De afstand die telt is van de achterbrugas tot de achterwielas, die moet aan beide kanten hetzelfde zijn, kan je vrij eenvoudig een meetding voor maken van een dikke ijzerdraad oid. Heb je hem eenmaal recht dan draai je bij het stellen allebei de kanten evenveel bij om het gelijk te houden.
Fabrieksstreepjes zit soms een beetje een marge in ja, kwam ik ook achter.
Zelfs dán kun je verkeerd uit komen... Als je een "simpel" elastiekje op het midden van de tanden van je kettingwielen zet dan trek je daarmee automatisch een rechte lijn tussen die kettingwielen zolang 't elastiekje nergens de ketting óf iets anders raakt. Je ziet dan ook meteen of de ketting récht over de kettingwielen loopt (en daar gaat 't om).
Met dat elastiekje snap ik nog steeds niet. Ik ga er maar van uit dat de achterbrug aan beide zijden even lang is. Dan is het meten met de schuifmaat het meest accuraat. Trouwens het uitlijnen met een laser lijkt mij ook wel een goed idee. Heb ik helaas niet
Het idee met het stevige ijzerdraad zou ik dan liever met een lange schuimaat doen. Daar kan ik wel aan komen. Tzt even proberen.
Werkt met een stalen stift ipv een laser.
Beetje hobby bob kan dit proberen misschien?
Speling bij voorband zou gelijk moeten zijn als je rechte balken gebruikt (en anders 2 keer meten bij verwisseling balken (niet tussentijds draaien natuurlijk))
[afbeelding]
Beetje hobby bob kan dit proberen misschien?
Speling bij voorband zou gelijk moeten zijn als je rechte balken gebruikt (en anders 2 keer meten bij verwisseling balken (niet tussentijds draaien natuurlijk))
[afbeelding]
Als je voor- en achterwiel beiden scheef staan en uit het midden meet je met deze oplossing dat ze exact zuiver recht staan.
Niet doen dus.
Gebruik nou maar gewoon die meting van Robinjo van achter as naar swingarm as, dat is de enige juiste