Kawasaki Z1000 Z750[s] Plaza #64

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, nieuw deeltje alweer... Ik ben sinds gister weer thuis na 6 weken *O*
In Vietnam, Singapore, Indonesie, Duitsland, Italie en Libanon geweest...

Ik zal eens even terug lezen wat jullie de afgelopen 6 weken geschreven hebben.... :X

In ieder geval alle nieuwe welkom en alle jarigen alsnog gefeliciteerd haha.

:} Zeker jammer dat het maar 6 weken was? Of was het een zakenreis?
 
ieder z'n eigen ding :)


50k km gescoot en motor was een verademing :) is het nog steeds :D


50k km is wel heel erg snel :+

Maareh, motor blijft een verademing. Ik was amper een meter toen ik m'n eerste crosser kreeg. M'n moeder zei altijd: Hij kon eerder op een motor rijden dan lopen!!
 
ca50000km :P
ding ging 65 oid ik heb m nog voor winterperiode als sneeuwploeg XD
tegenwoordig gaat ie max 35, 75 of iets er tussen, tis maar waar die zin in heeft.

en 1 en al op twee wielen :) netjes!!
 
Stomme maar serieuze vraag.

Koplamp van de Z750 2005 is bij dimlicht 1 kant aan, bij groot licht beide kanten aan.
Zijn de lampjes welke hierin zitten ten opzichte van elkaar anders of zijn dit 2 dezelfde en dus gwoon de 'reflectie' in de ene kant anders dan de andere kant?

Hopelijk begrijpen jullie mijn vraag.

Ik zit er namelijk aan te denken om de lampjes te vervangen door bijv. Blue Vision. Ik wil namelijk vooral meer licht bij dimlicht, want dit is nu erg weinig. Ik kan maar 1 type lampje vinden en niet een speciaal type voor klein of groot licht. De lampjes van mijn Kawa lijken ook beide hetzelfde, maar voor alle zekerheid mijn vraag aan jullie.
 
Stomme maar serieuze vraag.

Koplamp van de Z750 2005 is bij dimlicht 1 kant aan, bij groot licht beide kanten aan.
Zijn de lampjes welke hierin zitten ten opzichte van elkaar anders of zijn dit 2 dezelfde en dus gwoon de 'reflectie' in de ene kant anders dan de andere kant?

Hopelijk begrijpen jullie mijn vraag.

Ik zit er namelijk aan te denken om de lampjes te vervangen door bijv. Blue Vision. Ik wil namelijk vooral meer licht bij dimlicht, want dit is nu erg weinig. Ik kan maar 1 type lampje vinden en niet een speciaal type voor klein of groot licht. De lampjes van mijn Kawa lijken ook beide hetzelfde, maar voor alle zekerheid mijn vraag aan jullie.

Zijn beide hetzelfde bolletje :Y

ziet r strak uit!

Thanx :Y
 
ik zeg, geen stomme vraag.

(er zijn wel stomme antwoorden) :)

ik heb geen 2005 Z, bij de 2009 weet ik het ook niet zeker, volgens mij beide dim en groot H7 maar vorm/positie van de reflector anders en misschien de positie van de lamp anders.
 
Mooi nieuw deeltje,ben even afwezig geweest

Hopelijk mag mijn plaatje ook in de op

5700832752_dd2a74dae3_b.jpg
 
maar is dat blue vision soort verlichting niet meer voor de looks dan voor echt meer licht opbrengst? Zijn er betere opties om meer/beter licht te krijgen? (naast xenon).
 
maar is dat blue vision soort verlichting niet meer voor de looks dan voor echt meer licht opbrengst? Zijn er betere opties om meer/beter licht te krijgen? (naast xenon).

Dat zou ik ook graag wilen weten.
Ik heb het helaas nog nergens zelf gezien, maar op internet wordt er vrij positief over geroepen. Ik hoop dus dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke verlichting.
 
maar is dat blue vision soort verlichting niet meer voor de looks dan voor echt meer licht opbrengst? Zijn er betere opties om meer/beter licht te krijgen? (naast xenon).

Dubbel licht? Dus ook groot licht laten branden.
Ik vind Xenon trouwens wel erg goed, het geeft echt een bak meer licht. En bovendien schijnt de lamp veel breder.
 
ik heb zelf ook xenon, ik herriner mij ooit een filmpje te hebben gezien van een gast die met zijn eigen auto de 3 verschillende vergeleek, op een donkere zijweg ergens, gewoon, bluevision en xenon. Wat me bijstaat is dat de bluevision niet al te denderend was tov de xenon, maar of deze beter was dan normaal halogeen dat weet ik niet meer.

dubbellicht werkt ook goed dacht ik, iig nooit iets naars over gelezen :)
 
Dubbel licht? Dus ook groot licht laten branden.
Ik vind Xenon trouwens wel erg goed, het geeft echt een bak meer licht. En bovendien schijnt de lamp veel breder.


iedere verandering aan je motor behoord niet bij de type keuring je bent dus strafbaar als je dit wel doet.

echter wordt de soep niet zo heet gegeten, maar hou er wel rekening mee dat er bij de auto's flink met de bonnen wordt gestrooid als je geen xenon typegekeurde refector en bijbehorend glas hebt.

dubbellicht is nog een beetje te verantwoorden ook al mag dit natuurlijk ook niet. -O-

maar goed je zal het zelf moeten weten of beter zicht en beter worden gezien met de kans op een bekeuring en tegenliggers welke seinen omdat je ze verblind.

ik heb in iedergeval echt dubbellicht gemaakt met een wisselrelais en H4 lampies
(dubbel dim en dubbel groot) :9

als je het simpel wilt maken is een dubbellicht module een hele goede oplossing.
 
Goedemiddag,

Sinds een maand of drie ook een trotse bezitter 8-) van een kawasaki z1000. Hieronder een tweetal foto's.

3 maanden geleden zo gekocht:
z1000%252520bur.jpeg


Na een paar aanpassing ziet hij er nu zo uit:
2011-12-11%25252014.49.43%252520%2525281%252529.JPG
 
blue vision lampen geven iets feller (meer helder) licht. Ik heb deze in combinatie met een dubbel licht module en ben er weltevreden over

Kun jij mij mogelijk ook vertellen of de 2 lampjes hetzelfde zijn, of is de een voor dimlicht en groot licht en de ander voor alleen groot o.i.d.?

Ik weet namelijk niet of ik gewoon 2 dezelfde lampen moet halen of 2 verschillende.

Daarnaast staat er op mijn huidige lampjes niet aangegeven hoe sterk ze zijn, dus het aantal lumen. Kan iemand mij vertellen wat standaard is? Dan kan ik tenminste zoeken naar sterkere lampjes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan