Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750

Meestal werkt dat schakelsysteem toch met een paar haken en veren waarmee je de schakelas draait? Wellicht is er alleen maar een veer gebroken die de as laat draaien. Misschien kan het deksel waar de schakelas doorheen gaat, er zo af,d an hoeft het blok niet uit elkaar.
die gedachte had ik ook
 
Wel, belofte maakt schuld.
dus even een update van de zieke GT550!
Het defekt is idd zeer waarschijnlijk een schakelveer.
Daar kun je redelijk goed bij, maar bij deze ff niet.:N
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zit het spul achter de cardanaandrijfdinges.
Dat koste tijd, zodat Deppie en ikke maar besloten hebben de roadtrip te verzetten naar ergens begin september.
Als de GT het weer doet, zal ik het volk daar natuurlijk kond van doen.})
 
Het is te hopen dat het enkel de schakelveer is, een Kawa kwaaltje is dat de pen waar die veer op rust afbreekt en dan
een stuk uit het carter breekt. Meestal gebeurd dat bij val schade, als er iets tegen het schakelpedaal komt, maar het is een slappe
constructie , dus zou zomaar ook zonder schade er uit kunnen breken. NR 92001A,
1688558991561.png
 
Dank!
Ik slaap nu gelijk een stuk rustiger...:+

En om de feestvreugde te verhogen:
afgelopen zondag wilde de R5 niet meer schakelen terug naar de 2, de vrij of de 1.
Blokje ligt al op de werkbank.
B|Hijs fijn!
 
En vrienden, het veertje is gearriveerd en gemonteerd.*O*
Dus vandaag ff een stukkie rijden. Mocht niet alleen weg van de meester en dus moest DepDuc mee om er op toe te zien dat Gijs netjes schakelde.
Hij wou eigenlijk dat ik dat op mn blote voeten deed! :(
Nadat ik hem bedreigd had dattie vanavond dan geen eten zou krijgen, ging ie akkoord met normale laarzen.
Lekker 135 km gestuurd.:]

893c6922-0bef-42c5-8e0d-4b6dde8bb98e.jpg


Brommertje doet het weer prima!!!
 
Help!
Ik mis aan beide kanten deze afsluitdoppen:
64d1d0ed-47d1-418f-b22b-99ca591f0929.jpg

Die staan wel in een exploded view, maar hebben geen nummer. Wie heeft info hierover???
:t
 
Kalm blijven mannen. Denk om je hart! })
Ik beloof plechtig dat als ik de doppen heb, ik ook naar de roest zal kijken.O-)

En nu maar braaf je ergens anders over opwinden....
_O-
 
Goedendag, sinds kort ben ik de eigenaar van deze gt750, heeft een tijdje stilgestaan, ga em komende winter weer rijklaar maken. Motor is behoorlijk compleet, maar mist wel het ori gereedschapssetje en bakje mocht iemand nog iets hebben liggen hoor ik het graag.
IMG-9545.jpg
 

Bijlagen

  • kawasaki gt750.jpg
    kawasaki gt750.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 2
Hallo GT-fans!

Gelukkig gaat het met Gijs en de GT uitstekend!
Sinds de aanschaf, nu twee jaar geleden, zo'n dikke 20000 km bij elkaar gevijsd.:]
Zo was ik laatst op bezoek bij de Deputy (das 170 km enkele reis).
Hij wilde niet dat ik dezelfde dag terug ging. Das te veel op een dag voor zo'n oude man, zei ie!:(
Dus mocht ik een paar dagen blijven logeren.
Toen ik aankwam was het reeds donker. En omdat de GT550 hoog op de lijst van gejatte motoren staat}), deed ik hem even op slot, je weet maar nooit.
De volgende dag kwam de Dep met een brede grijns naar mij toe en zei: de GT staat er gelukkig nog. Waarom ie dat zo grappig vond??
Wel ter lering ende vermaak:
6c99ce32-220e-4735-ad6b-5bfed3955cfe.jpg

Het was echt heel donker hoor!:Y
PS
Omdat Dep me uitlachte heb ik voor straf al zn bier opgedronken en alle kaas en worst blokjes opgegeten.})
 
Verrek! Ja nu je het zegt.... })

(Heb er een paar gevonden in de USA. Slechts 44 Dollar per stuk!!)'(
Rij dus nu maar doppenvrij})
 
Hallo GT-fans!

Gelukkig gaat het met Gijs en de GT uitstekend!
Sinds de aanschaf, nu twee jaar geleden, zo'n dikke 20000 km bij elkaar gevijsd.:]
Zo was ik laatst op bezoek bij de Deputy (das 170 km enkele reis).
Hij wilde niet dat ik dezelfde dag terug ging. Das te veel op een dag voor zo'n oude man, zei ie!:(
Dus mocht ik een paar dagen blijven logeren.
Toen ik aankwam was het reeds donker. En omdat de GT550 hoog op de lijst van gejatte motoren staat}), deed ik hem even op slot, je weet maar nooit.
De volgende dag kwam de Dep met een brede grijns naar mij toe en zei: de GT staat er gelukkig nog. Waarom ie dat zo grappig vond??
Wel ter lering ende vermaak:
Bekijk bijlage 1934148
Het was echt heel donker hoor!:Y
PS
Omdat Dep me uitlachte heb ik voor straf al zn bier opgedronken en alle kaas en worst blokjes opgegeten.})
Kaas en worst blokjes? Geen paddo's en biefstuk meer? Dus ook in huize Depp heeft de crisis toegeslagen. 😳 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan