Kawasaki Z900RS

Weet je wat het is @Double-O-Zombie, ik ga teveel om met mijn Nederlandse collega’s en verkondig daardoor nu ook mijn mening als feiten. Dus maak van mijn vorige opmerking “ik vind de matgroene rs de derde mooiste versie” 😉 en leg mijn mening lekker naast je neer. Nu de éne belediging is vervangen door de andere wil je de pdf misschien alsnog delen 😇

Heb trouwens ineens de gewraakte post eventjes aangepast - speciaal voor jou!

Toen ze net uitgekomen waren, vond ik de candytone helemaal AF, de zwarte ok, en de mat groene bwah... En die volgorde is helemaal veranderd met ze meer en meer te zien. Na eerst nog de zwarte als favoriet te hebben gehad, is het uiteindelijk de mat groene geworden. De groen gele vind ik ook zeer geslaagd. Maar net als de candytone is de kleur mij misschien iets te fel of te vrolijk om altijd op rond te rijden. De grijze vind ik dan weer minder mooi.

Het is net een kwestie van smaak he 😉
 
Gewoon je motor laten wrappen kost €300-€400 piek en kan je net zo gek doen als je maar wilt. Ik vind deze rizoma uitvoering (foto’s) nog steeds erg gaaf zo in het zwart lekker badass 😎
 

Bijlagen

  • 080C7CBB-B1F5-4D60-89AD-55DCF5CB0E57.jpeg
    080C7CBB-B1F5-4D60-89AD-55DCF5CB0E57.jpeg
    101,3 KB · Weergaven: 22
  • 563DA4B8-1A6C-405F-94BB-9E6294B67263.jpeg
    563DA4B8-1A6C-405F-94BB-9E6294B67263.jpeg
    84,4 KB · Weergaven: 22
In Japan en the USA zijn wat gasten die hun Z overspuiten, heb al de meest vette creaties voorbij zien komen, alle kleuren van de regenboog, soms letterlijk. Van de fabriekskleuren vind ik de grijze met groene café op dit moment de mooiste, maar ik vind juist de non-café de mooiste vormen hebben.. keuzes keuzes.
maar ook gewoon blij met m’n bruine :)
 
Dag Luitjes,

Nieuw hier. Van het weekend mijn Z1000SX ingeruild voor een Z900rs Cafe (2018). Heb nu nog maar 100km (snelweg) ervaring op hagelnieuwe banden en koud wegdek dus over de rijeigenschappen kan ik nog niet veel zeggen. Wel had ik een grote grijns op mijn gezicht. Denk dat het wel goed zit, ondanks de overstap van een al heerlijke motor.
Over het algemeen doe ik het onderhoud zelf, maar dan wel aan de hand van een werkplaatshandboek. Helaas kan ik die niet vinden. Iemand een gouden tip?

Groet, Danny.

btw: dit is mijn 11e Kawa in 40 jaar rijplezier.
 
Ja, ga met een kilo goud naar de kawasaki dealer. Dat is zo ongeveer de prijs van de service manual... Mocht je succes hebben met een pdfje te vinden, ik ben ook op zoek. Als ik er eentje vind zal ik hem hier ook wel delen...
 
Welke Kawasaki’s heb je zo gehad dan? Foto’s mogen hoor 😉 Wel een beetje éénkennig wat motoren betreft? Ik maak mezelf wijs dat ik dat niet ben, maar ik vrees dat de derde K onderweg is...
 
Van blauw naar groen. Naast 11 Kawa's heb ik ok nog een Honda, Suzuki en 2 Yamaha's gehad, maar kwam toch altijd weer uit op Kawasaki. De laatste 20 jaar niet anders meer gedaan. Dat waren vooral 3 ZRX-en.
 
Vandaag nog een ritje gemaakt.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1612468273791.jpg
    FB_IMG_1612468273791.jpg
    105,1 KB · Weergaven: 26
Maar stil hier! Nog iemand spannende dingen meegemaakt? Ik ben net voor de 3e keer op 1.5 jaar lek gereden. Eerste keer was het een nageltje, 2e keer 2 hoefnagels (serieuze joekels!), en nu begint moeder natuur zich ook al tegen mij te keren. Afgelopen weekend zat er een houten stekel of doorn in |(. Had er zelf een wiek ingestoken, maar band bleef afgaan. In de motorzaak hebben ze er opnieuw een wiek in gestoken. Had precies toch liever gehad dat ze er langs de binnenkant een stop hadden ingestoken,, maar ze zijn er precies toch gerust in dat dit als permanente oplossing kan dienen. Ik hoop het ook :X
 
ja rustig ! t is ook pas 1 maart, sommigen staan denk ik nog in de (winter)schorsing.
vorige weekend wel heerlijk gereden, ommetje van 120km. pas in de namiddag werd het wat frisjes.

op korte termijn wil ik wel een ander stuurtje en handvat verwarming plaatsen.
 
Update: ik heb nog 5 sleutelhangers
Prijs €9,95 per st ex verzendkosten.
 

Bijlagen

  • 894B61B6-D967-43C6-8821-B9A468A89308.jpeg
    894B61B6-D967-43C6-8821-B9A468A89308.jpeg
    79,9 KB · Weergaven: 15
  • 5AC70597-72BC-48A0-8681-A163030D9F9C.jpeg
    5AC70597-72BC-48A0-8681-A163030D9F9C.jpeg
    85 KB · Weergaven: 11
  • 0931189A-930B-46D1-802F-A04ADD1F3BBF.jpeg
    0931189A-930B-46D1-802F-A04ADD1F3BBF.jpeg
    71,4 KB · Weergaven: 12
@ madvo69
We gaan eens kijken of dat gaat lukken en wat dat gaat kosten, vandaag zijn er twee naar België gegaan dus tsja waarom ook niet naar Oostenrijk dan 😄
 
Maar stil hier! Nog iemand spannende dingen meegemaakt? Ik ben net voor de 3e keer op 1.5 jaar lek gereden. Eerste keer was het een nageltje, 2e keer 2 hoefnagels (serieuze joekels!), en nu begint moeder natuur zich ook al tegen mij te keren. Afgelopen weekend zat er een houten stekel of doorn in |(. Had er zelf een wiek ingestoken, maar band bleef afgaan. In de motorzaak hebben ze er opnieuw een wiek in gestoken. Had precies toch liever gehad dat ze er langs de binnenkant een stop hadden ingestoken,, maar ze zijn er precies toch gerust in dat dit als permanente oplossing kan dienen. Ik hoop het ook :X
Ik heb net nieuwe banden en heb besloten deze te vullen met Ride-On. Hoor daar veel positieve berichten over. Eventuele lekken worden meteen afgedicht en de banden hoeven niet meer gebalanceerd te worden. Wordt vervolgd....
 
Hij staat weer in de schuur, nieuw rizoma stuurtje erop laten zetten om de cafe racer look af te maken.
 

Bijlagen

  • 31D05CC4-5D31-477E-9200-4D3568A451A4.jpeg
    31D05CC4-5D31-477E-9200-4D3568A451A4.jpeg
    390,4 KB · Weergaven: 34
  • 7C24D16A-6646-47DF-A5A4-10A14B4B7569.jpeg
    7C24D16A-6646-47DF-A5A4-10A14B4B7569.jpeg
    311 KB · Weergaven: 35
  • 97BB6BC7-C294-4B05-8427-F928DFAFEF90.jpeg
    97BB6BC7-C294-4B05-8427-F928DFAFEF90.jpeg
    378,8 KB · Weergaven: 34
  • D22043ED-190B-4B56-8994-3D82C6C820FC.jpeg
    D22043ED-190B-4B56-8994-3D82C6C820FC.jpeg
    370,8 KB · Weergaven: 32
Ik heb net nieuwe banden en heb besloten deze te vullen met Ride-On. Hoor daar veel positieve berichten over. Eventuele lekken worden meteen afgedicht en de banden hoeven niet meer gebalanceerd te worden. Wordt vervolgd....
Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb toch altijd enige scepsis bij dit soort "wondermiddeltjes". Juist de website eens gecheckt en vind het nogal warrige boel.

Aldus hun FAQ:

"Ik heb een voorwerp uit de band verwijderd maar het lek dicht niet. Hoe kan dit?​

Ride-On bevat een combinatie van vezels die helpen om de lekken af te dichten. Wanneer deze groter zijn dan het lek zelf, kan het helpen om de inrijding (voorzichtig) iets groter te maken."

En:
"Hoewel Ride-On voor een permanente reparatie zorgt, adviseren we om de band altijd door een specialist te laten controleren."

Verder is er heel weinig info te vinden over hoe het werkt en óf het werkt.

Gisteren ook nog dit filmpje van FortNine gezien, ik denk dat Ride-On ook in die categorie thuishoort:

Mijn mening natuurlijk, iedereen is vrij om te doen wat hij/zij wil. Ben wel benieuwd hoe jouw praktische ervaring is, dus laat het zeker weten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan