Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik vind die potten kettingsmeer vreselijk.. echt.
het wordt 1 grote bagger zooi op je ketting
overal komen dikke klodders goor en dik vet
nee doe mij maar lekker een spuitbusje, hou je een kartonnetje achter de ketting waar je op dat moment spuit en klaar... wat is het probleem?
Niet zo overdrijven, ik doe gerust een kleine 40.000 met een ketting zonder dat ding ooit een keer schoon te maken. Misschien doe ik met m'n huidige nog wel langer ook of vind je dat kort?Gebruik zelf een spuitbus en dat gaat prima. Maar ik maak wel eerst de ketting schoon voordat ik nieuw vet erop doe.
Veel motorrijders smeren alleen nieuw vet erop zonder eerst de ketting schoon te maken. Gevolg: alle zand en rotzooi zit nog op je ketting en daar wordt dan nieuw vet op gesmeerd zodat je ketting mega-snel slijt.
als ik al die goede verhalen hier hoor ga ik ook maar eens kijken dan voor die red chain grease..
smeren jullie gewoon met een kwastje? of liever met een doekje oid? vinger
Nou, ik heb het vandaag gehaald, was ff langs motoport vianen gereden (MOOIE ZAAK!)
Kostte 17,30 euro, best duur om eerlijk te zijn (wel goedkoper dan die spuitbusTROEP die ik eerder kocht).
Nog ff stukje gereden, om de ketting 'warm' te maken (hoeveel km is hiervoor nodig trouwens? net 120 mijl gereden = 192 km ofzo) spul erop gedaan, ik deed het redelijk dik... En volgens mij deed ik het op teveel plekken Maarja, liever te veel dan weinig he --> ik deed zowel de binnenkant, de buitenkant, en de zijkanten Stom? Wat moet je insmeren? Ik had geen tijd om ff te kijken op t forum, dus ik d8 laat ik alles maar doen. Daarna nog ff 15 kilometer gereden om te kijken of mn wiel er vies van werd, dat was niet het geval, dus ik denk dat ik nu weet hoe ik het moet smeren, alleen niet waar Iemand tips?
Heb het overigens met een tandenborstel gedaan, achteraf in de terpetine gezet, doen jullie dit ook?
Alvast tnx, en het is trouwens zwart (als t op je ketting zit) niet rood
Ik meende zelf te weten is dat de rollen (loopvlak) en daar waar de schakels zitten, dus ook die rubbers om de schakels tussen de schakels, dat dat sowieso smering nodig heeft. De buitenkant van een ketting niet zozeer (?) Aangezien dat gewoon de buitenkant betreft...
Maar het staat ook gewoon mooier en beter voor het oog als de hele ketting gewoon goed ingesmeerd is en er lekker vettig zwart uitziet.
Maar ik spuit sowieso me hele ketting in. Eerst een rondje binnenkant, dan een rondje buitenkant. En dan nog een keer binnenkant. En aangezien ik de bus iets schuin houdt, wordt de zijkant automatisch gedaan.
Okay, top. Vet je ook je tandwielen zelf in? Of laat je die gewoon zoals ze zijn? (Regelmatig gebruik, niet dat die gaan roesten ofzo)
wolfman je schrijft "ik spuit hem in" gebruik je die kettingvet uit dat potje niet dan?
ik heb tot nu toe altijd kettingspray gebruikt van S100 enzo, dat werkt voor mij prima ik rij wel veel kilometers (1000 per maand ofzo) dus regelmatig ff bij houden. Doe het meestal om de 350/400km ff een beetje sprayen en 1x per ander halve maand maak ik de ketting schoon met een doek en wat lampenolie etc.
ketting glimt nooit (glimmende midden delen = slijtage) dus dat is een goed iets.
maar ik krijg soms de indruk dat de ketting niet helemaal super gesmeerd wordt doordat je het spul gewoon niet ziet zitten... ik ga daarom maar zo'n potje aanschaffen en kijken hoe dat bevalt.
Nee klopt. Ik gebruik geen potje.
Ik gebruik deze:
[afbeelding]
Spul zit in een 750 ml bus. Gemakkelijk. Niet superduur. Werkt zowat perfect. Gaat lang mee! Ook als je een keer een regenbui mee mocht pakken. Plakt goed. Spettert nauwelijks tot niet! En je ziet waar je hebt gespoten. Ketting word eerst wit schuimachtig, na een goede rit is de ketting mooi zwart en vettig aan alle kanten.
Ik heb veel soorten kettingvet gehad. Maar deze slaat bij mij tot nu toe alles. Ook de kettingvetten van "bekendere" merken, moesten het bij mij afleggen, en dat terwijl ik altijd op een warme ketting spoot, en altijd een loyale laag vet erop spoot. Na een rit van 300 km was de ketting gewoon "Droog", dat zag en voelde je ook. Totaal geen vet meer op de rollen. Maar bij mijn huidige spray... Na 400 km, voelt die nog vettig aan. En ook op het oog ziet die er vettig en nog steeds zwart uit. Rollen van de ketting ook gewoon pikzwart.
Potjes gebruik ik niet meer. Teveel onregelmatigheid met smeren. En ik heb toch het gevoel dat dat vet minder goed kruipt. Dat het blijft plakken is wel zo. Maar bij mij spetterde het ook alle kanten op.
Toevoeging:
Mijn ketting vet ik zo gemiddeld om de 2 ritten. Of om de 450 km ongeveer.
Nee klopt. Ik gebruik geen potje.
Ik gebruik deze:
[afbeelding]
Spul zit in een 750 ml bus. Gemakkelijk. Niet superduur. Werkt zowat perfect. Gaat lang mee! Ook als je een keer een regenbui mee mocht pakken. Plakt goed. Spettert nauwelijks tot niet! En je ziet waar je hebt gespoten. Ketting word eerst wit schuimachtig, na een goede rit is de ketting mooi zwart en vettig aan alle kanten.
Ik heb veel soorten kettingvet gehad. Maar deze slaat bij mij tot nu toe alles. Ook de kettingvetten van "bekendere" merken, moesten het bij mij afleggen, en dat terwijl ik altijd op een warme ketting spoot, en altijd een loyale laag vet erop spoot. Na een rit van 300 km was de ketting gewoon "Droog", dat zag en voelde je ook. Totaal geen vet meer op de rollen. Maar bij mijn huidige spray... Na 400 km, voelt die nog vettig aan. En ook op het oog ziet die er vettig en nog steeds zwart uit. Rollen van de ketting ook gewoon pikzwart.
Potjes gebruik ik niet meer. Teveel onregelmatigheid met smeren. En ik heb toch het gevoel dat dat vet minder goed kruipt. Dat het blijft plakken is wel zo. Maar bij mij spetterde het ook alle kanten op.
Toevoeging:
Mijn ketting vet ik zo gemiddeld om de 2 ritten. Of om de 450 km ongeveer.