met het herstel, van zowel je zelf als je motor.
 
De rest ook nog bedankt voor de reacties.
Vrijdag gaat verband van de hand af en dan kijken we verder, mag hem in iedergeval een maand lang niet belasten, wel bewegen.

Sterkte met het herstel.
3 half jaar geleden ook het Zedje neergelegd.Ook een polsfractuur.Gelukkig geen botjes gebroken,alleen een bandje tussen de botjes,voor de kenners 'Ligamenten'.
Moest wel een anders ziekenhuis achterkomen,dus duurde een half jaar langer voordat dat verholpen kon worden.
Maaaar...kan weer gas geven met het handje }) O-)

Helaas voor de Z750S,die heeft het niet overleefd -O- ,TL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan