kilometerteller afstellen mogelijk ??

Bacaryu

MF'er
17 mrt 2003
196
0
Sint-Genesius-Rode
Ik heb een tijdje geleden nieuwe tandwielen en ketting gezet op men motor, 1 tandje gezakt op voorste tandwiel (hell yeah :p).

Maar nu zit ik met het probleem dat men teller niemeer de juiste snelheid aangeeft. Wanneer ik 140 km/h rijdt is het in het echt maar 125 km/h. Ik rijdt met een kawasaki zx636r van 2004. Digitale teller dus, kan die teller aangepast worden ? of is dit niet mogelijk ?
 
\[edit]
Of zou een kleiner wiel ook een kleinere opnemer hebben :?

Als het kleinere wiel van een andere jaargang maar van hetzelfde type motor afkomstig en het dashboard is (intern) ongewijzigd gebleven dan heeft de fabrikant wellicht een andere opnemer gebruikt.

als, dan, wellicht kleine kans dus

Heb zelf de klokken van een xj650 op mijn XJ750 geknutseld maar die hebben dan ook de zelfde wielen. Is misschien ook nog een optie om de bij het wiel horende kilometerteller te monteren.

Anders een versnellingsbakkie voor de speedokabel fabriceren ;)
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik heb misschien niet helemaal duidelijk uitgelecht wat het probleem is.
 
Ik heb een ouden GSX 600F daar zaten versleten banden op en heb toen nieuwe er op laten zetten.
Nu is de nieuwe band minder hoog dan de band die er eerst op zat. Dus de omtrek is dan minder geworden, waardoor er een afwijking ontstaat. Banden zijn door Britstone aanbevolen als vervanger voor mijn type motor. Ik was er zelf bij tijdens het outzoeken uit de catalogus… dus dat is neem ik aan wel goed. Maar kwam er veel later pas achter dat de band (kleiner) minder hoog was :(
 
Ik heb de opnemer niet veranderd en het is ook de oude velg. Wellicht zijn er ander opnemers tekoop???
 
Sorry, ik heb misschien niet helemaal duidelijk uitgelecht wat het probleem is.
 
Ik heb een ouden GSX 600F daar zaten versleten banden op en heb toen nieuwe er op laten zetten.
Nu is de nieuwe band minder hoog dan de band die er eerst op zat. Dus de omtrek is dan minder geworden, waardoor er een afwijking ontstaat. Banden zijn door Britstone aanbevolen als vervanger voor mijn type motor. Ik was er zelf bij tijdens het outzoeken uit de catalogus… dus dat is neem ik aan wel goed. Maar kwam er veel later pas achter dat de band (kleiner) minder hoog was :(
 
Ik heb de opnemer niet veranderd en het is ook de oude velg. Wellicht zijn er ander opnemers tekoop???

Oh, is dat het.

Je hebt nu dus 120/70 ipv 120/90 of zoiets?

En kun je niet leven met het verschil?

~[edit]

Ik leez het al:

Ik heb een tijdje geleden nieuwe tandwielen en ketting gezet op men motor, 1 tandje gezakt op voorste tandwiel (hell yeah :p).

Maar nu zit ik met het probleem dat men teller niemeer de juiste snelheid aangeeft. Wanneer ik 140 km/h rijdt is het in het echt maar 125 km/h. Ik rijdt met een kawasaki zx636r van 2004. Digitale teller dus, kan die teller aangepast worden ? of is dit niet mogelijk ?


Bandje gaat nu vaker rond, waardoor de motor denkt dat je rapper gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een tijdje geleden nieuwe tandwielen en ketting gezet op men motor, 1 tandje gezakt op voorste tandwiel (hell yeah :p).

Maar nu zit ik met het probleem dat men teller niemeer de juiste snelheid aangeeft. Wanneer ik 140 km/h rijdt is het in het echt maar 125 km/h. Ik rijdt met een kawasaki zx636r van 2004. Digitale teller dus, kan die teller aangepast worden ? of is dit niet mogelijk ?

Zit ook al een tijdje te dubben om voor 1 tandje kleiner te nemen, of achter 2 groter.
Merk jij veel verschil :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan