klapperrrrr van de week

Pr!li

MF veteraan
17 feb 2006
3.725
0
Nou het is dan eindelijk zo ver...m'n eerste ongeval...

Vanmorgen 1 minuut van m'n stage af aangereden...en niet te zuinig ook. Ik wilde rechtdoor (gangetje of 60), auto van de andere kant sloeg dus linksaf, over mijn rijbaan en zag mij dus niet. Schrok zo hard dat ik mezelf onderuit remde (geluk bij aan ongeluk achteraf) en gleed naast mijn motor nog ff een stukkie door totdat ik met een gangetje of 40/50 met m'n borstkas en hoofd tegen de auto klapte. Lag spontaan stil...wat een pleuris klap en wat een deuk :X Rolde happend naar lucht over zo ongeveer de hele weg. Langzaam aan kreeg ik weer 'normaal' lucht, voor zover mogelijk met gekneusde ribben (bleek achteraf). Stonden binnen een paar seconden tientallen mensen omheen, waarvan de bestuurder van de auto waar ik op ben geknalt. Ongeval gebeurde dus recht voor m'n stagebedrijf, bestuurder bleek dus dan ook een collega te zijn (niet dat ik hem kende...) Bestuurder was nog erger geschrokken dan ik zelf heb ik het idee. Hij kon nog net op tijd stoppen zodat ik net voor het voorwiel tegen de zijkant van de motorkap klapte met m'n borst en dus niet tegen de dakreel...echt geluk gehad dus...
De EHBO van m'n stage bleek erg professioneel te zijn, zij kregen later dan ook een compliment van de broeders van de ambulance die mij van de straat schepte...hiervandaan dan ook bij deze bedankt voor de zorg, ook de broeders Paul en Leon :}
Ikzelf zal ook vanaf vandaag nooit meer de ramptoerist uithangen, wat is dat walgelijk zeg, als er tientallen mensen naar je staan te staren die een beetje zwaailichtgeil zijn :r

Wat de motor betreft, is opgehaald door een bergingsbedrijf. Was nog niet afgeleverd bij het bergingsbedrijf, omdat hij nog wat meer 'klusjes' had -O-
Moet straks nog de politie bellen voor wat gegevens van de tegenpartij, omdat ik zelf toch echt niet in staat was het schadeformulier in te vullen :X
De broeder had mij ook nog het advies al m'n kapotten kleren, maar dan ook alles dat kapot was mee te nemen, zodat dit vergoedt kan worden. Ben hiervoor dan ook verzekerd. De tegenpartij gaf meteen toe dat hij fout zat en neemt dus alle schuld op zich, erg sportief moet ik zeggen. Zal vandaag of morgen nog even contact opnemen met deze collega zodat hij ook weet hoe het ervoor staat...

Zijn er trouwens nog specifieke dingen waar ik op moet letten mbt de verzekering? Weet dat er een heel topic voor is, maar omdat helemaal door te gaan lezen nu... :X

heb op het moment wel een beetje last van concentratieproblemen :X ben uiteraard ook wel erg geschrokken...hoop dat dit vanzelf over gaat en dit alleen vandaag is?
 
Zo, dat was zeker ff schrikken, gelukkig kom je er heel vanaf ! :Y

Suc6, (ik heb geen ervaring met dit soort aanrijdingen)

Grtzzz Simon. 8-)
 
Hallo dan, Pr!li, Dat moet een klap geweest zijn... zorg voor je verzekering voor voldoende getuigen. Da's altijd handig, want verzekeringen zijn ratten....

Succes met het herstel en de afwikkeling!
 
Zo te horen heeft er een goed engeltje op je schouder gezeten!!!
Beroerd voor je net nu je stage wilt gaan lopen bij dat bedrijf. Wens je veel sterkte toe met herstel en hopelijk kun je daar nog aan de slag.
Wat het schadeformulier betreft: Zorg dat dat zsm ingevuld wordt en probeer getuigenverklaringen op te nemen.
Begreep dat dat een collega van je wordt??
In theorie betekent dit dat er qua verzekeringswerk wel een aantal weken overheen gaan alvorens er wat gaat worden uitgekeerd.
Zoon Michel remde zichzelf een antal weken ook onderuit om een botsing te vermijden maar dat ging wat minder heftig. Hij kreeg van de week te horen dat er "standaard" een week of 4 overheen zal gaan alvorens er weer word gereageerd.
 
Wow, geen mooi verhaal :N , wél mooi dat je het zo "rustig" kunt na vertellen :Y . Je moet onwijs geschrokken zijn, maar dat je nu al kunt posten zal ik als een goed teken beschouwen.
Goed dat er een engeltje met je mee reed *O* !

Succes met alles!
 
Hallo dan, Pr!li, Dat moet een klap geweest zijn... zorg voor je verzekering voor voldoende getuigen. Da's altijd handig, want verzekeringen zijn ratten....

Succes met het herstel en de afwikkeling!

De tegenpartij geeft het toe, denk niet dat het dan zo'n probleem moet zijn.
 
De tegenpartij geeft het toe, denk niet dat het dan zo'n probleem moet zijn.

Hij geeft het mondeling toe tegenover TS, dat wil niet zeggen dat hij het wettelijk toegeeft in zijn verklaring naar de politie en- of het schadeformulier B|

Er zijn zat praktijkvoorbeelden en zelf heb ik het ook meegemaakt. Eerst zeggen, sorry mijn fout en dan tegen oom agent een heel ander verhaal vertellen, waar zijn verzekering zich vervolgens op beroept :(

Pas als je alles zwart op wit hebt, kun je er wat mee ;)
 
zorg voor een bon van je kleding. laat er desnoods een maken bij een motorzaak die kleding verkoopt. zet dan de datum op begin dit jaar. kan me voorstellen dat je de dagwaarde uitgekeerd krijgt als het hier om 'oude' kleding gaat.
 
Sterkte met je herstel !

En ik durf het bijna niet nog een keertje zeggen, maar ik ga het toch heel stil doen:





abs is wèl nuttig in noodgevallen
 
Hij geeft het mondeling toe tegenover TS, dat wil niet zeggen dat hij het wettelijk toegeeft in zijn verklaring naar de politie en- of het schadeformulier B|

Er zijn zat praktijkvoorbeelden en zelf heb ik het ook meegemaakt. Eerst zeggen, sorry mijn fout en dan tegen oom agent een heel ander verhaal vertellen, waar zijn verzekering zich vervolgens op beroept :(

Pas als je alles zwart op wit hebt, kun je er wat mee ;)
:^ Zorg dat'ie het schadeformulier snel goed invult. Als mensen zich realiseren dat ze plots drie schaaltjes meer gaan betalen voor de verzekering kunnen ze ineens minder "sportief" zijn.

Sterkte verder, ik hoop dat je snel weer lekker kunt en durft te rijden.
 
Thnx all :)

Ben er heel erg goed vanaf gekomen...engeltje heeft heel goed werk verricht...

En wat die spierpijn betreft, idd die is alvast begonnen. Verpleegkundige die raadde me idd al aan om preventief, om de 4 uur 2 paracetamol in te nemen.

Die helm zal ik idd ook mee nemen. Probleem is alleen mn motorjack is opengeknipt, zit m'n kentekenbewijs nog in :X

M'n rugzak heeft het ook zwaar, pakje melk heeft het begeven... :P

Zit trouwens wel erg veel mn backspace te gebruiken, ik typ echt hele vage woorden -O-

M'n lip lag trouwens open, echt vaag. Snap alleen niet hoe, moet toch die helm tegen mn mond aangeklapt zijn...

En op die schitterende plank van die ambulance dan, lekker ingepakt, vastgegespt en een kraag om. Eventjes is niet erg maar, een 45 minuten is toch wel erg vervelend. Lag eerst te rillen van de kou en in het ziekenhuis mocht er nog niks los. Zweet brak me uit en raakte gewoon in paniek, kon niks bewegen, oren zaten klem...echt eng gewoon. Was zo druk op de eerste hulp dat alle kamers vol lagen en er dus gewoon in totaal ongeveer een kwartier geen arts was, die je ook niet hoorde als je riep -O- Gelukkig kon ik mezelf weer wat onder controle krijgen en wat ontspannen.

Pff weer een preek -O-
 
Hij geeft het mondeling toe tegenover TS, dat wil niet zeggen dat hij het wettelijk toegeeft in zijn verklaring naar de politie en- of het schadeformulier B|

Er zijn zat praktijkvoorbeelden en zelf heb ik het ook meegemaakt. Eerst zeggen, sorry mijn fout en dan tegen oom agent een heel ander verhaal vertellen, waar zijn verzekering zich vervolgens op beroept :(

Pas als je alles zwart op wit hebt, kun je er wat mee ;)
Politie heeft het ter plekke afgehandeld...zal straks even bellen maar ga nu eerst een tukkie doen op de bank. (Trouwens genoeg getuigen)

En wat die abs betreft...in dit geval was dit misschien wel het beste, had het remmend nooit meer gered, dan had ik over de motorkap gevlogen en dan...? We zullen het nooit weten... Tijd voor een SS met abs zou ik zeggen ;)
 
Materiele schade is zuur, gelukkig kun je alles navertellen :) .

Succes met het oplappen van je schade!
 
De tegenpartij geeft het toe, denk niet dat het dan zo'n probleem moet zijn.
Ik heb zelfs gehoord van mensen waarvan de verzekering zelf maar besloot om de schuldvraag te counteren, terwijl degene wie het betrof schuld aanvaarde...
 
Thnx all :)

Ben er heel erg goed vanaf gekomen...engeltje heeft heel goed werk verricht...

En wat die spierpijn betreft, idd die is alvast begonnen. Verpleegkundige die raadde me idd al aan om preventief, om de 4 uur 2 paracetamol in te nemen.

Die helm zal ik idd ook mee nemen. Probleem is alleen mn motorjack is opengeknipt, zit m'n kentekenbewijs nog in :X

M'n rugzak heeft het ook zwaar, pakje melk heeft het begeven... :P

Zit trouwens wel erg veel mn backspace te gebruiken, ik typ echt hele vage woorden -O-

M'n lip lag trouwens open, echt vaag. Snap alleen niet hoe, moet toch die helm tegen mn mond aangeklapt zijn...

En op die schitterende plank van die ambulance dan, lekker ingepakt, vastgegespt en een kraag om. Eventjes is niet erg maar, een 45 minuten is toch wel erg vervelend. Lag eerst te rillen van de kou en in het ziekenhuis mocht er nog niks los. Zweet brak me uit en raakte gewoon in paniek, kon niks bewegen, oren zaten klem...echt eng gewoon. Was zo druk op de eerste hulp dat alle kamers vol lagen en er dus gewoon in totaal ongeveer een kwartier geen arts was, die je ook niet hoorde als je riep -O- Gelukkig kon ik mezelf weer wat onder controle krijgen en wat ontspannen.

Pff weer een preek -O-



Misschien onbewust op je lip gebeten toen je remde.....

Weet er alles van van die plank. Werd zelf de trauma ingereden een aantal jaar geleden werd wel gelijk helemaal nagekeken foto's, infuus en de hele ratteplan. Maar ik had een afwijkende nekfoto, wervels stonden niet goed en heb toen 2.5 uur zo moeten liggen werd echt helemaal gek. Ondertussen was ik kotsmisselijk, moesten ze me met plank en al omdraaien om te kotsen de hele grond onder..... :r

Naja, de spierpijn komt nog wel neem je rust en laat je lekker verwennen....
;)
 
Die plank waar je op gesnoerd wordt is kut ja.

Veel sterkte met je gekneusde rib. Dat kan nog weken pijnlijk blijven. Maar prijs jezelf verder maar gelukkig.

Succes met de motor ook.

Ik heb zelfs gehoord van mensen waarvan de verzekering zelf maar besloot om de schuldvraag te counteren, terwijl degene wie het betrof schuld aanvaarde...
Tuurlijk. Degene die het betrof hoeft het ook niet te betalen. De verzekeringsmaatschappij moet het betalen. Daarom raad de verzekering iedereen ook altijd aan om nooit schuld te bekennen, maar gewoon naar waarheid op het schadeformulier aan te geven wat er gebeurt is. De verzekering zoekt dan wel uit wie er schuld had.

In de chaos/stress na een ongeval roepen mensen snel.. oh sorry.. SORRY.. mijn fout, ooh ik vind het zo erg.. Terwijl later blijkt dat die mensen wettelijk helemaal niet schuldig zijn.

Als de topicstarter zich van schrik onderuit had geremd en de auto helemaal niet geraakt zou hebben dan wordt het bijvoorbeeld nog lastig omdat er helemaal geen aanrijding is geweest maar een enkelzijdig ongeval. Dat je schrik van een onverwachte actie.. heel vervelend.. en als de automobilist dan zegt dat hij 'schuldig' is.. tja dat zal de verzekering dan niet zomaar overnemen.

Maar in dit geval heeft de topicstarter (met de motor) de auto toch geraakt? Of lees ik verkeerd?

heb op het moment wel een beetje last van concentratieproblemen ben uiteraard ook wel erg geschrokken...hoop dat dit vanzelf over gaat en dit alleen vandaag is?
Adrenaline/schrik. Dat komt wel weer goed als je hersenen even de tijd hebben gehad om de klap/schrik te verwerken.
 
Laatst bewerkt:
Yikes, beste schuiver zeg! Heel veel succes met je herstel! Je bent er inderdaad nog goed vanaf gekomen. Straks, als alles weer heel is, gauw weer gaan :] :Y
 
Damn '( Dat is balen zeg... Succes met je lijf en met het verzekeringswerk!

Ga maar vast alle bonnetjes van je kleding, rugzak etc. zoeken, die willen ze vast hebben bij de verzekering. Getuigen meteen opgeven bij het schadeformulier, je weet maar nooit wat de tegenpartij gaat doen met zijn verklaring...

M'n lip lag trouwens open, echt vaag. Snap alleen niet hoe, moet toch die helm tegen mn mond aangeklapt zijn...
Dat gaat inderdaad redelijk makkelijk, duw maar eens tegen je helm en dan komt je mond al aardig dichtbij de voorkant... Bedenk je dan eens die klap met je helm en je weet het -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan