Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki Z300 of toch wat anders?

Wow, je maakt er wel een aardig precisie werkje van.
Ben zelf al blij als de ketting (goed) vet is en de rest aardig schoon.

Maar zal de Action spray zeker is gaan proberen, Scheelt wel aanzienlijk in kosten.

Ben zelf overigens ook wel fan van cardan, nooit echt omkijken naar (soms even oliepeil checken). Maar helaas vindt je het vaak alleen op de zwaardere fietsen vanwege het extra gewicht.
 
Hoi Pcx bestuurder.
Dat tijdelijk ruilen gaat em niet worden.Ha ha ha ha
Ben veels te bang dat ik het lekker ga vinden.
Stel het nog even uit een zware fiets, want de Z300 is heerlijk licht in het bochtenwerk dus echt een fun bike.
Maar in de loop van de tijd wil ik er toch echt aan geloven en gaat een zware de ware worden.
Nee, we hebben niet al onbewust samen gereden rond Gouda hoor.

JBi,
Ik maak er inderdaad een aardig precisie werkje van.
Vind het ook geen straf om te doen en mede daarom ben ik zo gek van mijn Z300.
Je kunt die Action spray wel eens proberen.
Dacht dat ie rond de 3 euro kost per bus.
Veel vet voor weinig centen dus.

Fijn dat we elkaar begrijpen betreffende Cardan fietsen.
Helaas veelal besteed aan inderdaad de zwaardere cc motorfietsen.
Maar gelukkig is daar ook flink wat keuze in.
Gaat nog lastig worden voor me in de nabije toekomst.
Zit zekers niet vast aan het merk BMW.
Kan net zo goed een Kawa, Yamaha of Honda gaan worden met Cardan.
Ze maken mooie fietsen tegenwoordig.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Jihaaaaaaaaaaaa............
De regenbuien doven uit en trekken weg.....
Eindelijk.
Na vandaag langere periode droog en zonnetje erbij.
Dat hebben we nodig.
Kan ik eindelijk mijn Z300 uit de hangar halen en er weer flink van genieten.
Paar dagen niet rijden en het gaat me weer behoorlijk kriebelen.
Op naar morgen.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook al met smart op morgen te wachten, geen verplichtigingen en goed weer voorspeelt

Ikheb zelf van mijn vorige motor nog een spray voor me ketting over dus maak die mooi op daarna ga ik ook de action spray proberen!

Waar kom jij vandaan edwin? Almere? Aangezien je zei dat we elkaar nog wel eens tegen zouden kunnen komen
 
Drie weken geleden sloot een kawa300 bij ons aan en is flink eind mee gereden..... Prachtige fiets... Als ik niet zo lang was had ik er over nagedacht.
 
Ben zelf 1 meter 80 lang en zit perfect op de Z300.
Te lang is ook niet wat, want laatst zat een kennis even op mijn Z300 en die was rond de 1 meter 90.
Zijn knieen sloten niet mooi aan bij de tank en was dus eigenlijk net iets te lang.
Ik kom overigens van de Veluwe Sander.
Niet eens zo gek ver van Almere en de wereld is soms zo klein dat ik daarmee bedoelde dat we elkaar vast wel eens tegen kunnen komen.
Vr Gr E
 
Ik ben 1.94 en heb gepast op een zwarte 300 ging gewoon niet helaas.

Dit weekeinde een cbf250 "passen.... Laatste kans anders blijft het toerbuffek met koffers

DE cv en pk zijn al snel genoeg
 
Mag ik vragen waarom jij dan graag een lichte cc motorfiets wilt?
Want met jouw lengte valt er helaas veel af in dat lichte segment.
Vr Gr E
 
Vandaag zelf met een goede motormaat stukkie wezen rijden.
Toch bijna 180 km weggereden zonder 1 meter snelweg te hoeven pakken.
Alles binnendoor en wat is Nederland toch fijn om te rijden met de motor.
Ben vandaag op plekken geweest die ik nog niet eerder was tegengekomen.
De Z300 liep flawless en gaat steeds meer en meer bevallen.
Met name het geluid van de Akra is een streling voor de gehoorgang.
Een 2 cilinder loopt toch potdomme wel mooi hoor.

Tijdje terug met een 4 uur durende trip naar Zeeland die ik binnendoor reed met de Z300 kreeg ik al na een uurtje een dooie beurse reet.
Had toen een synthetische broek aan.
Na een uurtje zitten ging het al knake aanvoelen en heb het die dag wel geweten hoe beurs een achterwerk kan worden.
Nou stelt het zadel van de Z300 ook niet bijster veel voor, want het kan vergeleken worden met de deksel van een doodskist zo hard is het.
Iets lichtelijk overdreven, maar zit toch echt niet ver van de vergelijking af.

Ik heb sinds kort gelukkig weer een leren motorbroek die ik nog mag indragen en doe dat met alle plezier.
Vandaag rond 11 uur in de ochtend waren we vertrokken en rond vieren thuis.
Lekker doorgereden en moet zeggen dat mede dankzij die motorbroek ik veel minder last had van een dooie beurse gevoelloze reet.
Het beurse gevoel kwam pas veel later als toen ik naar Zeeland reed.
Het zou helemaal af zijn als ik het zadel laat vermaken.
Inmiddels ook al langs de motorzaak geweest en die gaven mij de nodige tips en adviezen mee.
Op naar morgen, want dan is het ook weer een mooie dag om buiten te zijn.
Geniet van het weekend allen.
Vr Gr E
 
net als bij het fietsen moet je inderdaad zitvlees kweken........

voordeel van leer vind ik dan je ook niet steeds van positie verplaatst omdat je niet glijdt .

zadel aanpassen is altijd fijner......
 
Ik moet je zeggen dat ik de leren broek absoluut prefereer boven de synthetische.
Zit ook nog eens lekkerder en strak om de huid.
Dat gaat em met een synthetische broek niet worden.

Het zadel aanpassen moet ik nog induiken.
Maar is me ook verteld dat zoiets best wel een dure aangelegenheid kan worden.
3 a 400 euro zijn normale prijzen werd mij verteld.
Vind dat knap aan de prijs.

Was vergeten te vermelden dat ik zeer tevreden ben over het brandstofverbruik van mijn Z300.
Vandaag met die rit van bijna 180 kilometer had de Z300 een verbruik van 1 op 29.77 kilometer.
Er werd dan afwisselend en sportief gereden.
Met zulke waardes is het leuk aftanken elke keer.
Las in andere Topics op dit Forum dat er rijders zijn met motorfietsen waarbij er 1 op 14 wordt gereden.
Dat vind ik toch behoorlijk dorstig.
Vr Gr
 
Bedankt voor de link van dat stoelenpaleis.
Ik zal ze eens een belletje doen.
Kan nooit kwaad.

Wat dat brandstofverbruik betreft en wat jij zegt: brandstof verbruik kan je met je rechterhand regelen

Daar ben ik het deels mee eens.
Je hebt gelijk dat je het ietwat in de hand kunt hebben.
Of je nou met bijv 100 km per uur op de snelweg rijdt of met 140, dat zal zekers verschil maken.
Maar we weten ook dat de ene motorfiets van nature dorstiger is dan de andere.
Ik heb de nodige motorfietsen gehad en elk had zijn eigen verbruik.
En geloof me, ik heb ook dorstige motoren gehad waarbij het toch echt niet te regelen viel met dat rechterhandje.
Heb een Honda Africa Twin gehad.
Allemachtig wat zoop dat kreng.
1 op 14 liep ze ongeveer.
Was een regelrechte alcolholiste.
Dus het verschilt echt per motorfiets.
Vr Gr
 
Kom er overigens net pas achter dat mijn universele tanktas gewoon goed en netjes aansluit op de tank van mijn Z300.
Is een tanktas met van die magneten erin waarmee het vastgezet kan worden.
Werd mij tijdje geleden door een motorzaak nabij Arnhem verteld dat de tank van mijn Z300 van aluminium zou bestaan.
Daarmee zou die universele tanktas met magneten dus NIET gaan werken en voldoen.
Ik tot op heden dus nooit aan die beste man getwijfeld want hij zou het vast beter weten dan ik op motorgebied en aanverwante spullen.

Maar daarnet toch even gekeken hoe en of die tanktas zou passen op de tank van mijn Z300.
En waarrempel.......het zit als gegoten en de magneten plakken nog ook!!!
Daarmee zat die beste man dus helemaal fout en is de tank van een Z300 dus gewoon van oerdegelijk metaal gemaakt.
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Miene tanktas kan nu elke volgende rit gewoon mee.
Hapje en drankjes mee......klaar is klara.
 
Sander!!!
Hoe gaat ie kerel met iene mooie Z300?????
Je hebt de mooie Z300 nu inmiddels een krappe week en de weergoden zijn jou en ons ook nog eens goed gezindt.
Wordt vandaag en zondag prachtig motorweer.
Kan me voorstellen dat jij dan net als ik en vele anderen van dit Forum flink gaat genieten van je mooie en fijne motorfiets.
Maar vertel eens even: hoe bevalt jouw Z300 tot op heden?
Heb jij er al de nodige kilometers op staan en wat bevalt jou aan de motor en wat bevalt jou eventueel minder eraan?
Graag je relaas delen op dit Forum in dit Topic zodat eventuele toekomstige andere Z300 rijders er lering en vermaak uit kunnen halen van wat wij hier schrijven over die super fijne Z300 machine.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Zo eindelijk tijd voor een berichtje!

Dinsdag dus motor opgehaald en net toen ik weg wilde rijden begon het met regenene dus niet zo heel veel kunnen rijden. Woensdag en donderdag waren tamelijk druk met andere verplichtigingen en het weer zat niet echt mee... Maaar toen kwam vrijdag
Het weer was goed en heb bijna de hele dag kunnen rijden en oh wat een ding, vanaf het moment dat je hem start tot het rijden het klopt gewoon allemaal, schakelen doet ie ook heel fijn.
Ik probeer zo veel mogelijk om door de stad en op 50 km weggentjes te rijden zodat ik wel in de buurt van de 4000 toeren blijf. Maar moet zeggen dat hij ook wel eens rond de 6000 komt, maar dan wel heel rustig en geleidelijk. Kan echt niet wachten tot ik me niet zo druk hoef te maken over de toeren.

Al bij al een super motor. Ook het segment naked bikes heeft me flink te pakken (en dat al na een paar dagen) wie weet als ik voor mijn A rijbewijs ga wordt het wel een zwaardere naked

Ps het lukt me niet om fotos toe te voegen hoe doen jullie dat??
 
Wat fijn dat je Z300 zo goed bevalt.
De mijne is ook zo heerlijk.
Wat die toeren betreft mag je dat na 500km best wel wat opschroeven hoor.
Zolang je motorblok maar op bedrijfstemperatuur is.
Die 4000 toeren is wel erg laag hoor en mij werd te kennen gegeven dat je de motor best wel hoger in toeren mag trekken.
Te vaak en teveel kilometers tijdens de inrij-periode te laag op en terugschakelen is niet zo fijn voor het blok om goed mee in te lopen.
Wil je niet bang maken, maar je olieverbruik kan daardoor toenemen.
Het exacte technische verhaal erachter kan ik moeilijk verwoorden, maar het gaat erom dat je zuigerveren door telkens die lage toerentallen niet goed kunnen inlopen en daardoor meer kans op olieverbruik na de inrijperiode.
Te voorzichtig is in deze met de Z300 die het rode toerengebied tot de 13.000 heeft lopen dus echt niet nodig.
Ik heb tot de 500km rond de 5000toeren max aangehouden en van de 500 tot de 1000 max 7000 toeren.
Na de 500km opschakelen bij 6000 toeren hoeft geen enkel probleem te zijn.
Uiteraard tot de 1000km niet doortrekken tot het rode gebied.
Zelfs tot de 1600km heb ik nog veelal binnendoor gereden en met beleid op hogere toeren doorgeschakelt.
Succes Sander.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Je zult straks zien bij de 1000km beurt dat er andere olie ingaat.
Ik hoorde bij de 1000km beurt dat er gedurende de inrijperiode andere olie inzit.
Olie speciaal voor het inrijden van de motorfiets.
De kleine beurt stelt ansich weinig voor.
Olie vervangen en oliefilter verwisselen.
Ketting eventueel nastellen en ze kieken de motor na op een aantal punten.
Is binnen half uurtje gedaan.
Daarna kan je mooi alles opschroeven wat inrijden betreft.
Vr Gr E
 
Inderdaad heb je zuinige en zuipende motoren.... Mijn motorscooter pc150 liep nooit duurder dan 1:35
Van mijn bmw wil ik het niet eens weten

Fijn dat een universele tank tas ook werkelijk universeel blijkt te zijn

Heb je al eens gekeken naar een tailpack? Ook handig hoor

Of een dijbeen tas van dainese
 
Ha ha ha, idd die BMW motoren........
Daar heb ik er ook een paar van gehad die em wel lusten.
Ik zal eens kijken zo naar een Tailpack.
Denk dat je daarmee bedoelt een soort van tas die achterop wordt gemonteerd waar doorgaans de duo passagier zit.

Een dijbeen tas van Dainese ken ik niet.
Ga nu Googlen.
Vr Gr E