kilometerteller

bluesfreak

Die hard MF'er
2 feb 2002
340
0
arnhem
hoi allemaal.

ik wil een digitale kilometer teller die ze voor de fiets gebruiken op mijn motor monteren.
is er iemand hier die mij kan uitleggen hoe dat moet. :? :?

alvast bedankt . :}
 
geen draadloze kopen ...

heb ook zo'n ding, magneetje tussen een open stukkie om m'n voorremschijf gelijmt en dan die onvanger op de voorpoot draadje langs de km-teller kabel omhoog en mooi steuntje gemaakt dat die fietsteller aan de bovenkant tussen m'n km-teller en toerenteller zit, werkt prima ... sigma bc800 kost je 15 euro ofzo
 
geen draadloze kopen ...

heb ook zo'n ding, magneetje tussen een open stukkie om m'n voorremschijf gelijmt en dan die onvanger op de voorpoot draadje langs de km-teller kabel omhoog en mooi steuntje gemaakt dat die fietsteller aan de bovenkant tussen m'n km-teller en toerenteller zit, werkt prima ... sigma bc800 kost je 15 euro ofzo

Is het draadje van dat ding trouwens lang genoeg? :)
 
let er wel op als je er eentje mét kabel koopt,dat je de kabel niet te strak gespannen langs je vorkpoot legt....
dat deed ik dus wel,ging na montage stukje rijden en na 50 meter was de kabel in 2 stukken...bij het uitveren van de vork had de kabel geen speling genoeg en was het spul compleet kaduuk....
(ps..de eerste 50 meter werkte de sigma goed,maar ben er nooit achter gekomen of hij juist werkte) |(
groeten goaaze




te koop : bijna nieuwe sigma teller,ideaal voor op kapotte motor _O-
 
Is het draadje van dat ding trouwens lang genoeg? :)


Ik heb het draadje moeten verlengen, niet zoveel moeite met een soldeerboutje 't is wel een beetje pielen, zijn 2 hele dunne draadjes binnen het hoofdomhulsel

ik wil het best voor je solderen mits ik tijd heb.

Van alu is het best simpel om een steuntje te maken :)
 
Ik heb het draadje moeten verlengen, niet zoveel moeite met een soldeerboutje 't is wel een beetje pielen, zijn 2 hele dunne draadjes binnen het hoofdomhulsel

ik wil het best voor je solderen mits ik tijd heb.

Van alu is het best simpel om een steuntje te maken :)
Zeg maar wanneer en hoe O-)

;) 8-)
 
he luitjes ,

allemaal nog bedankt voor de nuttige tips :} :} .
aan een fietsmaker hoef je namelijk niet zo iets te vragen was mijn ervaring.
 
Nou die weten dat ook wel hoor.
Mijn fietsemaker zou hem er nog voor me opzetten ook. Maargoed, daar heb ik dan ook weleens een fiets van 1000 euro gekocht.
 
Appeltje eitje, bus montagekit, tai-ripje voor het nodige kabel-geleid-werk, stukkie audio-touw om te verlengen, beetje tin, bout, magneetje op de schijf zo dicht mogenlijk bij de as, ontvangertje op de vorkpoot en gaan met die bannaan :)
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook een Sigma op mijn XJR
Kabel gewoon langs de remleiding doen. Deze moet lang genoeg zijn om alle veerbewegingen mee maken en geeft dan wst steun aan het dunne snoertje

EgbertO


let er wel op als je er eentje mét kabel koopt,dat je de kabel niet te strak gespannen langs je vorkpoot legt....
dat deed ik dus wel,ging na montage stukje rijden en na 50 meter was de kabel in 2 stukken...bij het uitveren van de vork had de kabel geen speling genoeg en was het spul compleet kaduuk....
(ps..de eerste 50 meter werkte de sigma goed,maar ben er nooit achter gekomen of hij juist werkte) |(
groeten goaaze




te koop : bijna nieuwe sigma teller,ideaal voor op kapotte motor _O-
 
Stomme vraag, maar wat is het nu van een extra teller?? En hoe nauwkeurig zijn die dingen dan, lijkt me dat zo'n ding vanwege de enorme omloopsnelheid van je remschijf wel eens een slagje kan missen?
 
Moet zelf zeggen dat die Sigma tellertjes behoorlijk precies zijn (mits goed ingesteld) heb er ook altijd 1 op mijn vorige motor gehad en werkte super :}
Mijn gewone teller liep tegen de 200, en mijn sigma dingetje liep dan 170 ofzo op zijn top (RS125 ;) )

Maar goed, Ik had het magneetje aan mijn remschijf getyript, dat ding met het draadje klein beetje scheef op de vorkpoot (anders raakte ze elkaar) en echt nooit problemen mee gehad :)
 
Laatst bewerkt:
Stomme vraag, maar wat is het nu van een extra teller?? En hoe nauwkeurig zijn die dingen dan, lijkt me dat zo'n ding vanwege de enorme omloopsnelheid van je remschijf wel eens een slagje kan missen?

Je kan hem inderdaad precieser afstgellen als je normale teller.

En in mijn geval vind ik het afentoe prettig om in km/u te kunnen denken ipv m/h
 
koop inderdaad een Sigma, bij Louis.de bijvoorbeeld.
keuze uit: tot 270km/h of tot 300 km/h nauwkeurig.

Slagje missen doet ie niet.
in elk geval niet tot 205km/h O-)

Bevestiging van het magneetje: daar moet je wel beetje secuur mee zijn.
Op de velg plakken: dan is ie zo weg (afhankelijk van de soort lijm die je gebruikt.)
Op de remschijf heb je meer mogelijkheden om het magneetje vast te zetten.
 
Stomme vraag, maar wat is het nu van een extra teller?? En hoe nauwkeurig zijn die dingen dan, lijkt me dat zo'n ding vanwege de enorme omloopsnelheid van je remschijf wel eens een slagje kan missen?

wil ook geen twee tellers :? wil alleen af van die grote km tellers en kabels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan