kiezen Cobra vs Alan (kwaliteit?????? )

Beste keus is...

  • Cobra MT700

    Stemmen: 1 50,0%
  • Alan PMR456R

    Stemmen: 1 50,0%
  • Anders...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2

Moebius_Sandman

Die hard MF'er
12 dec 2002
841
0
Amsterdam
Hallo luitjes,

Ik ga dus voor de vakantie en ook de toer ritten (werd moe van de geheime onderonsjes van FHM, EarlyUC en Viccie :+ )een PMR setje kopen.

Nu was mijn oog eerst gevallen op een setje bij ERC Online en dan motor communicatie setje 8 voor 189,= eurie een set van 2x een ALAN 456 R, met twee helmheadsets.

Nu zie ik dus ook een leuke aanbieding in de vorm van motor communicatie set 3 van 2x een Cobra MT 700 met twee helm headsets voor maar 125,= eurie

Mijn vraag aan U, wie heeft ervaring met deze sets, wat is aan te raden?
I have UTFS & ook UTFS II already *D , maar kwam niet tot een voldoende resultaat dat ik daar nu direkt mijn keuze op kan baseren, zonder mijn [ :r -modus]gewaardeerde[/ :r -modus] motor collegea nogmaals te consluteren (lees "lastig te vallen" )

Bij deze

Dus het is een van deze, is de ALAN dermate beter dan de Cobra dat het verschil van 64,= euri te verantwoorden is of zijn dat de 64,= euri die je betaalt voor de "Branding" van Midland?
 
Misschien een beetje een onzin reply, maar www.pmr446.de heeft zojuist de prijs verlaagt voor die set van 184,90 naar 169,90. Toch al weer 15 euri van het verschil verdwenen ! Ook de 1900 mAh batterijen zijn bij hun wel te betalen.

Nadeel: Ik heb 'm vorige week vrijdag besteld (22-08) en heb 'm nog steeds niet binnen. Wel meteen een screensaveje van de overboeking gemaakt, dus zouden ze 'm de volgende dag opsturen. Nu maar hopen dat ie er is voor we a.s. donderdagavond op kamperen gaan :X

polletje vul ik in als ik 'm getest heb!
 
Heb de afgelopen weken ook verdiept in deze materie en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het enige echt belangrijke de Headset is, en nog belangrijker dat de standaard headsets eigenlijk maar voldoen tot +/- 100km pu.

Hier ben je iets meer kwijtzie moto comm, maar voor mij geldt de regel dat ik liever nu 100pleuro meer uit geef dan straks gek wordt van een niet werkend apparaat.
 
Heb zelf de cobra mt 220. Deze bevalt goed en 3 km is goed haalbaar.
Stop de porto's alleen niet te diep weg onder kleding o.i.d. omdat dan het signaal wordt gestoord/verzwakt.

Ik gebruik de hs 100 helmset. Deze voldoet tot ong 120 km pu.

Koop als het budget het toelaat een set met ctss codering (geeft je 38 subkanalen)
dan heb je minder last van andere gebruikers in de buurt.
In de Eifel lulde er op een gegeven moment steeds een brit op ons kanaal.
Daar heb je met een subkanaal minder snel last van.

Koop wel een set inclusief headset omdat sommige headsets en pmr's niet samengaan.

:]
 
MAg ik uit bovenstaande afleiden dat beide wel in orde zijn MAAAAR dat de headset in deze de sleutelfaktor speelt? De headset is in beide gevallen hetzelfde...kost los meen ik 19,95....

More questions arise......
 
MAg ik uit bovenstaande afleiden dat beide wel in orde zijn MAAAAR dat de headset in deze de sleutelfaktor speelt? De headset is in beide gevallen hetzelfde...kost los meen ik 19,95....

More questions arise......
Inderdaad, er zijn aanbiedingen waarbij de headsets bestaan uit maar één luidspreker, die headsets kosten meestal rond de €20,- de duurdere en beter verstaanbare setjes hebben twee luidsprekers en kosten zo tussen de €40,- en €50,-
Prijsverschil is behoorlijk aangezien je maar één speakertje meer krijgt en de rest het zelfde fragile dradensetje is, maar ik moet wel zeggen dat het stukken beter verstaanbaar is met twee.

Ik heb er overigens al 3 headsetjes in 1 jaar versleten, en ga ze nu zelf maken met betere, dus dikkere, minder breukgevoelige bedrading.
 
Hoi,
Ik ben mezelf ook aan het verdiepen in de materie omdat wij binnenkort een lange rit door Frankrijk gaan maken en ja het is inderdaad soms gezeik over die apparaatjes, maar elke keer stoppen om te overleggen is ook wat!
Dus ik las het een en ander over keelmicrofoontjes is er iemend die hier ervaring mee heeft??
 
Ik ben in het bezit van een Alan 446 setje.
Werkt prima tot ca. 100 km/uur.
Boven die snelheid wordt het toch wel minder.
Bereik is wel goed. Tot een kilometer of 2 kun je goed contact met elkaar hebben. Daarboven wordt het, afhankelijk van de omgeving wat moeilijker.

Wat ik wel lastig vind is het aanbrengen van de 'contactknop'. Deze moet je ergens op je stuur monteren (met klitteband). Daar is echter bij veel motoren geen ruimte voor. Maar goed, daar zullen alle (goedkopere) setjes last van hebben. De Alan kan niet voice-gestuurd worden (dus aanspringen als je wat zegt).
 
Terug
Bovenaan Onderaan