Kawasaki Z1000 Z750(S) Plaza deel 61

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er vorig jaar op proef gereden, samen met een Speed Tripple maar ik was net zo blij weer op mn Zedje te zitten. Ik vond dat er te veel trilling in het stuur en de pedalen zat. Plus dat ik de hele afwerking van de Kawa een stuk mooier vind. En ik vind m ielerig, zeker voor een 1000.

Het is ook lastig...! Ik vind mijn Zetje namelijk ook waanzinnig qua looks. Heb 'm dan ook met het standaard materiaal wat je kan kopen wat opgeleukt. Vind ook dat ie lekker rijdt. Maar als het er wat pittiger aan toe gaat merk je dat je te kort komt. Komt ook deels door de vering.

Honda CB1000R is ook wat ieleriger dan de Zet, maar 't is wel een echt motor hoor... Genoeg power! En ondanks best klein, toch een heeeeeele mooie motor! Helaas staat er niets in de buurt voor een proefrit, dan weet je gelijk veel meer.

Wil namelijk proefrijden op een R6, GSX-R en een ZX-R6 en de CB1000R. Mocht niets mij kunnen overtuigen van die motoren dan hou ik m'n Zetje lekker en laat ik er andere veren onder zetten en een ander stuur.

Ach ja, zoals Arie68 al zei: keuzes keuzes keuzes ;)
 
Goeiemorgen! :W

Ja duhhh; SK-Sportfotografie; ik had het kunnen weten.
Zijn immers errug goeie foto's!!!

(Volgens mij kun jij zelfs een Tripple er goed uit laten zien op een foto!) :o :+


Thnx!! :o :o :o

Vanavond of morgen maar weer ff op de Maasvlakte bij zonsondergang wat foto's schieten.
 
Laatst bewerkt:
Als je schijven nog niet op de minimale dikte zitten en niet krom zijn of extreem diepe groeven vertonen hoef je die niet te vervangen.
2 setjes remblokken kosten bij Horeon voor de Z1000 net geen €100,-.
Schijven weet ik niet zeker maar reken denk ik op een 250 euro per schijf.
ik denk niet dat je je schijven bij je eerste setje nieuwe remblokken hoeft te vervangen.was bij mij iig nit het geval.
allleen als er iets raars mee gebeurd is wordt het verhaal anders.
maar ook hier geldt meten is weten. :Y
 
ben je al klaar met de car poort?

ik zit te denken om morgen misschien die rit te doen die we toen met de corsaro's gereden hebben.
Jep, gisteren om 08.00 begonnen en 's avonds om 21.30uur klaar. *D
Hadden geen zin om vandaag weer terug te moeten. O-)
Lijkt me leuk waar en hoe laat wil je weg?
 
ik denk niet dat je je schijven bij je eerste setje nieuwe remblokken hoeft te vervangen.was bij mij iig nit het geval.
allleen als er iets raars mee gebeurd is wordt het verhaal anders.
maar ook hier geldt meten is weten. :Y
full
 
Jep, gisteren om 08.00 begonnen en 's avonds om 21.30uur klaar. *D
Hadden geen zin om vandaag weer terug te moeten. O-)
Lijkt me leuk waar en hoe laat wil je weg?
ik zal mijn andere comp ff opstarten daar staat de route op.


half 11 bij de mac. d in amersfoort die langs de a1 ligt.
dan ff een bakkie doen en om 11uur starten.
 
Laatst bewerkt:
@ Knutsel; een gelaste verbinding van een koppelstuk aan een leiding is volgens mij sterker maar een gesoldeerde verbinding kan toch ook wel wat hebben ??
 
Dus als ik het goed begrijp kan men iedere demper op iedere gewenste motor zetten? Ook als het origineel geen 4-2-1 is?

Nee, dat kan alleen als je bijpassende bochten en linkpipes hebt. Culater verwijst gewoon naar zijn assortiment.
Voor de Z1000 2007-2009 kun je ook gewoon kiezen voor de Z750 bochtenset met daarop een enkelzijdige demper van de Z750, is al eens vaker gedaan :Y
 
Stuurt wel heel erg goed zo`n Cb1000r, misschien zelfs wel een beetje te makkelijk.
Verder vond ik het gas een beetje aan en uit-achtig vergeleken bij andere
motoren waar ik op gereden heb maar het is wel een dikkelolbrommer :Y
Zeker een testritje waard!


Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde mening, verleden jaar op een Cb1000r gereden. Maar was er niet tevreden over, aan/uit effect heel erg aanwezig. Vond de stuur eigenschappen best wel tegen vallen. Al met al geen vervanger voor de Z.
 
Als je schijven nog niet op de minimale dikte zitten en niet krom zijn of extreem diepe groeven vertonen hoef je die niet te vervangen.
2 setjes remblokken kosten bij Horeon voor de Z1000 net geen €100,-.
Schijven weet ik niet zeker maar reken denk ik op een 250 euro per schijf.

250 per schijf? :X Dacht ik toch even goedkoper uit te kunnen zijn.... -O-

Hmmm, dus las ze niet perse vervangen hoeven te worden... dan niet ;)
 
Goeiemorgen! :W

Ja duhhh; SK-Sportfotografie; ik had het kunnen weten.
Zijn immers errug goeie foto's!!!
:Y :9~ :}
(Volgens mij kun jij zelfs een Tripple er goed uit laten zien op een foto!) :o :+
:X :X :X
een Triumph heeft weinig nodig hoor om er lekker uit te zien :P
Móóóóóóói gesproken! *O* *O* *O*
:Y
Weet alleen nog niet waar en wanneer :?
full


Ik zie al waar zij de paaseitjes wil hebben :+
 
Hoi allemaal, goeden avond. :W


En ik wens iedereen een heel mooi paasfeest. :Y *O*


En iedereen die gaat rijden, have fun. :] :9 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan