klassieke cross/ enduro motoren

zoiets *O*
full
 
Dat is echt een mooi ding :}

Als je dat achteraf geweten had.... -O-

Dat mugen spul is tegenwordig echt zeldzaam en duur als je het gevonden hebt (net zoals fox, simons en al die merken achterbruggen). Ik wou dat ik het had onder de mijne.

Ik weet t nu zeker dat ik haar nooit weg doe. :Y
 
Das zijn idd klassieke modelletjes tegenwoordig. Origineel zijn ze toch het mooist idd.

Ik heb inmiddels contact gehad met de Importeur en die had goed nieuws. Als ik aan kan tonen dat de motor van voor 75 is krijg ik er na een keurinkje van 78euro weer een kenteken op!
Dit mag ik al aantonen met behulp van een motorencyclopedie of die welbekende kaarten met motoren die je 'vroeger' kon sparen.
Ik heb echter meteen (edit: RDW=) Yamaha Nederland gebeld en die zoeken het voor mij uit. In de eerste instantie konden ze het framenummer niet herleiden. Het zou kunnen zijn dat hij voor de racerij is gebouwd (wat me sterk lijkt, maar goed) of dat hij in Canada is uitgegeven. Mocht dit niet lukken moet ik op zoek naar een motorencyclopedie. Misschien dat hier iemand mij zou kunnen helpen??

Verder ben ik op pad geweest voor de dynamo. Er zijn een aantal koolborstel afgebroken. Ik ga vandaag nog even kijken of ze nog te bestellen zijn, anders kan ik ze laten maken.
Heb nog geen nieuws van de zuigerboer, maar verwacht daar vandaag of morgen iets van te horen. Dan ga ik waarschijnlijk vrijdag even het blokje uit elkaar pakken en kijken of ik nieuwe krukaslagers kan halen, dan kan het blokje in principe weer in elkaar.

Dan heb ik nog een probleem: De gasschuif is behoorlijk beschadigd, dan heb ik het over krassen en zelfs een deuk, hoe er die inkomt.....
Is er iemand die weet hoe ik dat op kan lossen mocht dat een probleem zijn?? Denk dat een nieuwe gasschuif niet aan te komen is...
Ik zal er wel eens een fotootje van maken. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Heb gelukkig een paar jaar geleden deze op de kop kunnen tikken dus ik kan "klassiek"rijden als ik wil....Zit wel hard te twijfelen of ik heb ga verkopen, het liefst aan iemand die hem meer TLC kan en wil geven dan ik hahahaha hij staat maar te staan en daar zijn ze niet voor gemaakt....
full
 
Zo'n Mugen 125 is echt zeldzaam!!

Ten onrechte denkt men dat het een aangepaste CR125 Honda is. Hier in Nederland werden ze ook verkocht als Mugen-Honda. In werkelijkheid was Mugen ( crossafdeling) een zelfstandige afdeling binnen Honda USA en deelde de Mugen alleen het onderblok met de Honda CR125 en was de rest allemaal ,,special made" ! Dus frame, achterbrug, cylinder e.d. was allemaal anders.
Een Mugen was destijds ook alleen maar betaalbaar voor de toprijders. Geloof dat een Mugen rond 1980 rond de 60.000 gulden zat.

Een goede tot onberispelijke uit 1981 brengt vandaag aan de dag probleemloos tussen de 5000 en 25000 euro op voor de handel!!!!
Oudere modellen in topstaat, met name de modellen die al watergekoeld waren voordat Honda dat had nog iets meer.
 
Heb gelukkig een paar jaar geleden deze op de kop kunnen tikken dus ik kan "klassiek"rijden als ik wil....Zit wel hard te twijfelen of ik heb ga verkopen, het liefst aan iemand die hem meer TLC kan en wil geven dan ik hahahaha hij staat maar te staan en daar zijn ze niet voor gemaakt....[afbeelding]


prijs?


tieben
 
Zo'n Mugen 125 is echt zeldzaam!!

Ten onrechte denkt men dat het een aangepaste CR125 Honda is. Hier in Nederland werden ze ook verkocht als Mugen-Honda. In werkelijkheid was Mugen ( crossafdeling) een zelfstandige afdeling binnen Honda USA en deelde de Mugen alleen het onderblok met de Honda CR125 en was de rest allemaal ,,special made" ! Dus frame, achterbrug, cylinder e.d. was allemaal anders.
Een Mugen was destijds ook alleen maar betaalbaar voor de toprijders. Geloof dat een Mugen rond 1980 rond de 60.000 gulden zat.

Een goede tot onberispelijke uit 1981 brengt vandaag aan de dag probleemloos tussen de 5000 en 25000 euro op voor de handel!!!!
Oudere modellen in topstaat, met name de modellen die al watergekoeld waren voordat Honda dat had nog iets meer.
reply:

Kan er hellemaal naast zitten hoor maar volgens mij was mijn eerste honda een standaard cr125 waar een ander blok in lag met waterkoeling....zeg kan er naast zitten want ik denk dat ik een jaar of 12 was toen mijn vader die machine op de kop tikte, stuk (er was iets met de kop) en nog veel te groot en zwaar voor mij (reed toen mijn rondjes op een 50 cc italjet) kan het wel eens na vragen bij die ouwe....
 
Zo'n Mugen 125 is echt zeldzaam!!

Ten onrechte denkt men dat het een aangepaste CR125 Honda is. Hier in Nederland werden ze ook verkocht als Mugen-Honda. In werkelijkheid was Mugen ( crossafdeling) een zelfstandige afdeling binnen Honda USA en deelde de Mugen alleen het onderblok met de Honda CR125 en was de rest allemaal ,,special made" ! Dus frame, achterbrug, cylinder e.d. was allemaal anders.
Een Mugen was destijds ook alleen maar betaalbaar voor de toprijders. Geloof dat een Mugen rond 1980 rond de 60.000 gulden zat.

Een goede tot onberispelijke uit 1981 brengt vandaag aan de dag probleemloos tussen de 5000 en 25000 euro op voor de handel!!!!
Oudere modellen in topstaat, met name de modellen die al watergekoeld waren voordat Honda dat had nog iets meer.

Maar er zijn toch ook losse kitjes verkocht. Teminse ik zie wel eens kopieen van die oude foldertjes op internet en daar werden dus cilinderkits enz aan geboden. Ik heb ook wel eens foto's gezien van mugendozen met dat spul er in. Kan het ook mis hebben (dat dat later pas in omloop is gekomen bijv.)

Dus infeite zijn de oude honda's die tegenwoordig nog helemaal omgebouwd worden gewoon replica's van mugen-honda's?
 
Mugen deed eigenlijk twee verschillende dingen:

- 1 Het leveren van snelle kitjes voor de Honda's CR125 en CR250 + ook b.v. een opvoerkitje van 360 c.c. voor de 250, zodat je bij de 500 c.c. mee kon rijden.
In 1980 was er inderdaad een watergekoeld kitje voor de nog luchtgekoelde CR125 te koop.

Daarnaast was er de Mugen ME125Rz en later de ME125W1 en W2. Dat was de door Mugen gemaakte fabrieksmotor die voor 60.000 gulden te koop was. Deze was in 1980 al voorzien van waterkoeling, af fabriek.

Ik weet dat Theo Eggens ( Broer van Eric) zo'n ding had en volgens mij reed Henk Seppenwolde er ook op.

250 was ook leverbaar btw..

Vanaf het moment dat Honda in 1982 ( Start van HRC) serieus een gooi ging doen naar de WK-titels werd Mugen een beetje het stiefkindje van de Honda crossafdeling dat wel nog speciale dingen bleef doen met Honda, tot 1991/1992.
 
Laatst bewerkt:
Na dit topic wat bekeken te hebben is het eens tijd aan mij voor men klasiekers te tonen, aangezien ik er meer hab dan recente motoren:

Mijn Honda xl 125 1976 daarvan heb ik er 2, 1 die rijd zonder papieren en 1 met papieren waarvan ik bezig ben aan de opmaak:

Voor:
bikepics-779758-800.jpg


Nu:
bikepics-779754-full.jpg


En die waarmee ik nu nog wat plezier maak op de weide:
bikepics-1162309-full.jpg

Aub geen comentaar op men werkkledij en coole helm :p

Dan de Yamha xt 500 1977:
bikepics-1162308-800.jpg

Oogt zeer mooi en is 100% origineel maar heeft eens een revisie nodig.


Dan de suzuki rm 80 1984, bijna af enkel nog tandwieltje die de koeling aandrijft tekort:

bikepics-1162305-800.jpg


bikepics-1162306-800.jpg


Wat een tijd dat er in een postje kan kruipen :p
 
Mensen, ik heb me elsinore verkocht :X :$ Iemand wilde dat ding zo graag, dus heb ik hem maar verkocht. Heb er wel lekker veel winst op gemaakt *O*
 
Laatst bewerkt:
ik schaam me bijna om het er neer te zetten :P

maargoed, een kameraad van mij wil hier nieuw leven in blazen, en ik ben bereid te helpen!

maar wie weet welk bouwjaar het is, en kan ons helpen aan onderdelen?







 
ik schaam me bijna om het er neer te zetten :P

maargoed, een kameraad van mij wil hier nieuw leven in blazen, en ik ben bereid te helpen!

maar wie weet welk bouwjaar het is, en kan ons helpen aan onderdelen?


[~[url="http://img144.imageshack.us/img144/8844/p1050066sh7.th.jpg"]afbeelding~][/URL]


[~[url="http://img139.imageshack.us/img139/3533/p1050068fp8.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img82.imageshack.us/img82/5804/p1050070aw0.th.jpg"]afbeelding~][/URL]


Goed bij nadenken dat dit een hoop zal kosten.
Maar dat moet je er voor over hebben, het is een honda cr elsinore van 197...

Als je het ooit niet meer ziet zitten laat me dan maar weten wat hij ervoor vraagt ben altijd geintreseert in zo een oudjes.
 
ik schaam me bijna om het er neer te zetten :P

maargoed, een kameraad van mij wil hier nieuw leven in blazen, en ik ben bereid te helpen!

maar wie weet welk bouwjaar het is, en kan ons helpen aan onderdelen?


[~[url="http://img144.imageshack.us/img144/8844/p1050066sh7.th.jpg"]afbeelding~][/URL]


[~[url="http://img139.imageshack.us/img139/3533/p1050068fp8.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img82.imageshack.us/img82/5804/p1050070aw0.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

Als ik mij niet vergis was de eerste cr250 van 1978.
Deze is volgens mij ouder 1974-1976, en is dus een Honda Elsinore MR of MT, ik geloof dat de T voor trail staat en dat deze een hoge uitlaat heeft.
 
ik schaam me bijna om het er neer te zetten :P

maargoed, een kameraad van mij wil hier nieuw leven in blazen, en ik ben bereid te helpen!

maar wie weet welk bouwjaar het is, en kan ons helpen aan onderdelen?


[~[url="http://img144.imageshack.us/img144/8844/p1050066sh7.th.jpg"]afbeelding~][/URL]


[~[url="http://img139.imageshack.us/img139/3533/p1050068fp8.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img82.imageshack.us/img82/5804/p1050070aw0.th.jpg"]afbeelding~][/URL]



uhmmm..

kan het niet echt vinden!

beetje een mengelmoes ben ik bang...
 
uhmmm..

kan het niet echt vinden!

beetje een mengelmoes ben ik bang...


Hmmm...na wat rondsurfen toch nog CR250 vanaf 1973 gevonden.
Dus de CR250 was de cross...zonder verlichting
De MT250...De trail met verlichting
De MR250...De 'road' met verlichting (?)
Alles Elsinore
Jouwe lijkt een 1974
Trending Motorcycle Pictures | BikePics.com
Trending Motorcycle Pictures | BikePics.com

En deze link kon ik jullie niet onthouden in dit topic :
http://www.vintagemx.us/roach.htm
Roach of the month...fantastisch...
 
Laatst bewerkt:
Dat is een cr250 van 1976 (of misschien 77), geen mt of mr.

De cr250m van 73-74 heeft een groene bies over de tank
Die van 75 heeft een rode bies over de tank
76 en 77 hebben een geheel rode tank en de uitlaat bovenlangs inplaats van onderlangs.
78 en 79 zijn de hoge modellen met rood blok en 80 is de laatste luchtgekoelde met plastic tank (die heb ik)

Lijkt me een erg mooi exemplaar voor een restauratie :P ik heb een half jaar geleden bijna zoeen kunnen kopen (iemand anders was me net voor ;( )

Zit het type plaatje niet meer op het balhoofd? daar staat t jaar normaal ook altijd op, aan je bloknummer kun je het bouwjaar ook nog afzien.

Voor onderdelen zul je ebay door moeten spitten (staat wel aardig wat op), er zijn ook nog een verkoopsite's uit de us die voor deze onderdelen heeft.

Ik zal de links wel is even voor je opzoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan