Kenteken verbergen bij uploaden pic's van je motor?

Ik zie het altijd als je pincode. Als iemand naar je toekomt en vraag naar je pincode en je gaat moeilijk doen / niet vertellen, dan zal deze persoon, zodra hij je pincode weet deze niet snel vergeten.
Als je het hem meteen verteld is hij hem een paar uur later kwijt (tenzij ie hem op schrijft natuurlijk).

Vindt dit een beetje slap argument imho.
Als jij mij een 4 (of desnoods 8) -cijferige code vertelt, dan weet ik die de volgende dag nog.
En als jij je code niet vertelt, dan komt deze persoon er toch helemaal niet achter?
Of zie ik dat nou helemaaaal verkeerd? |(
 
Ik zie het altijd als je pincode. Als iemand naar je toekomt en vraag naar je pincode en je gaat moeilijk doen / niet vertellen, dan zal deze persoon, zodra hij je pincode weet deze niet snel vergeten.
Als je het hem meteen verteld is hij hem een paar uur later kwijt (tenzij ie hem op schrijft natuurlijk).

Hoe kan iemand je pincode onthouden als je hem niet geeft?

Iemand die naar je pincode vraagt en daar kwaad mee wil, die zal hem heus wel onthouden, ongeacht de wijze waarop je hem geeft.

Motoren, zeker dure motoren, worden gestolen op bestelling. Het is voor een dief dan veel werk om allerlei straten af te struinen op zoek naar motoren. Die staan dan ook nog eens vaak binnen, dus ze moeten gaan doen om iemand te volgen om te achterhalen waar die motor staat.

Veel makkelijker is het dan om het web af te struinen naar foto's van motoren en bij de gevonden motor een adres te zoeken. Met de juiste contacten heb je binnen notime een adres te pakken als je een kenteken hebt.

En ja, dat is al met al ook best nog veel werk maar een fractie van het werk van posten langs de weg, wachtend op die ene motor die "in bestelling staat".

En wat de MM betreft, ik weet zeker dat daar ook gasten tussenlopen met minder goede bedoelingen op zoek naar waar voor hun opdrachtgevers.
 
Aan de andere kant weet iedereen hier dat je een Kawasaki ninja250r '09 hebt.. en als de rest van je gegevens gemakkelijk te vinden is, hebben ze daar ook zo het kenteken bij (plus de motor natuurlijk :X ) ... dus misschien moet je dat ook maar niet zo opzichtig hier zetten :?

daarom gebruik op een forum ook nooit eigen gegevens ;)
 
Hoe kan iemand je pincode onthouden als je hem niet geeft?

Iemand die naar je pincode vraagt en daar kwaad mee wil, die zal hem heus wel onthouden, ongeacht de wijze waarop je hem geeft.

Motoren, zeker dure motoren, worden gestolen op bestelling. Het is voor een dief dan veel werk om allerlei straten af te struinen op zoek naar motoren. Die staan dan ook nog eens vaak binnen, dus ze moeten gaan doen om iemand te volgen om te achterhalen waar die motor staat.

Veel makkelijker is het dan om het web af te struinen naar foto's van motoren en bij de gevonden motor een adres te zoeken. Met de juiste contacten heb je binnen notime een adres te pakken als je een kenteken hebt.

En ja, dat is al met al ook best nog veel werk maar een fractie van het werk van posten langs de weg, wachtend op die ene motor die "in bestelling staat".

En wat de MM betreft, ik weet zeker dat daar ook gasten tussenlopen met minder goede bedoelingen op zoek naar waar voor hun opdrachtgevers.


Als je je pincode niet geeft zal het lastig worden. Als je hem uiteindelijk wel geeft blijft het geval dat je moeilijk hebt gedaan beter hangen (heej dit is zonder mensen die kwaad willen).

Tuurlijk lopen hier ook (motor)dieven rond (hallo overigens ;) ), maar dat wil niet zeggen dat ze niet gaan jatten als ze het kenteken niet hebben. Hmm, zet me aan het denken MF megameeting..... veel motoren allemaal met zichtbaar kenteken. Oh shit :X

Ik ben van mening dat je mensen best kunt vertrouwen. Als je een foto op internet al niet kunt vertrouwen, zal je je motordealer dan wel kunnen vertrouwen? Een vriendin van mij woont in een 'ongure' buurt. Lees hier wordt door de bewoners flinkt gejat, maar omdat zij goed contact heeft met hun zijn zij degene die andere dieven van haar spullen weghouden.

Als ik gegevens van iemand wil weten, krijg ik ze, misschien moet ik in sommige gevallen wat meer moeite doen, maar uiteindelijk krijg ik ze en waarschijnlijk zelfs binnen een dag. Als je een bepaald type fiets zoekt, kan die ene dag er ook nog wel bij.

En dan bedenk ik me net dat een dief wel eens under cover bij de politie op de afdeling flitspalen kan werken...

EDIT: even een aanvulling. Ik val onder de categorie 'muts'. Ik heb menig keren mijn huissleutels in mijn deur laten zitten, in mijn fiets (die vervolgens een week op station stond), de voordeur open laten staan (terwijl ik aan het werk was), etc. Telkens is dit goed afgelopen, misschien is mijn vertrouwen in de mensheid daarom wat hoger dan normaal ;)
 
Laatst bewerkt:
Laat de eerste zich hier melden die nadelige gevolgen heeft ondervonden van een zichtbaar kenteken op een geplaatste foto. :+

Gaat een hele tijd duren denk ik... :z :z :z

PS: en dan bedoel ik niet zo een foto van het CJIB :X
 
Laatst bewerkt:
misschien is mijn vertrouwen in de mensheid daarom wat hoger dan normaal ;)
Als ik dat allemaal zo lees is dat absoluut het geval. Fotos op internet zijn bijvoorbeeld nauwelijks te vertrouwen. Dealers kun je wel vertrouwen, maar ook daar geldt dat je lelijk de boot in kunt gaan als je niet je kop erbij houdt. Er zijn gewoon te veel mensen op de wereld die schijt hebben aan moreel gedoe en serieus overwegen om het te stelen van jou, ook al hebben ze dat nog niet eerder gedaan. Er zijn zelfs mensen die stelen van anderen omdat ze denken dat ze daar recht op hebben.
 
Nee maar op straat is maar net een tref om je tegen te komen, en dan? Moeten mensen je naar je huis volgen? (gebeurt ook wel trouwens :X ) Maar dat is nog altijd anders dan vanuit je luie bureaustoel wat klikken en typen (en daarna ophalen).

Hoezo ophalen, de enigste informatie kan je ophalen via RDW staat
toch geen naam en adres bij. Willen ze jou motor hebben, dan achter-
volgen ze je wel en rossen jou van je motor, dat is dan toch niet te
voorkomen.
 
Hoezo ophalen, de enigste informatie kan je ophalen via RDW staat
toch geen naam en adres bij.

Er zijn voldoende achterdeurtjes om ook die naam en adres erbij te hebben.

Een online fotoboek met motoren en kentekens is gewoon een catalogus voor de professionele dief.
 
Het meest gebruikte misbruikte argument om een politiestaat in te voeren.

Ik ben zo paranoide als maar kan. Ik ga ervanuit dat iedere mail wordt gecontroleerd en ieder telefoontje wordt afgeluisterd.
Met dank aan "echelon" en aanverwante instellingen.
wat zal jij slecht slapen zeg :X
misschien wordt je wel bespioneerd :P
 
wat zal jij slecht slapen zeg :X
misschien wordt je wel bespioneerd :P

SLAPEN? :? :o :o :o

No way. Wedden dat er dan ineens zwarte helicopters met donkergeklede commando's van de nieuwe wereldorde landen in mijn tuin?

Maar even serieus. Het gemak waarmee aan alle kanten privacy wordt opgeofferd onder het mom van "je hebt toch niet wat te verbergen?" vind ik erg kwalijk.

Ik zal dus zelf ook nooit mijn nummerplaat posten op het internet.

Sowieso is het doodseng hoeveel informatie je stiekem toch nog over jezelf laat rondslingeren.
 
Er zijn voldoende achterdeurtjes om ook die naam en adres erbij te hebben.

Een online fotoboek met motoren en kentekens is gewoon een catalogus voor de professionele dief.

:^

Precies, en daar gaat 't om.

Stel ik zoek een CBR1000RR ofzo..

Ik ga naar motor-forum (of google want daar komen ook al die MF plaatjes op)

Ga naar 't cbr topic. Zoek een mooie uit, waarsch. staat er ook al bij de gebruiker in welke plaats die woont (guilty as charged ;) ) alleen straat en huisnr. zijn onbekend..


En de opmerking die geplaatst werd van: wie heeft 't 'ns ondervonden?
Dat is toch ook onzin? Want wie weet er nou achteraf, wanneer z'n fiets weg is, waarom/wie/hoe hij gejat is?

Ik ben niet zeer bang dat 't gebeurd, maar voor mij is 't een kleine moeite om de foto's waar uberhaupt een kenteken op staat, even te bewerken ;)
 
SLAPEN? :? :o :o :o

No way. Wedden dat er dan ineens zwarte helicopters met donkergeklede commando's van de nieuwe wereldorde landen in mijn tuin?

Maar even serieus. Het gemak waarmee aan alle kanten privacy wordt opgeofferd onder het mom van "je hebt toch niet wat te verbergen?" vind ik erg kwalijk.

Ik zal dus zelf ook nooit mijn nummerplaat posten op het internet.

Sowieso is het doodseng hoeveel informatie je stiekem toch nog over jezelf laat rondslingeren.

Nee dat is niet eng. Wantrouwend zijn en je nummerplaat/gsm/voornaam niet durven te geven, das pas eng.
Kijk op internet is iedereen heel voorzichtig, althans als ik dit topic zo lees. Gelukkig bestaat er wat meer dan internet alleen. In real-life zijn de meeste lang niet zo wantrouwend, heel apart want daar gebeurd het allemaal. Mijn kentekenplaat is echt geen privacy. Er zijn meer mensen per dag die hem kunnen lezen. Dingen die ik prive wil houden zijn toch wel meer dan alleen nummers.

En waarom vind je het erg als het onder het mom van "je hebt toch niet wat te verbergen?" op internet komt te staan. Als je zo wantrouwend bent, zoals de meeste hier, kun je toch niet meer normaal leven?
 
Het is echt bizar hoeveel informatie je met een kenteken kan achterhalen. Ik werkte destijds bij een autodealer met een speciaal programma. Kwam een keer een ferrari langs rijden. typte zijn kenteken in en binnen 20 seconde wist ik de naam van de eigenaar hoe oud hij was en waar hij woonde.

Tuurlijk is het zo dat ze je ook op straat kunnen volgen, maar hoe groot is die kans? wilt iemand een soort gelijke motor als die van jou pikken is het via internet veel makkelijker en sneller te achterhalen waar te vinden.

Zelf ben ik ook niet zo heel moeilijk met mijn persoonlijke gegevens maar je moet het natuurlijk ook niet te makkelijk maken ;)
 
SLAPEN? :? :o :o :o

No way. Wedden dat er dan ineens zwarte helicopters met donkergeklede commando's van de nieuwe wereldorde landen in mijn tuin?

Maar even serieus. Het gemak waarmee aan alle kanten privacy wordt opgeofferd onder het mom van "je hebt toch niet wat te verbergen?" vind ik erg kwalijk.

Ik zal dus zelf ook nooit mijn nummerplaat posten op het internet.

Sowieso is het doodseng hoeveel informatie je stiekem toch nog over jezelf laat rondslingeren.
ik ben wel met je eens dat je best veel over mensen kan vinden.

ik heb zelf een aantal jaar geleden mee gedaan met zo'n water pistool spel (je krijgt een naam en die persoon moet je dan "neerschieten" met een water pistool en op de zelfde manier is er ook iemand naar jou opzoek).
Dan ben je dus actief naar iemand opzoek en ondanks dat mijn "target" jansen heten heb ik m toch gevonden maar dat gaat echt niet in een dag :X
 
Ik heb behoefte aan privacy op het internet. Er zijn vast wel lui die mijn identiteit uiteindelijk weten uit te roken, maar de gemiddelde pipo lukt dat niet. Maar zodra een kenteken aan mijn nick gekoppeld kan worden, is het natuurlijk uit met de anonimiteit.
Ik ben niet bang voor mijn motor (al heeft 'ie een schitterend roze biesje), maar heb geen zin om irl iemand tegen te komen die mij aanspreekt op iets dat ik 5 jaar geleden in een vlaag van onbezonnenheid op een forum heb geschreven.
 
Maak me er niet zo druk over...Als ik op straat rij dan zien ze het toch en als je zo mijn adres wilt achterhalen....Succes, want daar staat de motor toch niet...
 
Maak me er niet zo druk over...Als ik op straat rij dan zien ze het toch en als je zo mijn adres wilt achterhalen....Succes, want daar staat de motor toch niet...

Sorry, maar heb je de afgelopen reacties wel gelezen :?

Op straat rijden, en dan de motor tegenkomen die ze zoeken.. Die kans is zó klein..
Op internet "shoppen" en dan de gegevens achterhalen is 10x makkelijker.


En dat jou motor niet op dat adres staat.. heb je mazzel mee dan als het om deze kwestie gaat.

Het dikgedrukte is al vaak genoeg gezegd, en voor mij ook de enige reden om enigszins voorzichtig te zijn met m'n kenteken.
 
Ik heb behoefte aan privacy op het internet. Er zijn vast wel lui die mijn identiteit uiteindelijk weten uit te roken, maar de gemiddelde pipo lukt dat niet. Maar zodra een kenteken aan mijn nick gekoppeld kan worden, is het natuurlijk uit met de anonimiteit.
Ik ben niet bang voor mijn motor (al heeft 'ie een schitterend roze biesje), maar heb geen zin om irl iemand tegen te komen die mij aanspreekt op iets dat ik 5 jaar geleden in een vlaag van onbezonnenheid op een forum heb geschreven.

Groot gelijk.

Zelfde geldt voor die idiote mf stickers. Dikke no-go hier.
 
Sorry, maar heb je de afgelopen reacties wel gelezen :?

Op straat rijden, en dan de motor tegenkomen die ze zoeken.. Die kans is zó klein..
Op internet "shoppen" en dan de gegevens achterhalen is 10x makkelijker.
Jij ook niet, want die dieven zijn best slim en weten dat er zat meetings zijn waar heel veel mooie motoren staan, met kentekenplaten


Ik zou dus naar bvb de MegaMeeting gaan, foto's maken en jatten maar :Z
 
Nee dat is niet eng. Wantrouwend zijn en je nummerplaat/gsm/voornaam niet durven te geven, das pas eng.
Kijk op internet is iedereen heel voorzichtig, althans als ik dit topic zo lees. Gelukkig bestaat er wat meer dan internet alleen. In real-life zijn de meeste lang niet zo wantrouwend, heel apart want daar gebeurd het allemaal. Mijn kentekenplaat is echt geen privacy. Er zijn meer mensen per dag die hem kunnen lezen. Dingen die ik prive wil houden zijn toch wel meer dan alleen nummers.

Als ik een bepaald type motor wil stelen, is het lekker makkelijk om een lijst met adressen te hebben waar ik die motoren kan vinden en vervolgens die adressen af te gaan om te kijken hoe makkelijk het is om ze te stelen. Veel makkelijker dan te gaan posten op strategische lokaties en de motoren die langskomen te volgen.

Net zoals het Internet de garage sale heel groot heeft gemaakt dankzij marktplaats en aanverwante sites, maakt het de reikwijdte voor de motordief ook een stuk groter.

Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar ik poets liever mijn kenteken even weg.
 
:^

Precies, en daar gaat 't om.

Stel ik zoek een CBR1000RR ofzo..

Ik ga naar motor-forum (of google want daar komen ook al die MF plaatjes op)

Ga naar 't cbr topic. Zoek een mooie uit, waarsch. staat er ook al bij de gebruiker in welke plaats die woont (guilty as charged ;) ) alleen straat en huisnr. zijn onbekend..


En de opmerking die geplaatst werd van: wie heeft 't 'ns ondervonden?
Dat is toch ook onzin? Want wie weet er nou achteraf, wanneer z'n fiets weg is, waarom/wie/hoe hij gejat is?

Ik ben niet zeer bang dat 't gebeurd, maar voor mij is 't een kleine moeite om de foto's waar uberhaupt een kenteken op staat, even te bewerken ;)


B| pas op jij he...











:+
 
Hoe dom kunnen mensen zijn....

Van veel lieden op dit forum is binnen een kwartier een prachtig gedetailleerd profiel samen te stellen, uitsluitend op basis van door hen zelf verstrekte informatie. Men vertelt direct, of indirect, in welke omgeving men woont, op welke wegen ze rijden, wat voor huis ze hebben, waar de motorfiets staat, of het schuurtje wel stevig is of niet, dat de hond niets doet, ze ruzie met de buren hebben, welke auto ze bezitten, wat voor fototoestel, hoe hun vriendin heet, wanneer ze op hun werk zitten.... .etc. etc.

Soms weet je op grond van een paar posts al genoeg. Gewoon wat informatie bij elkaar rapen, je gezonde verstand gebruiken en misschien eens in de buurt gaan kijken of daar inderdaad die sukkel met die mooie splinternieuwe superport rondrijdt die via MF zo trots (per ongeluk) uitgelegd heeft dat zijn fiets makkelijk te jatten valt.

Nee ik steel geen motorfietsen, maar het lijkt me een kleine moeite.
 
mijn motor staat op mijn naam...

dat houdt dus in dat een beetje handigert helemaal mijn kenteken niet nodig heeft om van een bepaalde motor de eigenaar incl adres te vinden.. staat gewoon geregistreert bij het rdw.. met echt alle gegevens die ze willen hebben hoor..

hebben ze echt geen mf voor nodig..
 
laatst was er een topic waarin de mf'er bredebreier zijn oude bmw motor zocht want hij wou hem terugkopen...

viavia kreeg hij een PM met de adres gegevens van de nieuwe eigenaar (overigens geen idee hoe dit verhaal verder is afgelopen)


anyway...er is dus iemand geweest die de gegevens anoniem aan hem door heeft gegeven. oke dit was voor een goed doel, met geen kwade intenties...maar wat als er een crimineel toegang heeft tot de zelfde database (Verzekeringsmaatschapij, rdw, klantenregister van een motorzaak) :X vrij makelijk uitzoeken dan

mijn vriendin werkt bij een callcenter voor een internetbedrijf...als je ziet wat voor persoons- en betalingsgegevens een simpele callcenter medewerker al wel niet onder ogen krijgt :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan