Kiezen is moeilijk... Ervaringen/tips gevraagd!!

Deltabox

Die hard MF'er
7 mrt 2003
561
1
Leiden
OK, ik had een FZR600R en dat beviel goed.
Nu moet ik dankzij enkele onverlaten weer op zoek naar iets nieuws.
Ik wil dus een sportieve 600. (zover ben ik al :P )

Shortlist:
Yamaha FZR600R (1994-1995)
Kawa ZX-6R (1995-1997)
Triumph TT600
Triumph Speed Triple 900

De vraag is dus: welke en waarom? (of waarom niet)

enne: alvast bedankt, he! :}
 
De Triumph speed triple is geen 600, maar is wel de meest aparte fiets! Die zou ik nemen.

:X

Klopt, maar ik zag hem staan en dacht: da's ook wel geinig...
Weet iemand of dat een beetje stuurt? Over het vermogen/koppel maak ik me geen zorgen, maar ze lijken zo lomp.
 
Die TT600 is toch nog maar paar maanden oud? Ik kon hem gratis (achter een semiprof. aan) proefrijden bij Brouwer Nijkerk afgelopen zaterdag. Ziet er wel vet uit!! :} :}

[edit]
Sorry! had verkeerde bike voor me. Heb nix gezegd |(
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of dat een beetje stuurt? Over het vermogen/koppel maak ik me geen zorgen, maar ze lijken zo lomp.

zie Deze test
de verhalen van deze site zijn niet zaligmakend, maar geven wel een redelijke impressie. verder moet je gewoon een proefrit maken, dan weet je zeker of het iets is wat je zoekt.

Teun
 
Die TT600 is toch nog maar paar maanden oud? Ik kon hem gratis (achter een semiprof. aan) proefrijden bij Brouwer Nijkerk afgelopen zaterdag. Ziet er wel vet uit!! :} :}

Nee de tt is al een aantal jaren oud, de Daytona is de nieuwe 600 van triumph. Ik meen dat de tt al een jaar 0f 3 op de markt is, ik kan het fout hebben.
Ik ging voor de ZX-6R, die rijdt super en is wat sportiever dan de FZR 600 R,die mijn kameraad ook rijdt. Ook accelereert hij wat feller en stuurt wat gemakkelijker de bochten in. Ook op de nieuwe 600 kannonen hoef je niet zo gek veel toe te geven, ik kan ze tenminste goed bijhouden
 
Ik zou persoonlijk ook gaan voor de Kawa. Rijdt en stuurt goed. Ik zou i.i.g. niet de TT kiezen, alleen om het feit dat ik niet mooi vind al niet maar hij komt ook niet zo erg positeif uit de testen.

Suc6 bij het maken van je keuze.
 
Ging ik toch voor de Kawa.
FZR is toch redelijk gedateerd
De TT komt vermogen te kort en rijdt niet super ( zie oude test motor)
Ja en de 900 is geen vergelijk.
De kawa scoort goed in alle testen maar komt iets te kort op het circuit
Maar op straat een dijk van een fiets.
 
FZR is toch redelijk gedateerd
De TT komt vermogen te kort en rijdt niet super ( zie oude test motor)
Ja en de 900 is geen vergelijk.
De kawa scoort goed in alle testen maar komt iets te kort op het circuit
Maar op straat een dijk van een fiets.

OK, ik heb het in ieder geval over de laatste FZR600R (vrijwel een Thundercat). Dat is in ieder geval een verbetering t.o.v. de oude FZR.

Van de TT hoor ik dus verschilende dingen: de injectie schijnt niet echt super te zijn, maar de remmen en het frame zijn toch een hoop mensen enthousiast over... en over het vermogen: ik vind 108pk toch meer dan zat, hoor ;)

Maarre: laat de suggesties vooral komen! :+
 
Yo Delta, wat doe je moeilijk? Vraag ff aan Sander of je op zijn Triple mag rijden! Zal geen probleem zijn en zowel, heeft Hans er nog wel een staan (weet ik zeker) Alsmede wat 600's. Een TT600 zou ik inderdaad niet doen. Die ene die ik op het circuit gereden heb was wel leuk, maar je moet zo'n fiets erg op toeren houden en dat rijdt op de straat niet fijn.
Remt wel als een beest. :+

Ciao
 
Sociaal doen, daar gaat de wereld aan ten onder (eh, :+ ))

Tis vanavond geen koopavond, de Daytona 900 moet in orde gemaakt worden voor Assen a.s. weekend.
Which reminds me; dus vrijdag ook geen koopavond, dan gaan ze richting Assen. Bwitisch Wacing Festival ofzo. Ik ga ook mee met Rob, moet de Daytona erheen rijden :P :P :P :P
 
Yamaha FZR600R (1994-1995)
Kawa ZX-6R (1995-1997)
Triumph TT600
Triumph Speed Triple 900
De vraag is dus: welke en waarom? (of waarom niet)
heb inmiddels al wat jaartjes ervaring, en ook al op diverse motoren (proef) gereden. voor mij is de ZX-6R absoluut de beste fiets die er te koop is
Vanwege handelbaarheid en ruim voldoende vermogen (oh ja, en omdat ie er gewoon scherp uitziet).

Alhoewel, die speed triple heeft ook wel wat. Vooral die eerste types zien er echt vet uit.
Rijdt natuurlijk wel even wat anders dan een 600.

Op dinsdag 12 augustus 2003 14:44 schreef Deltabox het volgende:
Van de TT hoor ik dus verschilende dingen: de injectie schijnt niet echt super te zijn, maar de remmen en het frame zijn toch een hoop mensen enthousiast over...
Vervang 'niet echt super' maar door 'regelrechte ramp'. Ook al is het frame nog zo goed, uiteindelijk blijf je je toch ergeren aan die injectie.
 
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:09 schreef Kabouter Puntmuts het volgende:heb inmiddels al wat jaartjes ervaring, en ook al op diverse motoren (proef) gereden. voor mij is de ZX-6R absoluut de beste fiets die er te koop is
Vanwege handelbaarheid en ruim voldoende vermogen (oh ja, en omdat ie er gewoon scherp uitziet).

Alhoewel, die speed triple heeft ook wel wat. Vooral die eerste types zien er echt vet uit.
Rijdt natuurlijk wel even wat anders dan een 600.Vervang 'niet echt super' maar door 'regelrechte ramp'. Ook al is het frame nog zo goed, uiteindelijk blijf je je toch ergeren aan die injectie.
:^
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:15 schreef YurrewN het volgende:
ZX 6R simpel toch?

:^

[me]Mr NoFear is helemaal gek van zx-r *D [/me]
 
Over die TT. NOOIT zo'n kreng kopen!! Het stuurt goed en en remt super maar de injectie en de versnellingsbak zijn een regelrechte ramp!! Ben zelf 2 jaar geleden bij en 600cc SS-test op Zandvoort geweest. Na een paar rondjes over het circuit schakelde de bak bijna niet meer toen de olie zo heet werdt. Nou dat moet tegenwoordig toch niet meer mogen!!

In 2001 zijn er maar 4 (!!!!!) TT600's verkocht, kun je nagaan!
Ze worden nu wel voor stuntprijzen nieuw aangeboden maar je komt er nooit meer vanaf (tegen een redelijke prijs).

De anderen zijn goede fietsen alhoewel de FZR toch zeker weer een stapje minder is. Ik zou zelf voor de Speed triple of ZX-6R kiezen!! Waarom geen GSX-R600 trouwens?
 
Terug
Bovenaan Onderaan