Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki ZX12 single sided swingarm project


kuipwerk met halve topkuip + flinke bellypan?
 
Heb niet stil gezeten.

Heb een as van een Triumph 955 op de kop getikt en aangepast zodat hij in de duc Marchessini velg past.



Hij is veel langer dan dat voor de Marchessini velg bedoeld is.



De diameter van de velg is 52mm en dat van de Triumph as 40mm.



Oplossing om een opvulbus te draaien waarna met stikstof te laten krimpen en in de velg te persen. Voor de zekerheid hecht ik hem nog aan de binnenkant met een las.







Hier heb ik de as afgekort met de maat erbij zodat de excentermoer het achterwiel vast gezet kan worden.



Zit als gegoten



Zo vast als een huis!!!! Alsof het zo hoort. Ben dik tevreden

 
Volgende stap is het Ohlins voorvork pas te maken.

Ik heb deze van de Aprilia RSV4 2006 gekocht. Probleem is de diameter op de kroonplaat.
Van de ZX12 is deze 52mm. De T-stuk is wel hetzelfde 56mm als de Aprilia.

Van de Aprilia is de bovenkant 51mm. Moet dus vul bussen draaien.



 
Laatst bewerkt:
En jij zegt geen technische achtergrond te hebben?
Geloof er geen biet van hihi.
Goed bezig man! Ook serieuze spullen gekocht zeg...mooi
 
Mannen,

Ik heb wat ideeen in mijn hoofd en kan leuk met een schuifmaat overweg
Daarnaast heb ik in mijn kennissenkring dat een draaibank heeft.

Probeer soms ook maar wat. Ben niet bang om iets te verkloten. Maar het lukt me aardig.
Ikzelf ben software engineer zoals ze dat noemen.

Mijn dagelijkse werk is software aanpassen van motormanagement etc.....
Alles wat met brandstof/compressie/ontsteking te maken heeft fascineert mij
 
Stripje 0.5mm dik staa/alu plaat rollen tot een busje werkt ook en veel simpeler. Dacht dat het 53 was ipv 52 btw.

Heel mooi project overigens.
 
Rijwiel gedeelte paar weken geleden



Rijwiel gedeelte nu



Subframe met 2 bouten vast gezet. Om te kijken hoe het achterwiel staat.



Ruimte links achterwiel tot het frame:



Ruimte rechts achterwiel tot het frame:



Op dit moment heb ik een verschil van 1.78mm
In het achterhoofd dat er nog nieuwe lagers geperst moeten worden ten opzichte van de achterbrug tussen het frame.

Met andere woorden eventuele correctie is 0.89mm.
Toch handig om een beetje om te kunnen gaan met een schuifmaat. Al zeg ik hetzelf
 
Laatst bewerkt:
lol, fabriek-af zit er grotere speling op.
Top bezig, het zijn deze 'details' die het hem doen. We lezen met plezier mee.
 
Wauw!! Worden de bussen om de poten gekrompen oid? Of komt er nog een "snip" in de bussen voor t klemmen?
 
Van het weekend moet het subframe eraan geloven.

Ik weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken. Mijn bedoeling is om de achterkant een stuk korter te maken.
Ik heb een Z1000r achterkant en deze moet ik aanpassen op het subframe.

Probleem wat ik nu zie is dat deze een stuk hoger komt.







Een totaal nieuwe subframe maken gaat in dit geval niet makkelijk. De tank zit namelijk behoorlijk in de weg.
 

Als dit een haast klus is ben ik benieuwd wat er gaat komen als je de tijd er voor neemt.