Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750

Dat rode knipperende lampje is een waarschuwingslampje dat er iets niet klopt.

Je koppelingshendel bediend een schakelaar die toelaat dat met ingetrokken koppeling er in de versnelling gestart kan worden. Deze zit in het veiligheidscircuit. Kijk eens of alle drie de draden goed aangesloten zijn.

En welke controlelampjes branden er precies als je de kill-switch omzet ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vandaag weer aan de gang in mijn electro saga.
Heb de post in deze groep even na gelezen.
Op pagina 46 staat een post van FRAGGIE die lijkt hetzelfde probleem als ik te hebben.
Helaas komt na een paar vragen en antwoorden van hem geen antwoord meer dus of het opgelost is en hoe hij het heeft opgelost kan ik niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Schiet mij maar lek !!!.

Post van Fraggie heeft mij vanochtend doen besluiten maar een de massa kant van het systeem te controleren.
Alles leek in orde tot ik een losse draad zag hangen die nergens heen ging.
Flink zoeken en op mijn kop onder de motto vond ik uiteindelijk een los stekkertje die op het andere losse deel geschoven kon worden.
Toen ik dit probeerde hoorde ik direct een relais klikken en toen wist ik het al.
Alles werkte weer en starten is lopen.
Heel veel uren en wat onderdelen gekocht voor niets.
Maar blij dat hij weer loopt.
Zonder jullie tips en hulp had ik dit niet zo stap voor stap na gezocht.
Hartelijk dank maar weer.
Omdat het toch lekker weer was vandaag direct maar een ritje op de dijk gemaakt.


Voor een motor die lange tijd heeft stilgestaan liep hij zeker niet verkeerd.
Vanaf nu schoonmaken , hier en daar roest verwijderen en eventueel een setje andere banden monteren.
 
Laatst bewerkt:
Alles leek in orde tot ik een losse draad zag hangen die nergens heen ging.
Flink zoeken en op mijn kop onder de motto vond ik uiteindelijk een los stekkertje die op het andere losse deel geschoven kon worden.
Toen ik dit probeerde hoorde ik direct een relais klikken en toen wist ik het al. Alles werkte weer en starten is lopen.
*O*

Ik denk wel dat je qua elektra van een motorfiets wat wijzer bent geworden.
 
Mooi dat het opgelost is! :D Wat een zoektocht!

Ik ben zelf vandaag aan de slag geweest met de carbs. Eruit halen was een eitje, binnen een kwartier vanaf dat de motor op de brug stond had ik de carbs in mijn handen. Er weer in was een stuk vervelender.

Wel kwam ik iets geks tegen, een van de carbdeksels is begrensd, hij was anders gevormd met een ring zodat de gasschuif niet volledig omhoog kan. Heeft iemand toevallig nog een goed carbdeksel liggen? Anders wordt het wegslijpen.

Verder staat de motor nog bij de Motorkelder, ik heb de klepspeling gecontroleerd (alles in orde), maar wacht nog op een nieuwe klepdekselpakking. De vorige was gaar en is nogal creatief dichtgekit. Waarom zal ik donderdag wel zien, ik hoop niet dat het deksel lekt. :)

KOdmCmN.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik ook
Carbs eruit was snel gebeurd , er weer in een hele klus.
Uiteindelijk een vreemde manier gebruikt om alles erin te krijgen
De rubbers aan de luchtfilterkant in de luchtfilterbox geduwd zodat er meer ruimte kwam om de carbs op de voorste rubbers te plaatsen
Toen van binnen uit in de luchtfilterbox de rubbers aan de achterzijde naar buiten gedrukt en op de carbs lopen mieren
Zal best wel niet horen maar zoals in de boeken staat " monteren in omgekeerde volgorde van demonteren " lukte mij in elk geval niet.
 
Ik drukte de carbs in de cilinderrubbers en gooide de luchtfilterrubbers een paar minuten in heet water. Daarna erin frommelen. En pleisters pakken voor de sneetjes in je handen... :+
 
Ik heb inderdaad ook wat ruimte gemaakt door de rubbers het luchtfilterhuis in te duwen. Terugduwen ging echter ook minder makkelijk. :P

De carbs hadden trouwens duidelijk een schoonmaakbeurt nodig. Aanslag in de vlotterbakken en de sproeierbuis en sproeiers zagen er niet opperbest uit. Niet heel dramatisch, maar toch goed dat het nu schoon is.

De luchtmengselschroeven stonden 3 tot 4 slagen uitgedraaid! D: zou dat het verbruik van 1:19 verklaren?

Wel raar dat dat ene carbdeksel anders is. Een vorige eigenaar zal ermee gekloot hebben denk ik.
Nu eens zien waar ik een enkel goed deksel vandaan haal... Ik zag er al een op Ebay staan, maar voor 25 euro inclusief verzending. :/
 
Zooi in de carburateurs is een standaard accessoire bij motoren die lang stilstaan.
Bij mijne was dit ook het geval. ( Radian , VF750SC en deze Gt550)
Ik heb voor mezelf een beetje een manier ontwikkeld om dit goed schoon te krijgen.
Geduld hebben.
Niet alles in 1 dag willen doen.
Dus carbs demonteren.
sproeiers en zo verwijderen in bakjes doen met schoonmaak vloeistof en dan tot minstens de volgende dag wat anders gaan doen.
Dan goed schoonmaken en weer monteren.
Weer wat anders gaan doen tot de volgende dag.
Dan carbs weer monteren.
Dan hou je overzichtelijke klusjes en loop je niet het risico in je haast iets te vergeten of een schroevendraaier in je duim te plaatsen.
Probeerde het voorheen in 1 dag , dit is veel relaxter en bij mij werkt dit.

