Kilometerteller werkt niet meer :-(

Sonic

MF veteraan
27 feb 2003
2.641
3
Mijn kilometerteller doet het niet meer. Ik dacht dat het aan de kilometertellerkabel lag en heb dus een nieuwe gemonteerd. De kilometertellerkabel lijkt het niet te zijn, want hij doet het nog steeds niet.

Mischien heb ik een montagefout gemaakt, maarja dat lijkt me sterk want het is toch gewoon een kwestie van erin douwen dat ding?

Iemand suggesties??
 
Haal de kabel boven bij de teller los. zorg dat je voorwiel vrij van de grond is en geef er eeen slinger aan. Zie je de binnenkabel draaien?
-Nee, dan is de opnemer in/bij het wiel defect of de kabel onder niet goed gemonteerd ( bijna niet mogenlijk, het is gewoon insteken en vastdraaien zoals je zelf al zei)
-Ja, dan zit het probleem in de teller
 
Een flitspaal gaat inderdaad niet zo erg op mijn gevoel af maar meer op het gevoel van mijn snelheidsmeter.
Voor de rest heb je gelijk; je mist er weinig aan.
 
Op zondag 16 maart 2003 22:48 schreef magnamaniac het volgende:
Haal de kabel boven bij de teller los. zorg dat je voorwiel vrij van de grond is en geef er eeen slinger aan. Zie je de binnenkabel draaien?
-Nee, dan is de opnemer in/bij het wiel defect of de kabel onder niet goed gemonteerd ( bijna niet mogenlijk, het is gewoon insteken en vastdraaien zoals je zelf al zei)
-Ja, dan zit het probleem in de teller

Dat is het meest waarschijnlijke. Meesteal zit er een nylon kransje in, dat weggevreten is.
 
Ik heb me teller op weg naar de motorzaak nog een goeie ouwe klap verkocht maar het mocht niet baten ;( ...

Ze vertelden me daar dat het aan de opnemer lag en hebben de onderdeeltjes ervoor besteld. Die grap gaat me zo'n 50 Euro kosten. Wel service dat ze de reperatie gratis doen!
 
Het schijnt een zwak punt de zijn van de SZR660 want Yamaha heeft er een geheel nieuw onderdeel voor gemaakt dan degene die er af fabriek in zat.
Hopelijk houdt die het langer uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan