Kettingspanner?????

Multisession

Rookie
1 dec 2006
9
0
Beetgumermolen
Hallo luitjes,

Alles eerst de beste wensen voor 2007!!!

Ik heb een CBR 600F 1996 ... en ik merk de laatste tijd dat als de motor warm is en ik sta stil ... en ik laat mijn koppeling los, dat er dan een soort tikkend geluid uit de motor komt.

Nou liet ik dat vallen bij een aantal vrienden ... en 1 zei tegen mij dat dit wel eens de kettingspanner kan zijn????

Heeft iemand een idee over hoe ik dat dan kan oplossen???

Oant Sjen!!!
 
Je platen '''klapperen'' altijd een beetje in de korf als je de hendel loslaat.

En die spanners van honda zijn na +- 12.000km al een heel eind gaar. -O-
Valt niet mee bij Honda om een fatsoenlijke spanner te ontwerpen. :N

P.s. Dat monteren is in 5 minuutjes gebeurd hoor en een spanner kost +- €70,-

:]
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen Honda bakt er niets van maar ook kawasaki maakt ook belabberde nokkenasketting spanners.. mijn kawa begon bij 10000km te tikken bij koude motor en na een lange zoektocht naar de oorzaak kwam ik bij een amerikaanse kawa forum en daar stond een "test'beschreven om de nokkenasketting spanner te testen.
Namelijk: zet de motor in 6e versnelling (motor uit) laat de koppeling los en duw de motor een meter of 6-7 vooruit, druk de koppeling in en start de motor. als de tik/geratel weg is dan is je nokkenasketting spaner defect.
Het schijnt als je de krukas heel langzaam verdraait dan wordt de nokkenasketting aan de spannerzijde slap genoeg om de spanner net een tand verder te kunnen aanspannen. Bij mij is het de eerste keer niet gelukt maar bij nog een keer 6 meter vooruit was de tik helemaal over (tijdelijk).
Van de winter even een middag vrijplannen om een nieuwe spanner te regelen.

Groeten,
 
Niet alleen Honda bakt er niets van maar ook kawasaki maakt ook belabberde nokkenasketting spanners.. mijn kawa begon bij 10000km te tikken bij koude motor en na een lange zoektocht naar de oorzaak kwam ik bij een amerikaanse kawa forum en daar stond een "test'beschreven om de nokkenasketting spanner te testen.
Namelijk: zet de motor in 6e versnelling (motor uit) laat de koppeling los en duw de motor een meter of 6-7 vooruit, druk de koppeling in en start de motor. als de tik/geratel weg is dan is je nokkenasketting spaner defect.
Het schijnt als je de krukas heel langzaam verdraait dan wordt de nokkenasketting aan de spannerzijde slap genoeg om de spanner net een tand verder te kunnen aanspannen. Bij mij is het de eerste keer niet gelukt maar bij nog een keer 6 meter vooruit was de tik helemaal over (tijdelijk).
Van de winter even een middag vrijplannen om een nieuwe spanner te regelen.

Groeten,


Thnx voor de tip! :}
 
Hee ik heb precies hetzelfde bij mijn CB'tje. Alleen doet de mijne het alleen wanneer de motor nog koud is; ff later hoor je er niks meer van. Ik ga er zelf maar vanuit dat het wel goed zal zijn en zo niet; ik heb nog bijna een jaar garantie... hehehe. *O*
 
Niet alleen Honda bakt er niets van maar ook kawasaki maakt ook belabberde nokkenasketting spanners.. mijn kawa begon bij 10000km te tikken bij koude motor en na een lange zoektocht naar de oorzaak kwam ik bij een amerikaanse kawa forum en daar stond een "test'beschreven om de nokkenasketting spanner te testen.
Namelijk: zet de motor in 6e versnelling (motor uit) laat de koppeling los en duw de motor een meter of 6-7 vooruit, druk de koppeling in en start de motor. als de tik/geratel weg is dan is je nokkenasketting spaner defect.
Het schijnt als je de krukas heel langzaam verdraait dan wordt de nokkenasketting aan de spannerzijde slap genoeg om de spanner net een tand verder te kunnen aanspannen. Bij mij is het de eerste keer niet gelukt maar bij nog een keer 6 meter vooruit was de tik helemaal over (tijdelijk).
Van de winter even een middag vrijplannen om een nieuwe spanner te regelen.

Groeten,

Ja idd, bedankt voor de tip ... ga gelijk ff testen dan weet ik het meteen ... en anders ff naar de dealer
 
Terug
Bovenaan Onderaan