Hier een filmpje van mijn ritje op de GT 550 gisteren.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad ook wat ruimte gemaakt door de rubbers het luchtfilterhuis in te duwen. Terugduwen ging echter ook minder makkelijk. :P

De carbs hadden trouwens duidelijk een schoonmaakbeurt nodig. Aanslag in de vlotterbakken en de sproeierbuis en sproeiers zagen er niet opperbest uit. Niet heel dramatisch, maar toch goed dat het nu schoon is.

De luchtmengselschroeven stonden 3 tot 4 slagen uitgedraaid! D: zou dat het verbruik van 1:19 verklaren?

Wel raar dat dat ene carbdeksel anders is. Een vorige eigenaar zal ermee gekloot hebben denk ik.
Nu eens zien waar ik een enkel goed deksel vandaan haal... Ik zag er al een op Ebay staan, maar voor 25 euro inclusief verzending. :/


Welk merk carbs heb je?
 
Hey Jaap, nee, vrijdag ben ik in Tilburg. ben er alleen vandaag vanaf een uur of 11 nog.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt niets gemist, we hadden de verkeerde pakking besteld, dus ik heb niets kunnen doen. :P

Volgende week weer een poging!
 
Zooi in de carburateurs is een standaard accessoire bij motoren die lang stilstaan.
Bij mijne was dit ook het geval. ( Radian , VF750SC en deze Gt550)
Ik heb voor mezelf een beetje een manier ontwikkeld om dit goed schoon te krijgen.
Geduld hebben.
Niet alles in 1 dag willen doen.
Dus carbs demonteren.
sproeiers en zo verwijderen in bakjes doen met schoonmaak vloeistofen dan tot minstens de volgende dag wat anders gaan doen.
Dan goed schoonmaken en weer monteren.
Weer wat anders gaan doen tot de volgende dag.
Dan carbs weer monteren.
Dan hou je overzichtelijke klusjes en loop je niet het risico in je haast iets te vergeten of een schroevendraaier in je duim te plaatsen.
Probeerde het voorheen in 1 dag , dit is veel relaxter en bij mij werkt dit.

Hier een filmpje van mijn ritje op de GT 550 gisteren.


:? Dat is wel een belangrijke factor :P Wat voor schoonmaakmiddel ;)

Persoonlijk vind ik remmenreiniger of reiniger voor carburateurs ( duh ) icm perlucht goed werken of anders ultrasoon.

En drie dagen erover doen om carb's schoon te maken en weer te monteren gaat mij toch iets te ver :+
 
3 dagen is lang natuurlijk maar ik vind het beter.
Ik ( in ieder geval) voorkom zo dat ik in mijn haast te snel alles weer in elkaar zet terwijl de sproeiers nog niet helemaal schoon zijn of zo.
Of dat ik een kabeltje vergeet op de juiste manier te monteren met extra werk tot gevolg
Schade aan mijn handen enz enz.

Daarbij gezegd , ik sta in de openlucht zonder compressor of anderszins grote gereedschappen.
Alles wat in een gereedschapskist past heb ik tot mijn beschikking.
Is voldoende maar even sproeiers uitblazen of ultrasoon reinigen is er voor mij niet bij.

En als ik bijvoorbeeld de carbs verwijderd heb was ik mijn handen en is er nog tijd zat voor andere hobby's, je vrouw of je kleinkinderen enz,enz.

Maar voor iedereen is het anders maar haast en snelheid speelt bij mij geen rol.
Het mag bij mij best een weekje langer duren.

Ik laat de sproeiers de nacht over weken in de schoonmaak azijn en daarna maak ik ze goed schoon met remmen reininger.
 
Ps nog even een vraagje .
Het rode lampje op het dashboard blijft knipperen.
Ik vermoed dat het de accu sensor is .
Is deze te repareren of kan ik hier iets aan doen om dit euvel op te lossen.

Doorverbinden , ik weet het maar als de sensor toch nog aanwezig is en hij past in de accu vind ik het niet verkeerd om dit gewoon werkend te krijgen
 
Ton: Dat moet inderdaad ook prima werken. Ik leg de messing onderdelen altijd een halfuurtje in de ultrasoon. De carbs zelf spoel ik met remreiniger en perslucht door, de messing onderdelen daarna ook nog eens.

Ik ben 4 uur op mijn gemak bezig geweest met de carbs, maar ze zijn nu nog niet gesynchroniseerd omdat ik nog geen klepdeksel erop heb zitten. :) Synchronisatie duurt echter ook niet langer dan een kwartiertje extra.

Is je accu wel in orde? Dat lampje zou toch niet voor niets moeten knipperen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan