Ik heb er niet aan gedacht je er over in te lichtenGAAF!!!
Als je een keer een monkey zoekt dan houd ik me aanbevolen.
I'll explain the drive shaft lengthening.
Cut, bevel the edges, bore the ends, cut the extension 100mm, but it has "roller pin handles", bevel the external edges of the extension, bore the original ends, weld it all together (reason for bevels!!), drill perpendicular to the shaft through the pin handles/original bits, countersink holes, pin/weld, turn the whole thing to 3 thousands. Easy right??
Ik heb er niet aan gedacht je er over in te lichten, de DSRA (www.dsra.nl) organiseerde in oktober de zijspanopstapdagen waarbij geïnteresseerden de gelegenheid werd geboden om met zijspanracers te rijden, zowel bakkenist als rijder, o.a.op het circuit van Assen.
Als de gelegenheid zich voordoet zal ik aan je denken.
@Kwastert, nee, een Tontiframe wordt het niet. Heb ik wel staan, maar dat wordt een volgend project.......
Is ook het overwegen waard, dank je wel voor de tip. Maar er is toch ook een model met een lange as?Mooi. Je kunt die assen onbeperkt verlengen. Voor de hardcore enduro GS-en wordt de achtervork een centimeter of tien verlengt. Nu, met even snel Googelen vind ik assen waar ze een tussenstuk in lassen, maar je kunt ook twee (op 2/3 doorgeslepen) assen aan elkaar te lassen.[afbeelding]
http://www.stephenbottcher.net/BMW/paraconv.htm
Volgens mij hebben alle modellen na '73 dezelfde lengte. Ik heb het nummer van de laatste monolever as opgezocht: 26111242112.Is ook het overwegen waard, dank je wel voor de tip. Maar er is toch ook een model met een lange as?
Kllopt, er zij 2 lengtes.Volgens mij hebben alle modellen na '73 dezelfde lengte. Ik heb het nummer van de laatste monolever as opgezocht: 26111242112.
Als ik dat nummer opGoogle kom ik alle modellen tegen waar hij in zit, dat is alles vanaf de /6, vanaf '76 dus.
Ik denk dus niet dat er langere assen bestaan.
Daarnaast is er een as met nummer 26111232560 die in de /5 zit. Als ik dat nummer Google vind ik alle modellen tot 1985, de duolever modellen dus. Ik denk dat het enige verschil tussen deze twee assen de aansluiting van de transmissiedemper is.
Volgens mij zijn alle assen dus even lang.
Dat van die transmissiedemper weet ik, die zit bij mij in de EML. Nu moet ik alleen uitzoeken welke as ik hier heb. Is momenteel nog niet heel belangrijk, we kunnen voorlopig nog wel even verder.Kllopt, er zij 2 lengtes.
De eerste serie van de /5 modellen waren 50mm korter. Om het weggedrag te verbeteren bij het afremmen op de motor is de wielbasis van de /5 toen met 50mm verlengt.
Later is in die verlengde as een demper gekomen, dit is na de /6 gebeurd. Er zijn dus 3 soorten assen, de exacte jaartallen van wanneer welke weet ik niet uit m'n hoofd
Het verlengen van deze assen is inderdaad relatief simpel.
Een goede stuurman kan met alles driftenZie't nu pas. Stoere plannen hoor! Dat word flink driften met zulke kleine wiellukusSucces!
Zo voel ik me wel eens met de MZ over de dijkjes maar zal er toch wel iets minder spectaculair uit zien
Je bedoelt die vent op de achtergrond, die over de leuning geleund staat toch ??
Leuk! (je weet toch wel dat er een 4takt in komt te hangen? een BMW zelfsMooi man!
Ik volg hem ook
Zo voel ik me wel eens met de MZ over de dijkjes maar zal er toch wel iets minder spectaculair uit zien
Jammer dat er geen ruimte is voor een V blok..
Königin de tijdsgeest hoort er een BMW boxer-blok in of een tweetakt.... (TZ500 )