Zeta-boy,
Jazekers heb ik verstand van hypothekers, eh... ik bedoel motoren en ook van de techniek. Ik mag dan een vrouw zijn maar dat zegt echt niks want vrouwen zijn ook tot veel in staat. Toch bedankt voor het lieve compliment.
JK,
Jij rijdt nu op een 600 cc, jouw ervaring op een 250 cc is een XR 250. Da's een crossmotor en zeker niet te vergelijken met de ZZ-R 250. Geen enkele 250 crosser rijdt 170 km/uur omdat je dat simpelweg nooit haalt op een crossbaan. Daar gaat het om de kracht onderin en de korte sprints.
Ik heb op een XL 250 gereden (off-road) en die was ook niet in zijn sas op de snelweg.
Hoe een 250 rijdt heeft veel te maken met
a) waarvoor de motor bedoeld is
b) het koppel
c) het vermogen, de ene 250 heeft meer vermogen dan de andere
Maar dit wist je waarschijnlijk al.
BTW, Ik vind jouw reacties hier erg leuk om te lezen!
BodaggE,
Welke 250 rijdt je nu? Ik ben nieuwsgierig geworden na je reactie omdat je zegt dat je ook wel op een ZZ-R 250 zou willen rijden.
Frits Bolkestijn,
Gave foto's!
Maar ik snap niet waarom jouw Impulse zo vaak stuk ging. Ik heb met de mijne 26.000 km gereden zonder dat er maar ooit iets mee was. Het enige probleem wat ik met mijn Impulse had was dat ie bij lange ritten op de snelweg in warm weer oververhit raakte. Ik moest haar dan even op de vluchtstrook parkeren en na 10 minuten liep ze dan wel weer. Was nooit echt een probleem, het is een enkele keer gebeurd.
Misschien had jij een maandag-Impulse? Mijn vader noemde altijd motoren die vaak iets hadden maandag-motoren, die waren volgens hem op maandag gemaakt en de werknemers waren nog niet bijgekomen van het weekend.
De Impulse is en blijft een apart fietsje, het mooiste fietsje van de Katana-lijn van Suzuki.
Enneh, waarom heb jij die CB350F nog in je schuur staan? Die van mij had destijds een lekke koppakking dus die moest de deur uit.
Nog iets over de ZZ-R 250:
Nog een paar opmerkingen over deze motor, ik heb nu zo'n 500 km gereden.
De spiegels bieden een goed zicht op de weg achter me in plaats van op mijn armen. Boven de 150 km/uur beginnen ze te zwabberen maar het zicht blijft goed. Ze hebben niet een trillend beeld zoals sommige motoren hebben.
De actieradius is ongeveer 350 km (zonder reserve), ze reed met mijn rijstijl 20 km/uur.
(dat is erg netjes maar wel heel wat minder dan mijn Yamaha XV 250 die 1:35 reed)
Het opbergvakje links in de kuip is ideaal voor mijn schijfremslot, da's nu ook weer opgelost.
De acceleratie van 120 naar 150 is vlot, ook bovenin is deze Kawa een krachtpatsertje.
Een minpuntje:
Mijn buurman zag mijn nieuwe motor en die wil nu ineens graag een keertje achterop zitten, dat wilde die vroeger nooit!