Keuze voor stille helm

Ik weet niet waar je woont maar je bent bij deze uitgenodigd om met een drietal modellen te komen proefrijden. In prijs varieerend van € 179 tot € 329. Aangezien ik hier niet wil gaan lopen spammen kun je me als je interesse hebt, een pb sturen.
 
Kijk eens op de website van Louis.de.
Die hebben een "helmberater".
Nadat je al je wensen ingegeven hebt, toont de website welke helm het best bij jouw wensen past.
En dan PASSEN. Niets is zo individueel als de pasvorm van een helm.
 
turbulentie veroorzaakt iedere ruit. Of je er last van hebt, lees er in zit met je hoofd) bepaalt je lengte en zithouding. Wat voor jou de goede ruithoogte is hoeft niet perse de meest verkochtte ruit te zijn.
Inderdaad. Op mijn Fazer heb ik juist voor een lager sportruitje gekozen zodat de wind op mijn borst komt ipv op mijn helm. Sindsdien totaal geen last van turbulentie meer :)

Het voelt misschien iets meer als een naked dan dat je een kuip hebt, maar de rust op mijn hoofd maakt het veel relaxter.
 
Inderdaad. Op mijn Fazer heb ik juist voor een lager sportruitje gekozen zodat de wind op mijn borst komt ipv op mijn helm. Sindsdien totaal geen last van turbulentie meer :)

Het voelt misschien iets meer als een naked dan dat je een kuip hebt, maar de rust op mijn hoofd maakt het veel relaxter.

:Y :Y :Y
 
ear_classic_oordopjes.jpg
 
Let erop dat je niet zomaar op basis van reviews of gebruikerservaringen een helm uitkiest. Fabrikanten hebben vaak een eigen "gemiddeld hoofd" model waarnaar ze hun helmen ontwerpen -- bij Schuberth is die b.v. wat ronder en bij Shoei wat ovaler (in de lengte, van voorkant tot achterkant hoofd). Of net andersom, dat weet ik niet zeker meer.

Ga daarom altijd passen in de winkel en laat je hierover goed adviseren. Als een helm niet bij jouw type hoofd past zal hij niet optimaal afsluiten (b.v. kun je je vingers links en rechts achter je hoofd bij je nek in je helm steken?) waardoor je alsnog meer herrie hebt dan je had verwacht.
 
Wilde jullie ven laten weten waar de uiteindelijke keuze op is gevallen.
De Nolan N104 Evo storm.
Een erg fijne en stille helm. Helaas niet op voorraad v.w.b. de kleur waar ik aanvankelijk voor ging, maar aangezien dat voor mij het minst belangrijke was heb ik die uit het rek maar meegenomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan