Keuze hulp nodig

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
683
6
Bemmel
Ja dit is weer zo'n topic, echter kan ik het bos helemaal niet meer vinden :N

Ik zit te kijken naar een alternatief van mijn FZS600 uit 2000 en wil een beetje in hetzelfde segment blijven, sport-toer. Aangezien ik elke dag woon-werk verkeer rijd is een rechtop houding belangrijk.

Nu is mijn oog gevallen op een FZ6 uit 2004 en deze voldoet ansich prima. Echter het veelal besproken verbruik van slechts 1op15 houd mij pessimistisch. Mijn oude beestje haalt zonder moeite de 1op20.

De hele middag al bezig op marktplaats maar kom eerlijk gezegd geen steek verder.

Wensenlijst:

Sportief model
Genoeg vermogen om er mee te kunnen smijten in de zomer, het vermogen moet wel meer zijn dan de FZS600.
Tour zit houding
Kuipruit
Verbruik van minimaal 1op18
Redelijke onderhouds intervallen
Jonger dan 2004
Maximaal 4000,-

Wat heb ik gevonden?

Yamaha FZ6
Suzuki Bandit

Ik ben niet specifiek aan het kijken naar het aantal cc's.
Hoop dat jullie mij de juiste kant op kunnen schoppen!
 
Heeft die dat verbruik ook nog na afstellen? Zou je eens uit kunnen zoeken. Dit heeft meestal een gunstig effect op het verbruik.
 
Laatst bewerkt:
Honda CB600S (hornet)

Sportief model, bijna 100pk, recht op zit, stuur kuip, 1:23/24 is mogelijk op de snelweg, onderhouds intervallen van 12500km, gemaakt tot 2003 als ik me niet vergis, maar je hebt er ook al een voor nog geen 2500

en ik zeg het niet alleen omdat ik er zelf op rij, want dan zou ik zeker de Corsaro aanbevelen boven de hornet. maar die voldoet volgens mij aan:P
 
Niet zo moeilijk.... *O*
213kiew.jpg
 
Laatst bewerkt:
BMW F800s. Een motor die met gemak 1 op 25 haalt, 85pk, top van 230 km/u, sport/tour motor alleen zorgen dat je een goede hebt. Ze worden niet meer gemaakt en ik zou dan gaan voor 1 na 2008 (zwart motorblok).
 
Even kijken of ik iedereen in 1 bericht kan beantwoorden:

Honda CB600S gaat op het lijstje "proefrijden"
ER-6F oogt mij teveel sport, voor elke dag woon/werk verkeer wellicht niet ideaal
VFR800 gaat op het lijstje "proefrijden"
FZS1000, is redelijk dezelfde motor als die ik nu heb, wil wel wat anders :)
Vstrom, qua vermogen niet spannend
Kawa Z1000, geen ruit wel leuke bike overigens

Wat betreft sportief bedoel ik geen rasecht tour monster zoals bijvoorbeeld een goldwing :+ De FZ6 is de OP ziet er IMHO sportief uit, maar wel met een toerzit.

Ik denk dat jullie mij de ogen ook al geopend hebben.
Sportief uiterlijk hoeft niet te betekenen dat de zit ook zo is, toch wat verder kijken dus.

Bedankt voor de hulp!
 
Edit Meanblueman: Eerste en enige reactie na je aangemeld te hebben en je werkt voor een on-line marketing bedrijf... :Z

Verwijderd dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan