Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Absoluut nr3
Is ook wel een meerjaren project deze fiets zeg
Nr. 3 zonder dat opstaande stuk op het eind.
Die uitlaten zijn erg netjes geworden! Hoe heb je die lassen nou vlak geslepen?
Ik zou voor kuip nr. 1 gaan
Nr. 3 zonder dat opstaande stuk op het eind.
Kijk mooi!
Tof he zo'n zaagje! Ik heb er begin dit jaar ook een gekocht, kon er 128mm vierkant mee zagen. Heb hem nu zo gemodificeerd dat ik tot 200 kan zagen EN ik kan hem ook rechtopstaand gebruiken nu voor als ik onderdelen even los moet zagen oid, ideaal!
Is inderdaad ideaal!
Hoe heb jij hem gemodificeerd dan?
Werk natuurlijk in de garage van mijn ouders en die hebben dit gevaarte nog niet gezien, dus ik ben benieuwd naar de reacties
Foto's zeggen meer dan.. Ik moet de mijne ook nog aanpassen, heb hetzelfde model als hier boven, maar probleem is inderdaad dat door de hoekinstelling je bij zagen op 90 graden het probleem hebt dat je niets in kan spannen korter dan 5cm ofzo, erg lastig..Ik heb geen huvema, maar een of anders oostblok gemaakt ding geloof ik. Bij mij was de beperkende factor het klemstuk, dus dit heb ik aangepast. Hierdoor kan ik dus onder 90 graden de hele opening van de beugel gebruike zeg maar, 200, en dan valt ie nog net over een blok van 90mm heen.. Als ik de modificatie monteer kan ik niet meer van hoek verandere.
Het rechtop staande kunstje is eigenlijk heel makkelijk, cilinder loshalen , ding rechtop zettten en zelfgemaakt iets groter geleiderplaatje monteren.
Het zwakste punt van deze blokken is de spanner van de balansas/ oliepomp, die is geheid kapot.
Die geleider ziet er zo vreemd uit door het slaan van de ketting. Die spanners gaan hooguit 10000 kilometer mee daarna begint de ketting te klapperen en dat gaat meestal nog 50 a 60000kilometer goed. Dan breekt de ketting en heeft het blok geen smering meer.
Die spanner heeft een vreemde manier VA blokkeren om het klapperen tegen te gaan.
Het is eigenlijk een te grote/ruime moer waar de bout zo scheef insteekt dat hij toch grip krijgt.(lastig om uit te leggen). De scherpe kanten van de schroefdraad slijten af waardoor hij niet meer pakt en je de spanner kan indrukken.
Ik heb het opgelost met een kunststofring om de bout zodat ik hem niet meer in kan drukken.
Een heel gepiel om de juiste dikte te krijgen. Je moet de blokdelen en krukas monteren om de juiste maat te kunnen meten
De balanskettingen slijten hard,dus die moet je echt opmeten. Bij Kawasaki is daar een afkeurmaat voor, staat in wph.
Die van mij had 17000 kilometer gelopen en alleen die delen waren stuk en totaal versleten verder was alles nog in nieuwstaat.
Foto's zeggen meer dan.. Ik moet de mijne ook nog aanpassen, heb hetzelfde model als hier boven, maar probleem is inderdaad dat door de hoekinstelling je bij zagen op 90 graden het probleem hebt dat je niets in kan spannen korter dan 5cm ofzo, erg lastig..
Heb al een paar ideetjes opgedaan online:
[afbeelding]
[afbeelding]