Kilometervreters gezocht! Moto73

Wat me enorm tegenvalt aan dat artikel is dit:De lat ligt wel heel laag hoor! Als ze dat al "echte kilometervreters" noemen...

Inderdaad. En dan moet je een motor ook nog heel lang hebben. 50k, dat rij ik in twee jaar en ik vind mezelf absoluut geen kilometervreter. Iemand die een beetje woonwerkverkeer rijdt, rijdt 50k in een jaar bij elkaar.
 
Ik vind iemand die 25k in t jaar rijd best een km vreter anders, met de motor dan. Zijn er niet heel veel die dat aantal in het jaar met een motor rijden denk ik toch.
 
Ik vind iemand die 25k in t jaar rijd best een km vreter anders, met de motor dan. Zijn er niet heel veel die dat aantal in het jaar met een motor rijden denk ik toch.

Het is fors meer dan gemiddeld uiteraard. Maar alleen ikzelf ken zeker 10 mensen die soortgelijke afstanden of meer per jaar rijden. Echt uniek is het dus niet. En iets unieks zou je wel verwachtten bij zo'n reportage.
 
Het is fors meer dan gemiddeld uiteraard. Maar alleen ikzelf ken zeker 10 mensen die soortgelijke afstanden of meer per jaar rijden. Echt uniek is het dus niet. En iets unieks zou je wel verwachtten bij zo'n reportage.

25K reed ik ook makkelijk weg in een jaar. motorvakantie 10k KM paar weekendjes. dagje km vreten 1150km. enz.

vorig jaar juli met 79,2Mm gekocht. in mei de 100 000Km gehaald en daarna heeft hij binnen gestaan. als jeje niet lekker genoeg voelt om te werken dan gaat motorrijden ook niet meer ;(

volgend jaar maar weer een poging doen :Y
 
volgens mij zoeken ze ook rijders die hun motor lang in bezit houden. Mike ben jij zo iemand?
 
volgens mij zoeken ze ook rijders die hun motor lang in bezit houden. Mike ben jij zo iemand?

Nee, hoewel ik ijn Transalp inmiddels 5,5 jaar heb en dat is voor mij een record, maar daar rij ik ook niet zoveel mee.

Maar ik vind de combinatie waar ze naar op zoek zijn voor de reportage dan ook vreemd. En veel km' s rijden en lang in je bezit. Die zijn er wel maar dan denk ik gauw aan drie ton op de teller en niet 50k.
 
Wat me enorm tegenvalt aan dat artikel is dit:De lat ligt wel heel laag hoor! Als ze dat al "echte kilometervreters" noemen...
inderdaad, dan kan ik nog meedoen met mn miezerige 60k _O-

zag op die site een bmw k100 met 5 ton op de teller! dat zijn cijfers
 
Maar ik vind de combinatie waar ze naar op zoek zijn voor de reportage dan ook vreemd. En veel km' s rijden en lang in je bezit. Die zijn er wel maar dan denk ik gauw aan drie ton op de teller en niet 50k.

Vind 50K ook maar weinig, maar ja, de Nederlandse motorrijder rijdt gemiddeld zo'n 4000 km per jaar. Als ze de lat te hoog leggen wordt de spoeling te dun danwel komen steeds dezelfde motoren aan bod.

Dat lang in bezit is vooral van belang omdat je dan wat kan zeggen over onderhoud en technische problemen. Een motor die 70.000km heeft gereden met 8 verschillende eigenaren, dat wordt dan een beetje schimmig. Eerder iets voor Erik van Lent meestal ;)
 
Nee, hoewel ik ijn Transalp inmiddels 5,5 jaar heb en dat is voor mij een record, .....

En veel km' s rijden en lang in je bezit. Die zijn er wel maar dan denk ik gauw aan drie ton op de teller en niet 50k.

Met 5,5 jaar mag je je vast wel opgeven, maar als ik het goed lees zijn ze juist naar een ton of meer opzoek.
 
wie heeft het wel eens gelezen?
het is geen enkele raportage, maar een wekelijkse (ok 2 weekelijkse) item.

en zoveel mensen zijn er niet die zoveel rijden
en dat je hem lang moet hebben, gaat denk ik ook om dat je de meeste km zelf moet hebben gereden
 
Ik ga me gewoon opgeven, 120.000 kilometer gereden in 4,5 jaar tijd. Volgens mij ben ik dan wel een kilometervreter.
 
Ik ga me gewoon opgeven, 120.000 kilometer gereden in 4,5 jaar tijd. Volgens mij ben ik dan wel een kilometervreter.
Yep, dan ben je een echte kilometervreter :? Ik kennelijk ook met 70.000 km in 3,5 jaar met de huidige motor en zelfs ook nog met m'n vorige: 53.000 km in 2 jaar _O-
Het moet niet gekker worden.... :+
 
Met 5,5 jaar mag je je vast wel opgeven, maar als ik het goed lees zijn ze juist naar een ton of meer opzoek.

50k staat er in de omschrijving. Dan zou ik inderdaad de Transalp op kunnen geven, maar met droge ogen kun je toch niet beweren dat een motor van 14 jaar oud met 55k op de teller een kilometervreter is? Die haalt het gemiddelde nog niet eens.
 
Ik heb er al in gestaan met de soes, toen net 53000 km gereden.

Het gaat erom wat er hier al is gezegd, als er alleen maar mensen inkomen die 2 ton op de teller hebben (zelf gereden met dezelfde motor) dan is het snel gebeurd, ze willen 2 wekelijks iemand hebben
de ene keer een pan of bmw rijder die 2 ton heeft gereden in 5 jaar, de andere keer een sport/race motor die 60, 70 duizend km heeft gereden.

Het woord km vreter is dan ook niet helemaal goed voor dit topic,
met een SS (supersport) word vaak al minder gereden, en vaak zie je pas 50.000 km na minimaal 8 jaar, of nog meer zijn de motoren al TL gereden of afgeschreven.

volgens mij gaat het er meer om, dat ze aantonen dat diverse motoren veel meer km's aankunnen dan dat de meesten denken, een SS verkoopt boven de 40.000 km gewoon niet meer, ???
Zelfs een supersport die ingezet word voor vakanties en circuit dagen gaat bij normaal onderhoud langer mee dan de meesten denken, een nieuwe 1000cc geeft meer dan 180 pk bij toerentallen die 8 jaar geleden nog een 600 cc motor maakte.
maar het blijft 9/10 wel heel.

Ik heb er nu 63.000 op staan, geen klap verkeerd en heb de motor nieuw gekocht,
Km vreter, nee helemaal niet vergeleken met de meeste hier
maar voor een SS wel al een km stand waar 99% bang van is.
Ik heb voor mezelf gekozen voor de makkelijke variant.
inruilen nu het nog net gaat, en een nieuwe kopen (2008 overjarig dus hetzelfde model)
want over 2 jaar staat er 80.000km op en is die volgens de meesten afgeschreven ;)

owja ik deed het eerste jaar 18500 km alleen plezier km's
laatste jaren met een eigen huis etc 10.000 km
nog steeds vrij veel plezier km's per jaar
want ik doe hoogstens 100km per jaar woon/werk ;)
 
Laatst bewerkt:
50k staat er in de omschrijving. Dan zou ik inderdaad de Transalp op kunnen geven, maar met droge ogen kun je toch niet beweren dat een motor van 14 jaar oud met 55k op de teller een kilometervreter is? Die haalt het gemiddelde nog niet eens.
precies zulke motoren zien ze genoeg, het gaat dus om een SS die 50.000 in 4 jaar rijdt, of een Pan die 20 a 30 duizend per jaar rijdt.
motoren met 50.000+ van 10 jaar oud kunnen ze genoeg krijgen ;)

en het gaat erom dat je het merendeel van de km's zelf hebt gereden en een verhaal bij de motor hebt, dus niet alleen snelweg km's in NL ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn Fazertje is wel over de 50.000, maar dat is voor zo'n motor totaal niet bijzonder.
Sterker nog, daar moet minstens het dubbele van op de teller staan wil je uberhaupt meetellen bij Fazerrijders.. :+
Kan me herinneren dat ze die ook al een keer hebben gehad, zelfs hetzelfde type en kleur als de mijne.

Rij wel 30.000 km per jaar, maar heb dat verspreid over 2 motoren.
Gemiste kans dus. ;)

Misschien volgend jaar, dan staat er op m'n eencilinder wel 60.000+ km.
Niet bijzonder hoog, maar het is dan ook geen Pan of BMW RT o.i.d. en mensen verbazen zich er nog wel eens over.

En zoals gix-addict al zei, van sommige motoren worden geen hoge kmstanden verwacht, terwijl dit prima kan.
 
precies zulke motoren zien ze genoeg, het gaat dus om een SS die 50.000 in 4 jaar rijdt, of een Pan die 20 a 30 duizend per jaar rijdt.
motoren met 50.000+ van 10 jaar oud kunnen ze genoeg krijgen ;)

en het gaat erom dat je het merendeel van de km's zelf hebt gereden en een verhaal bij de motor hebt, dus niet alleen snelweg km's in NL ;)
Nah, dat ga ik wel redden voor hij 4 jaar is. :Y

Kan ik de RR volgend jaar opgeven! *O*
 
Ik kom er ook in met net geen 70k maar wel grotendeels zelf p het klokje gezet en een V-tec hadden ze nog niet gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan